Skip to content

טיולי חורף: הנגב והגליל בבגדים חורפיים

הזדמנות לצפות בנופים המוכרים כשהם בלבוש חורפי: מעיינות מפכים, הרים מושלגים באופק, בעלי חיים אופייניים וצמחיה שמתעוררת לחיים בעקבות הגשמים. טיולים במדבר יהודה, במירון, במטולה וביראון. גם מקומו של הבוץ לא נפקד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

נחל יעלים במדבר יהודה. (צילום: אורי איתיאל)
נחל יעלים במדבר יהודה. (צילום: אורי איתיאל)

לגלות את מדבר יהודה בעונת החורף

מכון אבשלום ממשיך במסורת רבת השנים ומזמין לגלות את הקסם המדברי במסגרת הקורס "שביל בצד – לאוהבי לכת". הקורס מעניק הזדמנות לטייל לאורכה ולרוחבה של הארץ בשבילים שלצד שביל ישראל. המסלול מתאים לבוגרי "שביל ישראל" ולמשתתפים חדשים המעוניינים "לטעימה" מהקורס.
המסלול, שיחשוף את פריחתו של המדבר בעונת הגשמים, מהווה הזדמנות לראות מקרוב את הצומח המדברי ולהתחקות אחר פעילות בעל החיים האופייניים למדבר יהודה.

ביום שלישי, ה-8 בינואר, יתקיים סיור חד-יומי במסגרת הקורס. המסלול, שיחשוף את פריחתו של המדבר בעונת הגשמים, מהווה הזדמנות לראות מקרוב את הצומח המדברי ולהתחקות אחר פעילות בעל החיים האופייניים למדבר יהודה.

הסיור יתמקד באזור דרום מדבר יהודה. תחילתו בנחל מנחם וסיומו בסמוך לאכסניית נוער מצדה.
המחיר הוא 220 שקלים לאדם לסיור חד-פעמי (כולל נסיעות, הדרכה, וחובש מלווה). היציאה ב-6 בבוקר מנקודת האיסוף סמינר לווינסקי בתל-אביב, חזרה למרכז בשעות הערב.
דרגת הקושי בינונית והמסלול דורש כושר גופני ברמה טובה. רצוי להצטייד בנעליים גבוהות, מקל הליכה, מים וכובע.

לפרטים והרשמה: טלפון- 03-6990735
http://www.avshalom-inst.co.il/.

טיול חורף בהר מירון

עוד טיול מבית מכון אבשלום, מציע את האפשרות ללכת את שביל ישראל בדרך קצת אחרת. במסגרת הקורס "בצעד קל", המסיירים הולכים את כל שביל ישראל, במסלול של עד 10 קילומטרים ליום.

מצפור נריה - תצפית אל עבר כרם בן זמרה, ג'יש, עלמה ועוד. (צילום: אורי איתיאל)
מצפור נריה - תצפית אל עבר כרם בן זמרה, ג'יש, עלמה ועוד. (צילום: אורי איתיאל)

מכון אבשלום הוא הגוף היחידי בארץ אשר מוליך קבוצות מטיילים לכל אורך שביל ישראל – מתחילתו ועד סופו, מצפון לדרום, ללא דילוגים וללא ויתור על מסלולים. מי שמנחה את הצועדים הוא דני גספר, ממקימי שביל ישראל, הנחשב למומחה לסיפורי השביל ולנופיו. גספר ריכז את הוועדה לשבילי ישראל במשך למעלה מ-10 שנים, והוא גם היחיד בארץ, ככל הנראה, שצעד אותו בשלמותו 10 פעמים.

ביום רביעי ה-9 בינואר, יתקיים סיור חד פעמי במסגרת הקורס "שביל ישראל בצעד קל" (מסלול מספר 7 מתוך 20 סיורים שבקורס). המסלול מתאים לבוגרי שביל ישראל ולמשתתפים חדשים המעוניינים בטעימה משביל ישראל.

הסיור יתמקד באזור הר-מירון. היציאה לדרך היא מפסגת הר מירון – 1,208 מטר מעל פני הים – הנקודה הגבוהה ביותר בגליל, ואם יתמזל המזל, יזכו המשתתפים ללכת בשלג. המסלול ייחתם בנחל מרון ובעליה אל מבואת שמורת נחל עמוד.

המחיר הוא 220 שקלים לאדם לסיור חד-פעמי (כולל נסיעות, הדרכה, וחובש מלווה). יציאה ב-6 בבוקר מנקודת האיסוף סמינר לווינסקי בתל-אביב, חזרה למרכז בשעות הערב.
דרגת קושי היא קלה-בינונית. המסלול דורש כושר גופני ברמה טובה. רצוי להצטייד בנעליים גבוהות, מקל הליכה, מים וכובע.

לפרטים והרשמה: טלפון  036990735

http://www.avshalom-inst.co.il/.

סיור תצפיות על נוף הגליל, החרמון ולבנון

בשבת הקרובה, ה-5 בינואר, בשעה 12.00, מציעה מסעדת בית שלום במושבה הצפונית מטולה, בסמוך למלון הבוטיק, לאורחים ולמטיילים בצפון, ארוחת בוקר עשירה ואחריה, סיור תצפיות על נוף הגליל, החרמון ולבנון, אתרי וסיפורי מורשת ברחבי המושבה, והצצה אל מטעי הפרי.

תצפית על מטולה בסיור של בית שלום. (צילום: חיימקה הוד)
תצפית על מטולה בסיור של בית שלום. (צילום: חיימקה הוד)

הסיור המודרך עובר בין הבתים והחצרות, מטעי הפרי של המושבה מטולה בת 120 שנים, הישוב הצפוני ביותר בארץ. הסיור המודרך נערך ברכבים פרטיים כאשר, בכל מוקד נעצרים לצפייה והסברים.

לאורחי המלון – הסיורים וארוחות הבוקר ללא תשלום נוסף. הסיורים פתוחים גם לקהל הרחב (לאלו שאינם לנים במלון). מחיר לסיור בשילוב ארוחת בוקר: 85 שקלים לאדם. יש לתאם מראש.

לפרטים והרשמה: בית שלום במטולה – 04-6940767
www.beitshalom.co.il.

כשהגליל פוגש את היין

יריד גלילי ביקב הרי גליל ביראון. (צילום: תקשורות יעל שביט)
יריד גלילי ביקב הרי גליל ביראון. (צילום: תקשורות יעל שביט)

עם בוא החורף, מזמין יקב הרי גליל ביראון את הקהל הרחב ביום שישי ה-11 בינואר בשעות 10.30-14.00, למפגש עם יוצרים מהגליל ויינות היקב. במרכז המבקרים ניתן יהיה ליהנות ממגוון עבודות: צמר, קרמיקה, תכשיטים, חימר, אריחים מצויירים, עץ, פימו ועוד ועוד.

בנוסף, תתקיים טעימת יינות, שזן הענבים סירה מחבר ביניהם: הרי גליל שיראז, גליל אלון ומירון לצד גבינות עיזים, לחמים ומאפים, מרקים, קפה ועוגה ועוד.
במקום תתקיים מכירה של יינות היקב ושל המוצרים המוצגים.

עוד מציע מרכז המבקרים ביקב סיור (ב-15 שקלים) המשלב הליכה לאורך מסלול ייצור היין בשלביו השונים, החל מקבלת הענבים ומיונם, דרך מכלי הנירוסטה, חדר חביות עץ האלון, צפייה בסרטון, טעימת יינות מודרכת ותצפית על הנוף הגלילי, שבליבו שוכן היקב.

מבנה היקב המרשים, נבנה על פי תפיסה ארכיטקטונית חדשנית, בה ניתן דגש על שילוב מסלול למבקרים, לאורך תהליך ייצור היין ונעשה שימוש בחומרים מודרניים כפלדת אל-חלד, בטון, זכוכית וחומרים מסורתיים כאבן ועץ אלון המבטאים שילוב בין חדש וישן, תוך כדי יצירת דיאלוג עם נופו הפראי של הגליל.

למידע ופרטים נוספים: טלפון 04-6868748,

www.galilmountain.co.il.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן