Skip to content

100 פלסטינים נפצעו אחרי שכוח מסתערבים נחשף בעת מעצר

כוח מסתערבים שנחשפה פעילותו למעצר חשוד בכפר בשטח הרשות הפלסטינית, הזעיק כוח צה"ל לעזרה. מאות פלסטינים זועמים יידו אבנים. הפלסטינים מדווחים על 100 נפגעי שאיפת גז ועל 30 פצועים, חלקם קשה. מצה"ל נמסר כי שני חיילים נפצעו באורח קל מאוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

30 פצועים ועוד 100 נפגעי שאיפת גז, זהו מספר הנפגעים לפי מקורות פלסטיניים כתוצאה ממהומות שפרצו היום (שלישי), בכפר טמון שליד שכם. לדברי הפלסטינים, כוח צה"ל סמוי של המסתערבים הגיע בשעות הצהרים לכפר לבושים כירקנים. הכוח פעל ועצר מבוקש על ידי כוחות הביטחון בכפר. לרוע מזלם של לוחמי הכוח, הוא נחשף ובמקום הצטברו קהל מפגינים זועמים שיידו אבנים לעברם. בקרב כוחות הביטחון לא נרשמו נפגעים.  

betz
מעצר מבוקש צילום: ארכיון בצלם

ביממה האחרונה פעלו כוחות המסתערבים באזור הכפר על מנת לעצור מבוקשים מחוליית טרור של הג'יהאד האסלאמי. במהלך הפעילות הוחלט לעבור מפעילות סמויה לגלויה והכוח נחשף. חיילי הכוח נאלצו להזעיק למקום כוח צה"ל גדול  כדי לבודד את האירוע ולהמשיך בפעולתם. צה"ל השתמש בירי גז מדמיע ואמצעי פיזור הפגנות. כתוצאה מכך דיווחו הפלסטינים על עשרות פצועים ומספר גדול יותר של נפגעי שאיפת גז. הפצועים, ששלושה מהם במצב שהוגדר כקשה, הוחשו לבית החולים בשכם להמשך טיפול.

על פי דבריו של ראש הוועד המקומי, מוחמד בשראת, כפי שנמסרו לסוכנות וופא הפלסטינית, המבוקש שנעצר הוא מוראד בני עודה, כשבזמן מעצרו הוכה גם אחיו. לדבריו פעלו כוחות צה"ל לפיזור המהומות בירי רימוני הלם, כדורי גומי גז מדמיע ואש חיה. מצה"ל נמסר כי שני חיילים נפצעו באורח קל מאוד. גם לאחר המעצר, נותר  צה"ל באזור ומנע התלקחות המהומות. דובר צה"ל אישר את פרטי האירוע. גורמים במנהל האזרחי מסרו  כי לידיהם הגיע מידע שארבע פלסטינים נפצעו במהומות, ולא כפי שטוענים הפלסטינים. בסמוך לשמונה בערב דווח כי צה,ל סיים את פעילותו בכפר ויצא מהאזור.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן