Skip to content

מבקרי המס חגגו ורשמו דוחות

רשות המסים ביצעה בליל השנה האזרחית החדשה ביקורות בעסקים באזור תל אביב. נבדקו 28 מסעדות ומועדונים, ב-21% מהביקורות נמצא שלא נרשמו הכנסות. התירוץ הנפוץ: רושמים בסוף היום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חוגגים רבים גדשו את מקומות הבילוי בערב השנה האזרחית החדשה. גם מקומם של מבקרי המס לא נפקד והם הסתובבו בין החוגגים ובדקו את החשבונות. הביקורות סיכמו שנה אינטנסיבית של מבצעי ביקורות, שוטפים ומחוזיים, שביצעה רשות המסים. בשנה שחלפה היא בדקה יותר מ- 14 אלף ביקורות בעסקים ומצאה ליקויים ב-20% מהעסקים שבוקרו.

ביקורות בליל השנה האזרחית

בביקורות בליל השנה האזרחית שביצע משרד השומה גוש דן באזור תל אביב נבדקו 28 מסעדות ומועדונים, ב-21% מהביקורות נמצא שלא נרשמו הכנסות. בביקורת בפאב תל אביבי שוקק פעילות התברר, שבעל הפאב לא רשם הכנסות בסכום של 14,430 שקל ממכירת כרטיסי כניסה ומשקאות בבר. מפיק אירועים לא רשם את דמי הכניסה שנגבו מהלקוחות בסכום של 1,690 שקל, לדבריו הוא מוציא חשבונית מס על כל הסכום בסוף הערב. תקליטן שהופיע ברמת גן לא הוציא קבלה על סכום של 500 שקל, ששולמו כמקדמה וטען שרואה החשבון שלו הורה לו לנהוג כך. עוד נתפסו 4 נגנים בלהקה, שהופיעה במסעדה בתל אביב, שאינם מנהלים ספרים. חלק מהנגנים טענו כי זו הופעתם הראשונה והספרים בבית.

מבצע "מעלימים – משלמים"

ובשבוע שעבר בוצע מבצע ביקורות רחב היקף באזור תל אביב, בניהולו של רועי מקוב, פקיד השומה גוש דן, במסגרת סדרת המבצעים המחוזיים "מעלימים – משלמים" שמבצעת רשות המסים. הביקורות בוצעו ביום חמישי בשעות הערב באזור המסחרי של בני ברק ולמחרת בשווקי אוכל בקניונים בתל אביב, רמת גן, גבעתיים וקריית אונו.

מהתוצאות התברר, כי בעלי עסקים ב- 24% מהביקורות לא רשמו הכנסות. 150 שקל "הסתתרו" במגירה בעסק למכירת מוצרים אורגניים בבני ברק. בעלת העסק הסבירה שבזמני לחץ היא לא מדפיסה אלא רושמת הכל בסוף היום. "לא הספקתי להתארגן", תירץ בעל דוכן מזון בגן העיר, שלא רשם מכירות בסכום של 1,700 שקל. בעל מאפייה, שנמצא אצלו עודף בקופה בסכום של 16 אלף שקל, טען שמדובר בכסף קטן שפרט בבנק. ומוכר גבינות בשוק האיכרים בנמל ת"א, שלא רשם מכירות בסכום של 2,600 שקל אמר שקבלות ניתנות רק ללקוחות שמבקשים ויתרת ההכנסות נרשמות בסוף היום במרוכז לפי סוג הגבינה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן