Skip to content

חשד: שוחרת עברה אונס קשה ומסתגרת בביתה

שוחרת בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה שבה לביתה לפני מספר שבועות במצב נפשי קשה. היא מסרבת לשתף במה שאירע את משפחתה ונציגי צה"ל. אחותה הצליחה לדלות ממנה שככל הנראה עברה אונס קשה באחד מבסיסי חיל האוויר בצפון. עדיין לא הוגשה תלונה וטרם נפתחה חקירה פלילית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוחרת קדם צבאית בבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה נאנסה, ככל הידוע, באחד הלילות בעת ששהתה בבסיס צה"ל אחר בצפון, במסגרת הכנה לקראת גיוס. זה שבועיים מסתגרת הנערה בבית הוריה, כך חשף היום (שישי) אמיר בוחבוט, כתב וואלה.

השוחרת שבה לביתה לפני כשלושה שבועות במצב נפשי ירוד וקשה. בתחילה התקשו הוריה ובני משפחתה להבין את הסיבות למצבה הנפשי. זמן קצר לאחר ששבה הביתה שלחו הוריה מכתב תלונה למפקד הבסיס הטכני של חיל האוויר – מכתב אותו הוא קיבל לפני שבועיים. בתלונתם מציינים ההורים כי בתם נשלחה לקורס באחד מבסיסי חיל האוויר בצפון וככל הנראה עברה שם יחס משפיל ומזלזל מצד שוחרות אחרות ומצד מדריכה. הוריה ציינו במכתבם כי בתם שבה הביתה במצב כל כך קשה, שהיא נזקקת כעת לטיפול נפשי באופן פרטי.

פרשה נוספת? (צילום אילוסטרציה: דו"צ)
ביה"ס הטכני של חיל האוויר. פרשה נוספת? (צילום אילוסטרציה: דו"צ)

לאחר מספר ימים הצליחה אחותה של השוחרת לדובב אותה מעט ואז התעורר החשד כי היא עברה אירוע מיני קשה. לדברי מקורבים לחקירה המתנהלת בעניין, מדובר ככל הנראה באונס קשה במיוחד. מנהל בכיר ויועצת פסיכולוגית נשלחו מטעם בית הספר הטכני לבית השוחרת, אך לא הצליחו להבין ממנה את אשר אירע. לאחר שאחותה סיפרה שהצליחה להבין ממנה שעברה אירוע מיני, הוחלט בביה"ס הטכני להעביר את הטיפול בנושא לנציגת יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים. גם טיפולה בנושא לא העלה פרי והנערה סירבה לשתף פעולה.

מפקד ביה"ס הטכני החליט להגיע אישית לבית השוחרת, אבל גם הוא לא הצליח לגרום לה להיפתח בפניו. לאחותה היא רק סיפרה שככל הנראה עברה את האירוע הטראומטי בבסיס חיל האוויר בצפון, בו שהתה במסגרת קורס. מפקד ביה"ס הטכני החליט לפנות למשטרה הצבאית ולבקשם לחקור את הנושא אך מסתבר כי על פי החוק המשטרה הצבאית מנועה מלחקור לפני שתוגש תלונה רשמית במשטרה האזרחית או הצבאית.

נציגי צה"ל המטפלים בהטרדות מיניות, שהגיעו לבית הנערה, נתקלו בחומת השתיקה שגזרה על עצמה. מפקד ביה"ס הטכני הורה לנציגת מחלקת הפרט בצה"ל להדק את הקשר עם משפחת הנערה ולהיערך להגשת תלונה רשמית שתוביל לפתיחת חקירה. מדובר צה"ל נמסר למגפון כי "עם היוודע מצבה של הנערה לדרג הפיקודי, בוצעו כלל הפעולות האפשריות לבדיקת המקרה, והוא הובא לידיעתם של הגורמים הרלוונטיים בצה"ל. בשלב זה, פרטי האירוע אינם בהירים דים, כי לא הוגשה תלונה רשמית על ידי הנערה או גורם אחר, לא ניתן לפתוח בחקירה. סגל הבסיס נמצא בקשר שוטף ויומיומי עם הוריה של הנערה, עוקב אחר מצבה ומסייע ככל שניתן".

בצה"ל מניחים שעד יום ראשון הקרוב יתבהרו הדברים לחוקרים בפרשה וככל הנראה תיפתח חקירה פלילית בנושא.

[related-posts] 

 

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן