Skip to content

הוגו צ'אבז הנאבק בסרטן לקה בסיבוכים נוספים

לא ברור אם יוכל לשוב לוונצואלה להשבעתו המחודשת לנשיאות ב-10 בינואר. ניקולס מאדורו נקבע על ידיו כיורשו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צ'אבז - נאבק על חייו
צ'אבז - נאבק על חייו

רשת CNN מדווחת על ביקור סגן הנשיא ניקולס מאדורו בהוואנה, שם מאושפז הנשיא הוגו צ'אבז בעקבות ניתוח נוסף שעבר ב-11 בדצמבר להסרת גידול סרטני שטיבו לא פורסם.

"מצבו הבריאותי של הנשיא צ'אבז ממשיך להיות שברירי, עם סיבוכים המטופלים בהליך שאינו נטול סיכונים", אמר מאדורו שאחז בידו עיתון מאתמול, ראשון. מאדורו אמר שפגש את צ'אבז, שלא נראה בציבור מאז יצא לקובה. "הודות לחוסנו הגופני והרוחני, קומנדנטה צ'אבז מתמודד עם המצב הקשה", הוסיף סגנו.

לפני צאתו להוואנה התייחס צ'אבז למצבו הבריאותי העדין. בפעם הראשונה מאז עלה לכס הנשיאות, התייחס לשאלת היורש, ואמר שאם המצב יחמיר מאדורו יחליף אותו כנשיא. נשיא ונצואלה, 58, הודיע לראשונה שהוא נאבק בסרטן בחודש יוני 2011. מאדם מן היישוב לא היה איש מצפה שיפרסם את אופי מחלתו, אולם אי הבהירות האופפת את סוג הסרטן שבו לקה צ'אבז מתדלקת גל שמועות על אודות בריאותו ועתידו הפוליטי.

בשנה שעברה נותח צ'אבז בהוואנה להסרת הגידול ועבר טיפולי הקרנות. הוא שב לארצו ובאוקטובר השנה זכה שוב בבחירות לנשיאות. החודש הוא שב לקובה לניתוח נוסף אחרי שחשף בציבור שהסרטן חזר.

ב 11 בחודש עבר צ'אבז ניתוח שנמשך שש שעות, שלדברי מאדורו עבר בהצלחה. שבוע אחר כך אמר שר ההסברה של ונצואלה, ארנסטו וילגאס, שהנשיא נאבק בבעיות נשימה, אולם הזיהום נמצא בשליטת הרופאים.

מאדורו - האם יחליף את צ'אבז?
מאדורו - האם יחליף את צ'אבז?

בשבוע שעבר דיווח סגן הנשיא על שיפור במצב הנשיא, אולם בימים האחרונים ניכרת בדברי וילגאס ומאדורו חומרת מצבו של צ'אבז. שר ההסברה אף רמז שאפשר שהוא לא ישוב לוונצואלה לקראת השבעתו המחודשת.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן