Skip to content

לבני: החלום של נתניהו, ליברמן ובנט הוא הסיוט של ישראל

לבני הגיבה לדבריו של ליברמן ש"בירך" את אבו מאזן על איומיו להסתלק מהנהגת הרשות הפלסטינית. יחימוביץ': "היחלשותו הדרמטית של נתניהו מייצרת מצב חדש ערב הבחירות ומאפשרת סיכוי שאין לבטלו להרכיב ממשלה בראשות העבודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"תגובת ממשלת נתניהו לדבריו של אבו מאזן מסוכנת לישראל. החלום של נתניהו, ליברמן, בנט וחבורת הקיצוניים שהשתלטו לנו על החברה הוא הסיוט הגדול ביותר של כל מי שרוצה לשמור על ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית".  כך אמרה יו"ר התנועה, ציפי לבני, בפורום מאג'די בכפר סבא ביום ו'.

לבני הגיבה בכך על דבריו של יו״ר ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן, שאמר כי הוא מברך את אבו-מאזן על איומו להסתלק מהנהגת הרשות הפלסטינית ועל איומו "להחזיר את המפתחות" לנתניהו.  ליברמן אמר עוד, כי הוא מצפה בכליון עיניים להודעה רשמית מהמוקטעה על פרישתו ויש אלטרנטיבות רבות בקרב הפלסטינים שאפשר לקיים איתם דיאלוג מדיני. לדברי ח"כ ליברמן, דוקא הישארותו של אבו מאזן תביא לשלטון ולהנהגה הפלסטינית ביו"ש, בסופו של דבר, את החמאס וגורמים רדיקליים אחרים, כפי שקרה בעזה.

"אבו מאזן לא ציוני אבל הוא כן רוצה לחזור לחדר המו"מ כדי לסיים את הסכסוך". לבני בפורום מג'די (צילום: ג'נין וולף)
"אבו מאזן לא ציוני אבל הוא כן רוצה לחזור לחדר המו"מ כדי לסיים את הסכסוך". לבני בפורום מג'די (צילום: ג'נין וולף)

בתגובה לכך אמרה לבני, כי ההקבלה המכוונת של נתניהו בין חמאס והקיצוניים לבין אבו מאזן והגורמים הפראגמטיים נועדה לקבור סופית כל סיכוי להסדר. "אבו מאזן הוא האדם שאיתו ניתן לחתום על הסכם, גם אם הוא חלש ולא מסוגל להילחם בחמאס – היורשים שלו גרועים יותר ומי שיבוא אחריו יהיה חמאס שישתלט גם על יו"ש. אבו מאזן לא ציוני אבל הוא כן רוצה לחזור לחדר המו"מ כדי לסיים את הסכסוך – וזה אינטרס ישראלי מובהק", אמרה לבני.

"במקום לדבר עם מי שניתן ולהילחם בחמאס, נתניהו עושה הכל הפוך – הוא מחליש את הגורמים המתונים ומדבר עם חמאס על הפסקות אש, פותח מעליו את המצור, מאפשר להם הכנסת חומרי בניין לרצועה ומעניק לו לגיטימציה בינלאומית – כל אותם דברים שהקפדנו בעבר לגייס את העולם נגדם ובהצלחה".

 עוד אמרה לבני: "אני מתחייבת לפעול להקמת גוש חוסם לנתניהו וקוראת שוב לחבריי בגוש להמליץ על מועמד מטעם הגוש. ניסיתי לקיים שותפות עוד לפני ההכרזה על ההתמודדות ולצערי לא הורמה הכפפה. אך עדיין לא מאוחר מדי, ואני מתחייבת לעשות הכל כדי לאחד ולייצר גוש נגד הממשלה הקיצונית של נתניהו ושותפיו".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' אמרה היום, כי היחלשותו הדרמטית של נתניהו מייצרת מצב חדש ערב הבחירות ומאפשרת סיכוי שאין לבטלו להרכיב ממשלה בראשות העבודה.

סיכוי להרכבת ממשלה ע"י העבודה? יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)
סיכוי להרכבת ממשלה ע"י העבודה? יחימוביץ' (צילום: ציפי מנשה)

יחימוביץ' אמרה את הדברים בעת ביקור אצל הארכיבישוף של העדה היוונית-קתולית בישראל, ד"ר אליאס שקור, בחיפה, כדי לברך את הקהילה הנוצרית בישראל לחג המולד. יחד עם יו"ר סיעת העבודה, יצחק הרצוג.

הארכיבישוף שקור קרא לראשי הקהילות הנוצריות שהשתתפו בפגישה לקחת חלק בהליך הדמוקרטי, להצביע בבחירות, ולא לוותר על הזכות להשפיע, אף כי הדגיש שכאיש כנסייה הוא אינו שייך לשום מפלגה פוליטית.

יחימוביץ' אמרה עוד, כי מעשי הוונדליזם של השחתת כנסיות ומנזרים הם מעשי גזענות קיצוניים שיש לגנותם בכל פה. עוד אמרה, כי הצורך לכונן חברה צודקת ופלורליסטית המבטיחה חופש דת ומצפון לבני כל הדתות הוא נר לרגליה של מפלגת העבודה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן