Skip to content

הצלחות ניהוליות ב-2012 וצפי ל-2013

היו גם הצלחות ניהוליות, בטח שהיו. ויהיו גם ב-2013 • לא יהיה קל, אבל מי שיידע לקרוא נכון את המפה, יצליח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נוסחת ההצלחה היא לא כל כך מסובכת, מסתבר. צריך להבין את העולם שבתוכו אנו פועלים ואת היתרונות שצרכנים מצפים להם. וזה אף פעם לא רק מחיר…

סודה סטרים - הסוד שבהצלחה
סודה סטרים - הסוד שבהצלחה

לדברי נילי גולדפיין, מנכ"לית חברת הייעוץ GLS נירם-גיתן, השוק רוצה לראות כיום חברות שמתנהלות על בסיס ערכים, אחריות חברתית ובתאימות למגמה הירוקה. גולדפיין נותנת כדוגמה את סודה סטרים, המנוהלת על ידי דניאל בירנבאום: "לקחו מפעל כושל והפכו אותו להצלחה גלובלית. הלכו לפי המגמה הירוקה, הרצון לחסוך בבקבוקים ובנו מודל כלכלי נכון לכך".

הצלחה נוספת שמציינת גולדפיין היא שיכון ובינוי, המנוהלת על ידי עופר קוטלר: "גם כאן אנחנו רואים הליכה למגמה הירוקה ותרומה לקהילה, לא כמתן כסף אלא על ידי כיבוד ערכים. כשבנו את כביש שש בנו מנהרות עבור חיות הבר, העבירו פקעות של רקפות ושתלו במקומות אחרים כדי לא לפגוע בטבע. כשבנו שכונה בכרכור שהיא חסכונית בחשמל ומאוחדת על ידי תחושה של קהילה, עשו עסקים טובים".

דוגמה שלישית שנותנת גולפיין להצלחה כמעט לא מוכרת לנו. זוהי חברת time to know, אשר מפתחת טכנולוגיה חדשנית לבתי ספר. "החברה הזאת, שרוצה להכניס דפוסים חדשים לבתי ספר, מתנהלת על ידי אמונה וחזון ולא מוותרת, למרות מלחמות קשות מאוד במערכת. בארץ היא תורמת את הטכנולוגיה, אך היא  עשתה פריצות יפות מאוד בחו"ל, ובאחרונה עשתה עסקה גדולה עם דרום קוריאה".

נלחמים לממש את החלום

איתן מאירי, מנכ"ל חברת הייעוץ ניהול אפקטיבי
איתן מאירי, מנכ"ל חברת הייעוץ ניהול אפקטיבי
נילי גולדפיין, מנכ"לית חברת הייעוץ GLS נירם-גיתן
נילי גולדפיין, מנכ"לית חברת הייעוץ GLS נירם-גיתן

איתן מאירי, מנה"ל חברת הייעוץ ניהול אפקטיבי, מסכים עם הנוסחא, לפיה מי שמצליח הוא מי שרואה את הכאוס אך יודע לראות את דפוסיו ולנצל אותו לטובתו. "אני רואה הרבה יזמים בתחומים טכנולוגיים ואחרים. יזמים שאינם מפחדים אלא הולכים עם פריצות הדרך שלהם, נלחמים כדי לממש את החלום ולפתח אותו".

יהושע צ'יק גלעד, מנכ"ל חברת הייעוץ גלעד, נותן את חברת פוקס כדוגמה להצלחה: "זוהי חברה שלא מפסיקה לחדש כל הזמן, על ידי רכישות נבונות וזיהוי דפוסי שוק. כאשר יש אדרנלין ויודעים למנף אותו, לוקחים סיכונים במידה הנכונה ולא מפחדים, עושים דרך נכונה. הראל ויזל  מבין, שהעתיד של החברה הוא ביוזמות שלה". הצלחת המנהל היא בכך שרואה שינויים כהזדמנויות ולא כאיומים, מסכם גלעד. וכך יש לנו מנהלים מנצחים לעומת מנהלים מסבירים.

[related-posts title="עוד בנושא:"]

אז מה יהיה?

עוד מאותו דבר, אבל יותר מורכב, כנראה. לפי מאירי, מצבנו הכלכלי והניהולי בישראל יושפע מאוד על ידי 'כתף קרה' שנקבל מארה"ב, מאירופה ואף מיהדות העולם. "זה ישפיע על חסמי יצוא, שיתרבו.  לפי וורן באפט, כאשר יש שפל בים, רואים את מי ששוחה ללא בגד ים. להערכתי נראה הרבה עירום לא סקסי בשנת 2013 ונחזה בהרבה חברות בקלונן. מצד שני, לעתים המשבר המחריף הוא צעד בדרך לשידרוג ושיפור".

המעז מנצח

גלעד מדגיש שוב את האומץ והיוזמה שבדרך ההתמודדות עם תחרות שרק תלך ותחריף בשנה ההולכת ומתקרבת בצעדי ענק. "כל העולם ייצא מאיזון כלכלי, ואנחנו לא אי עסקי. גם חברות שאינן עושות עסקים בחו"ל  מושפעות, וגם חוסר הוודאות הפוליטית משפיעה על כולם. מצד אחר, מי שייעז ינצח. כמובן, על ידי ניהול מושכל. לקיחת סיכונים ללא מחשבה מראש איננה משתלמת. תשאלו את שי אגסי.

נילי גודפיין: "צפו להפתעות כל הזמן. העולם ממשיך להיות כאוטי וגלובלי. מי שיצליח הוא מי שיתחבר לטרנד הירוק והערכי, ובנוסף, מי שיידע ללכת לעולם המרושת. אנשים עם אגו שלא יצליחו לוותר עליו ולהתחבר לאינטליגנציה הרגשית שלהם ימשיכו ליפול".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן