Skip to content

איראן מגלה נפט במקום הכי פחות צפוי

איראן מצליחה לשבור שיא ייצוא יומי של גז לשכנתה מהמערב • היצוא ההולך וגדל בא בצל סנקציות כלכליות שהוטלו על איראן, ורצון ישן של המדינה לשבת ולהתדיין על פרויקט הגרעין
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

איראן דיווחה אתמול דרך סוכנות הידיעות האירנית Iranian Labour News Agency, כי הייצוא היומי של גז לטורקיה שבר שיא חדש. סגן השר לנפט, ג'אבאד אווג'י, אמר כי סך הייצוא היומי עולה על 31 מיליון מטרים מעוקבים של גז.

הפקת נפט באיראן
הפקת נפט באיראן

חוזה שנחתם בין איראן לטורקיה למשך 25 שנה, מבטיח ייצוא של 10 מיליארד מטרים מעוקבים של גז לשנה. לפי דברי סגן השר לנפט, תחת ההסכם בין אנקרה לטהרן, אנקרה תייבא 30 מיליון מטרים מעוקבים של גז ביום מאיראן: “לאחר בקשת חברת בוטאס הטורקית ליבא גז לטורקיה בגלל הקור ששורר במדינה, איראן תייצא יותר מ-31.5 מיליון מעוקבים של גז” אמר אווג'י.

בהקשר לכך, ראוי לציין כי איראן הודיעה בכוונתה לשבת למסע ומתן עם ששת המדינות: סין, רוסיה, צרפת, בריטניה, גרמניה וארצות הברית על קמפיין הגרעין שלה. הידיעה פורסמה בשבת האחרונה דרך סוכנות הידיעות האירנית, Iranian Labour News Agency.

הרצון לשבת עם ששת המדינות, או כפי שהן מכונות P5+1 (חמש מדינות הקבועות במועצת הביטחון וגרמניה), הינה כדי להפיג את החששות שלהן לנוכח הרצון של איראן להמשיך בפרויקט הגרעין, כפי שגורמים דיפלומטים אירנים רוצים להציג זאת. אך הסיבה האמיתית כנראה, היא רצון איראני להנמיך את שטף הסנקציות שארצות הברית האיחוד האירופי וקנדה הטילו עליה.

סנקציות על איראן הוטלו עד עתה על חברות ואישים איראנים, ומטרתם היא לא רק להגביל את הייבוא לאיראן אלא גם את הייצוא. לכן, חשוב מאד ייצוא הנפט האיראני, שהוא מוצר הדגל של הרפובליקה האיסלאמית.

מעבר לכך, איראן גילתה שדה נפט חדש במקום הכי פחות צפוי. עיתון האינטרנט Gulf News הממוקם באיחוד האמירויות דיווח אתמול, כי איראן החליטה להעתיק את שדה התעופה באוואז שבדרום ערב המדינה, מכיוון שהתגלו מצבורי נפט מתחת לשדה התעופה.

“החברה הלאומית לנפט מתכוונת לקנות את נמל התעופה אוואז, בעקבות הימצאותו של מצבורי נפט תחת מסלול ההמראה של הנמל", צוטט מנכ"ל החברה המנהלת את שדות התעופה באיראן, מוחמד רסולימג'אד. “הממשלה אישרה את העתקתו של נמל התעופה", הוסיף רסולימג'אד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן