Skip to content

צעירה הפגינה בעירום במצרים ועוררה שערורייה

משפטן מצרי דורש מהתובע הכללי במצרים לבטל את אזרחותה של עליה מאהדי שהפגינה ברחוב בעירום וכתבה על גופה: "השריעה איננה חוקית"

בלוגרית פמיניסטית מצרית, שפעלה ופועלת נגד החוקה החדש במצרים, מעוררת שם זעם רב. באמצע דצמבר שעבר העלתה עליה מג'דה אל-מאהדי, צעירה מצרית, תמונות עירום שלה בבלוג, בחשבון הטוויטר ובדף הפייסבוק שלה, יחד עם קריאה לשוויון בין גברים לנשים במצרים כשהיא כותבת על גופה כי השריעה (ההלכה האסלאמית), אינה חוקית. הצעירה קראה לציבור המצרי שלא להסכים עם החוקה המצרית שאושרה במשאל עם בתחילת השבוע הזה. 

mahdi
מג'דה אל מאהדי מדף הפייסבוק שלה

אתמול (שני) פנה מחמוד עבד א-רחמן, פעיל התנועה האסלאמית ומשפטן, במכתב גלוי לתובע הכללי של מצרים, טלעת עבדאללה, בדרישה לבטל מייד את אזרחותה של הצעירה כדי להענישה על מעשיה. לדבריו, היא "הכפישה במעשיה את מצרים ופגעה בערכיה ובמוניטין שלה". זעמו  עלה בשל הכתובת על גופה העירום: "השריעה איננה חוקית". היא "מבזה את דת האסלאם", הוא כתב. 

התמונה שעוררה את זעמו צולמה לפני כשבוע וחצי כשמאהדי הפגינה בעירום מלא מול בנין שגרירות מצרים בשוודיה יחד עם שתי צעירות אוקראיניות שמחו איתה, גם הן בעירום, נגד החוקה המצרית החדשה. שלושתן חברות בארגון פמיניסטי רדיקאלי בשם: Femen. מאז ההפגנה הזו לא שבה הצעירה למצרים, ולשאלות חבריה בדף הפייסבוק שלה הגיבה שהיא מאמינה שנכון להיום, אם היא תחזור לארצה, תיאסר או תרצח. מאז הפרסום הפכה מאהדי לדמות נערצת בקרב ציבור הצעירים, גולשי הרשת המצריים.  

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן