Skip to content

מטוס התרסק בכביש ראשי במוסקבה

ארבעה אנשי צוות נהרגו וארבעה נפצעו. המטוס של חברת רד ווינגס לא הצליח לסיים את נחיתתו, פרץ את גדר נמל התעופה ונקובו, פגע בכביש ראשי, נבקע לשלושה חלקים והחל לבעור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס מדגם טופולוב Tu-204, השייך לחברת רד ווינגס הרוסית, התרסק אתמול לתוך כביש ראשי, לאחר שנכשל להשלים נחיתתו במסלול נמל התעופה ונקובו בדרום מוסקבה. המטוס נבקע לשלושה חלקים והחל לבעור. מהפרטים הראשונים מתברר, כי ארבעה נהרגו , ביניהם קברניט המטוס והקצין הראשון וארבעה נוספים נפצעו קשה. אחת הפצועות, בת 27 נפטרה בדרך לבית החולים.

הטופולוב Tu-204 הגיע למוסקבה מצ'כיה בסביבות השעה 4 וחצי אחר הצהריים (שעון מוסקבה) כדי לנחות בנמל התעופה ונקובו. הניסיון הראשון לנחיתה היה לא טוב ולכן הוא "הלך סביב" וניסה לנחות בפעם השנייה. בניסיון זה הוא לא הצליח לבלום את המטוס על מסלול הנחיתה. המטוס המשיך בדרכו, פרץ את גדר נמל התעופה והתנפץ על הכביש הראשי הסמוך. כל שמונה האנשים שהיו במטוס היו אנשי צוות. ארבעה מהם נהרגו וארבעה נפצעו.

זמן קצר לאחר התאונה פתח צוות חקירת תאונות אוויר בחקירת נסיבות המקרה. ביום התאונה ירד שלג קל באזור ונשבו בו רוחות במהירות של כ-50 קמ"ש.

טופולוב Tu-204 הוא מטוס נוסעים רוסי לטווח קצר עד בינוני, שפיתוחו החל עוד מימי ברית המועצות בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90. הוא נועד להחליף את מטוסי טופולוב 154, שהיו אז בשימוש נרחב. המטוס נחשב מקביל לבואינג 757 ולאיירבס A320 המערביים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן