Skip to content

מופז: מי שמרים יד על חיילי צה"ל, דינו מאסר

לטענת ציפי לבני: "בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון, כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה, בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם. מבחינת נתניהו ושותפיו הקיצוניים אפשר לחלל הכל - רק לא את השבת"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מופז (צילום: דן בר דוב)
לטפל ביד קשה ולא להרפות. מופז (צילום: דן בר דוב)

יו"ר קדימה, שאול מופז, התייחס היום לפינוי מאחז עוז ציון: "הקיצוניות המשתלטת על השיח הפוליטי בתקופה זו אצל מועמדים מהימין מגבירה את המוטיבציה להשתמש באלימות כנגד צה"ל", אמא מופז. "מי שמרים יד על חיילי צה"ל וכוחות הביטחון, כאילו הרים יד על מדינת ישראל ודינו מאסר. יש לטפל במקרים מהסוג הזה ביד קשה ולא להרפות".

את הדברים אמר מופז בסיור שערך הבוקר בצפון עם ראשי העדה הדרוזית ואנשי כוחות הביטחון, בני העדה.

יו"ר התנועה, ציפי לבני, אמרה באירוע שבתרבות בחיפה: "מבחינת נתניהו ושותפיו הקיצוניים אפשר לחלל הכל – רק לא את השבת. בנט והרבנים הקיצוניים הובילו אנשים לאותה גבעה בכוונת מכוון, כדי ליצור חיכוך עם חיילי צה"ל ומצב של סירוב פקודה", אמרה לבני. "הקיצוניים האלו הובילו לשם את האנשים ערב כניסת השבת בידיעה שהילדים שלנו, חיילי צה"ל, יצטרכו לפנות אותם.

"נתניהו, שממשיך לקרוץ לימין הקיצוני ולשותפיו הטבעיים, עצר את הפינוי. מבחינתו ומבחינת שותפיו הקיצוניים אפשר לחלל את הכל אבל לא את השבת – הם יוצרים את ההתנגשות הזו בכוונת תחילה כדי לומר אחר כך שהם לא יכולים לציית לפקודות וזה הדבר החמור ביותר".

בנושא הפוליטי אמרה: "המצב הקיים, בו יש כאלו שחושבים שיש רק מועמד אחד לראשות הממשלה וכל השאר עסוקים כבר בחלוקת תיקים בממשלתו – הוא מצב בלתי נסבל. אני לא מקבלת אותו. מערכת הבחירות השתנתה השבוע ונוצרו סיכויים חדשים – כל מי שעומד נגד נתניהו ובנט צריך להתאחד סביב סדר יום משותף, שכולל מאבק בהקצנה ששוטפת אותנו וחידוש המו"מ המדיני, כמו גם נושאים אחרים. אני מצפה משאר הגורמים בגוש לאותה הבטחה מינימאלית, שאני כבר הענקתי, להמליץ על מועמד מהגוש לראשות הממשלה".

יאיר לפיד', שהשתתף באירוע שבתרבות בראשון לציון, אמר: "לא נהיה קישוט בממשלה. לא נשב בממשלה שלא תפתור את חוסר השוויון בנטל ואת מצב הדיור הקשה בו זוג צעיר אינו יכול להרשות לעצמו לחלום על דירה. "יש עתיד" תדרוש פעולה ממשלתית להורדת יוקר המחיה ולהחזרת החינוך לראש סדר העדיפויות. ואם לא – נלך לאופוזיציה ונלחם משם.  אופוזיציה לא חייבת להיות רופסת כפי שהיה בקדנציה האחרונה".

בתשובה לשאלה לגבי ציפי לבני אמר לפיד: " לבני הרי לא תישאר. התכנית שלה, לפיה היא תהווה אלטרנטיבה לנתניהו, קרסה והתפוררה כאבק, והיא הרי לא תשב בכנסת בראש מפלגת אופוזיציה של 8 מנדטים כסגנית יו"ר הוועדה לביקורת המדינה. במקום זה היא תעשה מה שהיא תמיד עושה – תלך הביתה. אנחנו לעומת זאת כאן כדי להישאר. לא משנה מה יקרה בבחירות הקרובות, לא משנה אם נשב בקואליציה או באופוזיציה, אנחנו נמשיך להילחם בשבילכם. כי באנו לשנות."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן