Skip to content

בקרוב "קופסה שחורה" בכל רכב

רשות הבטיחות בדרכים האמריקאית ( NHTSA ) דורשת חובת התקנת "קופסה שחורה" בכלי רכב חדשים החל מספטמבר 2014
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ארגון הבטיחות בדרכים האמריקאי, שהוא גוף רב עצמה ומורה דרך בתחום הבטיחות בדרכים בעולם, החליט שאחד הכלים הבאים על מנת לצמצם את תאונות הדרכים הוא קיומה של קופסה שחורה- תא ממוחשב וממוגן שבוא נרשמות כל פעילויות הרכב ויוכלו לשמש לניתוח הנתונים לאחר תאונה, בדומה לקיים במטוסים.

ראוי לציין שאחד הכלים החשובים ביותר לצמצום תאונות האוויר ותאונות הקרקע בתחום התעופה הוא קיומה של קופסה שחורה מזה עשרות שנים.

NHTSA מציינת כי 96% מכלי הרכב הפרטיים והמשאיות הקלות הם בעלי יכולת מובנית כבר היום, לרישום ומעקב אחר נתוני הנסיעה, המנוע וכלל רכיבי הרכב, כי רוב רכיבי הרכב היום הם אלקטרוניים או משולבים בהם רכיבים אלקטרוניים המקושרים למחשב הרכב.

לדברי מנהל הרשות דויד סטריקלנד, החשש מפני הפרת הפרטיות של הנהג ידוע לרשות וינקטו צעדים על מנת להבטיח את שמירת פרטיותו של הנהג.

EDR היא מערכת (Event Data Decorders) הקיימת כבר היום ביותר מ- 90% מהמכוניות האמריקאיות, מנטרת את מהירות הרכב, חגירת חגורות בטיחות, מצב כרית האוויר ועוד. מערכת זה שומרת המידע של השניות האחרונות ובעת תאונה ניתן ללמוד ממנה את השניות האחרונות ברכב.

יש לציין שכבר כיום קיימות אפליקציות חיצוניות לאייפון שיכולות לשמש כקופסה שחורה כמו iCarBlackBox.

http://www.youtube.com/watch?v=i92efQ6lXng

לפני 40 שנה מי חשב שכל רכב יהיה עם חגורות בטיחות ? כריות אוויר ? קורות בטיחות ועוד. כנראה שלא רחוק היום שכל כלי הרכב יהיו מצוידים בקופסה שחורה.

1 Comment

  1. אמנון וייסבורט
    6 בינואר 2013 @ 17:14

    כל יוזמה בנושא בטיחות הוא כמובן ברכה וחשוב מאין כמוהו.
    חשוב להוסיף, שעדיף שהאינפורמציה תגיע מהקופסא באופן רציף ואלחוטי למרכז שיוכל למנוע תאונות ולא רק לאחר שהן קורות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן