Skip to content

בן ארי ובן גביר ניסו להלהיט יצרים בדרום תל אביב

פעילי ימין קיצוני בהובלת חבר הכנסת ועוזרו ניסו לנצל את פרשת האונס האכזרי שפורסמה אתמול, והמשטרה בלמה את המפגינים מלהגיע ללוינסקי. תושבת התקווה: "הממשלה אשמה במצב שלנו וכך גם ראש העיר, רון חולדאי. אנחנו מפחדים על ההורים שלנו עכשיו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כמאה וחמישים פעילי ימין ובהם תושבי שכונת התקווה ושכונת שפירא שבדרום תל אביב הפגינו אמש (שני), נגד מה שהם מכנים "הזנחה מתמשכת" של ממשלת ישראל ועיריית תל אביב. הזעם יצא לאחר פרסום הידיעה בדבר הפשע האכזרי – חשד כי אזרח אריתריאי אנס את תושבת דרום העיר בת 83.

מיכאל בן ארי בהפגנה אמש (צילם: תומר נויברג)
מיכאל בן ארי בהפגנה אמש (צילם: תומר נויברג)

מי שהובילו את ההפגנה היו מיכאל בן ארי ממפלגת עוצמה לישראל, יחד עם ועד השכונות שפירא והתקווה. כוחות משטרה רבים, שחששו מהתלהמות יצרים, נכחו באירוע כדי לשמור שלא ייצא משליטה, ומנעו חיכוך בין זרים שנקלעו למסלול ההפגנה לבין המפגינים.

חבר הכנסת, מיכאל בן ארי, בראש חבורה של כחמישים מפגינים, צעדו ברחוב האצ"ל שבשכונת התקווה. קדמו לכך ניסיונות להלהיט את הרוחות בקרב תושבי דרום העיר באמצעות פעילי מטה הבחירות של בן ארי, הממוקם ממש סמוך למקום. בן ארי ניסה לשלהב את הקהל המצומצם שהחל מתאגד סביבו בקריאות "סודנים לסודן". הוא סיפר כי "אישה בת 80 התקשרה אליי ואמרה לי: הם מתפשטים מולי ואומרים לי: גברת, יש לך חשק? היא בגיל של אימא שלנו".

תושבי דרום תל אביב נושאים שלטי מחאה (צילם: תומר נויברג)

בן ארי לא הסתיר את כוונותיו וקרא לקהל: "אנחנו רוצים היום לזעזע את המדינה". הוא ניסה להגיע לגינת לוינסקי, שם שוהים בלילות רבים מהזרים שהם מחוסרי דיור, אך נחסם על ידי המשטרה. את דבריו הפנה חבר הכנסת לעבר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר: "חייבים להגדיל את תקציב הביטחון ולשלוח את המסתננים הביתה, ביבי אשם במצב". הקהל הגיב בקריאות "ביבי הביתה".

שפי, תושבת שכונת שפירא, טענה כי תושבים רבים אינם פוקדים את ההפגנות של בן ארי משום שאינם מסכימים עם דרכו וקריאותיו לאלימות. "גם אני מפחדת ללכת בלילה. המצוקות פה הן אמיתיות וקשות, אך אנחנו מפנים את התלונות שלנו לממשלת ישראל בלבד ולא כלפי המסתננים", אמרה. "אנחנו הצד השפוי שאומר כי הפתרון הוא לעשות בדיקה אמיתית מי האנשים שחיים פה ולהפסיק לרכז פה את כולם. צריך לתת למי שהוא פליט את האפשרות להתקיים בכבוד ומי שמסתנן שיגורש לארצו. בכל אופן, אנחנו נגד המתקנים בדרום הארץ".

לעומתה אומרת אילנית, תושבת שכונת התקווה, כי "האזור הזה מפחיד ואנחנו, שחיים פה אנחנו כמו אוויר, שקופים. יש פה גניבות, אונס ופשעים נגדנו ולכן יש להעיף אותם מפה בלי רחמנות. הממשלה אשמה במצב שלנו וכך גם ראש העיר, רון חולדאי. אנחנו מפחדים על ההורים שלנו עכשיו. אם יקרה לאימא שלי משהו אני ארצח סודני במו ידי".

איברהים, צעיר סודני, בן 25 שעמד במדרכה ממול, כמו צעירים נוספים, אמר כי הוא מבין את התושבים, אך מבחינתו סודני או אריתריאי שעובר על החוק, יש לגרש אותו ולא את אלו שמבקשים לעבוד ולהתפרנס בכבוד. איברהים וחבריו עובדים אצל מעסיקים יהודים מדי פעם בעבודות שיפוצים ובנייה.

"האזור הזה מפחיד" (צילם: תומר נויברג)

בצד ההפגנה עמדו שישה צעירים שהניפו כרזות בגנותה. המשטרה חצצה ביניהם לבין אנשיו של בן ארי. כאמור, למרות ניסיונותיהם של חבר הכנסת ועוזרו איתמר בן גביר להגיע לגינת לוינסקי חסמו אותם השוטרים במשך כשעה וחצי והתירו לחתום את ההפגנה מול התחנה המרכזית בעיר. המפגינים המעטים שנותרו עוד ניסו להלהיט את האווירה ולהתעמת עם צעירים מסודן, אבל המשטרה התערבה שוב.

בשיאה נכחו בהפגנה כמאה וחמישים איש, שהתמעטו והלכו ככל שהתמשכה. אנשי המשטרה ביקשו מאריתריאים וסודנים שנקלעו למסלול לצאת ולצעוד לכיוון ההפוך. משפחה שנלכדה בתוך מכבסה מקומית נאלצה להמתין שם, בעוד פעילי ימין קוראים לעברה קריאות נאצה. אזרח ישראלי שעבר ליד בחור אריתריאי שפך עליו מים, וכששוטר משטרת ישראל העיר לו על כך "בלי שטויות", נשטף גם השוטר בקריאות על אוזלת היד של המשטרה. "איפה היית בזמן האונס, איפה?" שאל המפגין והמשיך לצעוד לכיוון התחנה המרכזית מבלי שיעוכב.

בסופו של דבר בלמה המשטרה את הצועדים מול התחנה המרכזית, שם היא הסתיימה בנוכחות כמאה איש לכל היותר, כשלוש שעות לאחר שהחלה. 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן