Skip to content

סקר חדש: רשימת לפיד – 13 מנדטים. הימין שומר על כוחו

עוד עולה מסקר "גיאוקרטוגרפיה" כי הצטרפות נועם שליט לא העלתה ולא הורידה למפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' מאת צבי זינגר 'אפקט לפיד', אשר הגיע בשבוע שעבר לשיא של 20 מנדטים, על פי סקרי גיאוקרטוגרפיה, נרגע השבוע. עפ"י הסקר החדש שנערך היום, לו היו הבחירות מתקיימות עכשיו, היתה רשימתו של לפיד מקבלת 13 מנדטים בלבד וגוש הימין היה שומר על […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עוד עולה מסקר "גיאוקרטוגרפיה" כי הצטרפות נועם שליט לא העלתה ולא הורידה למפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ'

מאת צבי זינגר

'אפקט לפיד', אשר הגיע בשבוע שעבר לשיא של 20 מנדטים, על פי סקרי גיאוקרטוגרפיה, נרגע השבוע. עפ"י הסקר החדש שנערך היום, לו היו הבחירות מתקיימות עכשיו, היתה רשימתו של לפיד מקבלת 13 מנדטים בלבד וגוש הימין היה שומר על הרוב (68 מנדטים) בבית הנבחרים שלנו.

מהסקר, שאותו ערך פרופ' אבי דגני, נשיא קבוצת גיאוקרטוגרפיה, עולה כי מי שהיו המפסידים הגדולים בסיקרי השבוע שעבר, מכניסתו של לפיד למשחק (הליכוד, קדימה, עבודה וגם ליברמן – ישראל ביתנו), שבים ומקבלים חלק מהמנדטים חזרה. כמו-כן,  לא נראה שהצטרפותו של נועם שליט ל'עבודה' מייצרת עד כה תועלת או נזק למפלגה.

"ירידת לפיד יש בה משהו טבעי – אחרי התרגשות גדולה, באה רגיעה, ואולי יש בה כבר השפעה אמיתית של חלק מהתגובות השליליות, ואולי פיחות מהיר בהתלהבות של חלק מהמצביעים הפוטנציאליים מראשית ההצגה היותר פומבית של רעיונותיו מאז ההכרזה, שהרי לא כולם קראו את מאמריו ב'ידיעות אחרונות'. ימים יגידו", מסכם פרופ' דגני.

וזוהי חלוקת המנדטים עפ"י הסקר החדש: קדימה בראשות לבני – 11 מנדטים; הליכוד בראשות נתניהו – 33; ישראל ביתנו בראשות ליברמן – 16; העבודה בראשות יחימוביץ' – 13; רשימת לפיד – 13; ש"ס – 8 מנדטים; הבית היהודי – 3; מרצ – 4; יהדות התורה – 6; האיחוד הלאומי – 2; המפלגות הערביות – 11 מנדטים. מפלגת העצמאות בראשות ברק לא עוברת את אחוז החסימה. רשימה בראשות אריה דרעי לא נכללה בסקר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן