Skip to content

קצר בתקשורת: נתפסו מתקשרות שלא דיווחו על הכנסות

מבצע ביקורות "מעלימים משלמים" של רשות המסים, התמקד הפעם באזור השרון בנותני שירותים אישיים ומקצועיים, בכללם מתקשרות, מגדת עתידות ופיזיותרפיסטים. בפעילות האכיפה נגד חייבי המס נתפסו 49 כלי רכב, נגבו כ-34 מיליון שקל והוסדרו חובות בסך של כ-1.6 מיליון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מתקשרת מאזור השרון, שלא רשמה את הכספים שקיבלה מלקוחותיה מאז סוף חודש ספטמבר וגם לא דיווחה על כל החשבוניות שהוציאה בחודשים אוגוסט וספטמבר, טענה שמאז הניתוח שעברה היא לא מסוגלת לרשום את ההכנסות. עוד נתפסה מתקשרת אחרת באזור שלא רשמה הכנסות מאז חודש אוגוסט. לטענתה היא חולה והחלה לעבוד רק לפני שבוע וחצי. ומתקשרת נוספת באזור, לה קליניקה מרהיבה ביופייה, עובדת כבר חמש שנים מבלי שפתחה תיק במס הכנסה. לדבריה, היא מתלבטת אם להמשיך ולעסוק בתחום.

המתקשרות הללו נחשפו במבצע מחוזי רחב היקף, שנמשך יומיים בשבוע האחרון באזור המרכז, בניהולה של מירי סביון, פקידת השומה כפר סבא, במסגרת סדרת המבצעים המחוזיים "מעלימים – משלמים" שעושה רשות המסים. במבצעים אלה משתתפים כל המשרדים בתחום השיפוט מכל מערכי המס, מתוגברים בכוחות ממשרדים נוספים, אנשי היחידה לאכיפת הגבייה, ניהול ספרים וחוקרי מס. במבצע הנוכחי השתתפו משרדי מס הכנסה כפר סבא, נתניה, חדרה, פתח תקווה, חולון, רמלה, משרדי מיסוי מקרקעין מרכז וחדרה, משרדי חקירות מס הכנסה והיחידה הארצית לאכיפת הגבייה.

ביקורות עסקים וסרבני מס

המבצע כלל ביקורות בעסקים, חקירת סרבני הגשת דו"חות וסרבני העברת ניכויים ופעולות אכיפה וגבייה מחייבי מס. משרד מיסוי מקרקעין חדרה בדק במהלך הפעילות שני תחומים: האחד – התחלות בנייה במושבים (נחלות של בנים ממשיכים) והשני – אימות הקפאות שניתנו לפי סעיף 51 לחוק מס שבח. הביקורות הללו עוררו תהודה רבה הן בקרב האוכלוסייה הבונה והן בקרב הקבלנים והיזמים.

בפעילות האכיפה נגד חייבי מס נתפסו 49 כלי רכב ונגבו כ-34 מיליון שקל. כמו-כן, בחקירת 53 סרבני העברת ניכויים בשיתוף עם משרדי חקירות מס הכנסה, הוסדרו חובות בסך של כ-1.6 מיליון שקלים. עוד נחקרו 61 סרבני העברת דו"חות ו- 60% מהם הסירו מחדלים.

תירוצים, תירוצים, תירוצים

530 הביקורות שנערכו בעסקים, בכלל זה ביקורות ניהול ספרים, ביקורות שומה וניכויים, התמקדו בעסקים מענפי מסחר, מזון, שירותים אישיים ומקצועיים. התוצאות מראות כי בעלי העסקים ב- 19% מהעסקים שבוקרו, לא רשמו הכנסות. בעלה של מגדת עתידות מחדרה, שאין לה תיק במס הכנסה ואינה מנהלת ספרים, טען כי הם מתפרנסים מפנסיה בלבד. "הלקוחה הגיעה באיחור", תירצה בעלת ספא באזור חולון, שנמצא אצלה עודף בקופה בסך 600 שקל, לדבריה, הכסף התקבל מלקוחה הנמצאת בטיפול, ומאחר והלקוחה לא הגיע לטיפול בזמן, הכספים לא נרשמו.

גננת מחדרה לא רשמה הכנסות בסך 273,000 שקל. עוד התברר בביקורת כי חלק מהכספים ששולמו באמצעות שיקים, הופקדו בבנק וחלקם שולמו כמשכורות לעובדות, והכל מבלי שקיבל ביטוי בספרי העסק. ובעלת משפחתון בכפר סבא, שלא רשמה הכנסות שהתקבלו בשיקים ובמזומן בסך 67,000 שקל, הסבירה כי רק לאחר הפקדת השיקים בבנק ולאחר פירעונם, היא רושמת בספרים. פיזיותרפיסט מכפר סבא, שלא רשם צ'ק שנמצא אצלו, טען ש"פספס" ובעל צימר בהוד השרון, המשכיר חדרים לפי שעות, ולא רשם את קניית הביקורת, טען ש"התבלבל". ובעל עסק למסחר בברזל, שלא רשם 130 אלף שקל, טען כי מדובר במקדמה, ולאחר סגירת החשבון, תצא חשבונית מרוכזת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן