Skip to content

המטה של ארגוני המקדש תומך בהעמדת פייגלין לדין

במטה אומרים: "זכותם של היהודים להתפלל בהר הבית היא זכות נצחית, שאף אושרה בבג"ץ למעלה מ-15 פעם. מן הראוי שיוגש כתב אישום כדי שיובא לבחינה משפטית - האם המשטרה ובתי המשפט בערכאות הנמוכות מקיימים את פסקי הדין של בג"ץ"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המטה המשותף של ארגוני המקדש תומך בהעמדתו המיידית לדין של משה פייגלין, שעלה אתמול על הר הבית. כך הגיב הבוקר המטה על החלטת משטרת מחוז ירושלים, להעמיד לדין את פייגלין.

פייגלין אתמול בהר הבית צילום: יח"צ)

במטה המשותף של ארגוני המקדש הסבירו את התמיכה בהמלצת המשטרה, להעמיד את פייגלין לדין פלילי ומיד, "כדי שסוף סוף יובא נושא התפילה בהר הבית לבית המשפט".

במטה אומרים: "זכותם של היהודים להתפלל בהר הבית היא זכות נצחית, שאף אושרה בבג"ץ למעלה מ-15 פעם.  מן הראוי שיוגש כתב אישום כדי שיובא לבחינה משפטית –  האם המשטרה ובתי המשפט בערכאות הנמוכות מקיימים את פסקי הדין של בג"ץ.

 "בשנים האחרונות עוכבו עשרות יהודים על שהתפללו והשתחוו בהר הבית, ובכל המקרים שהמשטרה הביאה אותם לבית המשפט הם שוחררו ללא תנאי – תוך שהשופטים נוזפים במשטרה על שהיא מטרידה אותם על לא עוול בכפם", נאמר בהודעת המטה. "בבית המשפט יובהר סוף סוף מדוע יהודים מופלים גזענית לרעה על ידי משטרת ישראל בהר הבית – בסתירה מהותית לזכויות האדם הבסיסיות ביותר של המשטר הדמוקרטי – חופש הביטוי וחופש הפולחן. אשריו של פייגלין שנתפס על דברי תורה. תרתי משמע".

פייגלין
טוען שהקפיד להימנע מפרובוקציה. פייגלין

אתמול פורסם כי משטרת מחוז ירושלים תמליץ להעמיד לדין פייגלין, עוד לפני הבחירות בעבירות של הכשלת שוטר, הפרת הוראה חוקית והתנהגות פסולה במקום ציבורי. במשטרת מחוז ירושלים מודעים לכך שפייגלין הוא מועמד ריאלי לכנסת ולכן רוצים להעמיד אותו לדין עוד לפני הבחירות.

פייגלין עצמו – מועמד ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת – הסביר כי הוא הקפיד להמנע מכל פרובוקציה כאשר עלה להר והקפיד להשתחוות בצנעה המתבקשת, על פי הוראת בג"ץ – לפיהן פולחן יחיד, המתבצע ללא פרובוקציות, מותר. עוד טען פייגלין כי איש כמעט לא הבחין בהשתחוותו, כולל אנשי הוואקף הנלווים בקביעות לקבוצה – ורק שוטר סמוי שהתלווה ועקב אחריו הבחין בכך.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן