Skip to content

הם יורים בתוך הנגמ"ש, אבל אנחנו נמצאים בפנים

למעט מרצ ו"הערבים", כולם מלקקים לביבי. אחרי הבחירות נקבל בדיוק את מה שהמצביעים הטיפשים במדינה הזו יבחרו, וזו רק השתקפות נאמנה של טיפשות הנבחרים, יהירותם ויאירותם, צקצקנות לשונם, משיחותם. אני המלך! לא, אני המלכה! בלי כיוון, בלי אמת, בלי תקווה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה שבועות מהיום לבחירות, סוג של ספירה לאחור. חלקנו כבר עושים את הספירה הזו ארבע שנים, חלקנו מתעלמים בנוחות של "מה שהיה הוא שיהיה", יש יום חופש, יאללה ביי. חלקנו מחכים לביאת המשיח החדש, או המלך החדש-ישן. מה שבטוח, לכולנו ברור היטב, שטוב יותר לא יהיה כאן אחרי הבחירות, וטוב בכלל – בכלל לא יהיה. בוודאות של 100% מכל קצה של הקשת הפוליטית, לכל דעה, לכל גזען או מחבק עצים, אנרכיסט או פאשיסט, מומחה בהדרת נשים או מומחית בשריפת חזיות, כולם במדינה הזו, כולם דואגים, חלקנו מפחדים, מהיום שאחרי.

כי מה נקבל?

נקבל בדיוק את מה שהמצביעים הטיפשים במדינה הזו יבחרו בקלפי, וזו רק השתקפות נאמנה של טיפשות הנבחרים, יהירותם ויאירותם, גאוותם הבלתי מוצדקת, צקצקנות לשונם, משיחותם. אני המלך! לא, אני המלכה! שוב עושים הדרת קציצות של ספרדים? אבל הכנתי קציצות של מעמד הביניים! ואחד שרק רוצה לנקות בדרך חדשה.

בתוך הנגמ"ש (צייר: מאיר מירב)
יורה לעצמו ברגל (צייר: מאיר מירב)

להקיא מכם, כל כך עסוקים בעצמכם במקום להיות עסוקים במדינה

כמה אפשר להתייחס אלינו כמו אל חרא? ואל תגידו שהגזמתי. אתם לא מרגישים את הרצון העז לגרש זבובים מטרידנים כל רבע שעה עם מבזק סטטוס סרחוני כזה או התגובה לו? נמאס לי כבר מכל הפוליטיקאים שמובילים את הפוליטיקה שלנו. הם בדיוק אותו הדבר, אומרים את אותם המשפטים, ואפילו חוזרים על הניסוחים של האחרים. מגיבים לתגובות שמגיבות לתגובות שמגיבות לפרובוקציות שנולדו מתוך הצורך להגיב לפרובוקציות אחרות, ושוב תגובות. להקיא מכם, כל כך עסוקים בעצמכם במקום להיות עסוקים במדינה.

התמונה הפוליטית העכשווית מראה כי יש ליכוד אחד שנופל משליטתו המלוכנית בהמוניו הלומי המנטרה "שרק הליכוד יכול". בתמונה הזו תבחינו לצידו של הראשון גם בשש מפלגות ביניים בסדר גודל דומה, כולל משיח אחד בדהירה פראית לבית המקדש השלישי  ועוד כמה שברי מפלגות קטנים יותר. למעט מרצ ו"הערבים", כולם מלקקים באחוריו של הביבי. וזו התמונה שלנו, של עם ישראל שמצביע, ובעיקר זה שלא מצביע.

כל אחד מושך את שמיכת 120 אוכלי החינם לכיוונו

אלו מתגלות יותר ויותר כבחירות בין שברי דעות וכיוונים, סקטורים מצומצמים וחד ממדיים, מפלגות והבטחות, סיסמאות על גבי שנאות, בלי כיוון, בלי דרך, בלי אמת, בלי מנהיגות, בלי תקווה, רק עם ההבטחה כי הם זה לא האחר. המדינה לא חשובה, העתיד גם לא, מלבד עתיד הג'וב שלהם לשנים הקרובות. כל אחד מושך את שמיכת 120 אוכלי החינם לכיוונו בתקווה שיהיה לו צופצ'יק אחד יותר. הם עושים את מה שבנט אמר לביבי לא לעשות – יורים בתוך הנגמ"ש, אבל אנחנו נמצאים בפנים, הם יורים עלינו.

הבחירות זה אנחנו. כמו מרק סמיך ולוהט של ירקות שאינם קשורים זה בזה, שמתבשלים לרגע קצר, וכל ירק רוצה להיות בסוף עדיין אותו הירק. אייל שני היה אומר שהירקות לא נמסו את טעמם למרק. מים דלוחים של צביעות, שנאה ורוע, ואנחנו המצביעים הטיפשים, מתבשלים בתוכם.

שנת 2013, והקמפיין המוביל הוא בשם שנאה חשוכה כשל ימי הביניים 

מה כל כך טוב יהיה לכם במדינה המזורגגת הזו כשאתם שומעים את אריה דרעי ואלי ישי מזהמים את התקשורת ואת מזג האוויר הכללי בשנאה יוקדת לכל מי שהוא לא ספרדי? אילו אבא של ET היה מגיע לביקור, הוא יכול עוד להאמין שיש כאן עדיין קונספירציה מפא"יניקית להעביר את "הספרדים" למעברות. רק בשל משפחתי ניצולת השואה אני לא אגיד לו  מה שהוא באמת ומי רוקד עכשיו בקברו לשמחת צהלולים. שנת 2013, והקמפיין המוביל הוא בשם שנאה חשוכה כשל ימי הביניים. עד מתי הרב עובדיה יבזה, דרך שליחיו, את היהדות?!

מה לאלף עזאזל כל כך נהדר לכם לבחור בליכוד שהיום מטיל עוד מיסים, ועוד מיסים ועוד מיסים, ומעלה את יוקר המחיה לממדים של חדלות פירעון, פשיטת רגל של ישראל, ושל כל אחד ואחת מכם, שאתם מצביעים לביבי?

וביבי זו לא הבעיה. שמעתם נכון, זה לא ביבי. את הבחירות האלו ביבי הפסיד עוד בקיץ שעבר. הוא יודע שביום האמת הוא והליכוד יקבלו פחות מ-20 מנדטים, ורק מצביעי ליברמן מצילים לו את המפלגה, את השלטון, את הכסא, ואין ביקום מצביעים טיפשים יותר ממצביעי ליברמן. הוא יודע, אבל הוא גם יודע שאין במרכז-שמאל מנהיג. זה חבל ההצלה שלו מכשלונותיו המהדהדים של פינקלשטיין. שאול "אני אנהיג את המחאה בקיץ" מופז היה בדרך להיות כזה, אבל ריח עור הצבי כשר מספר 40 בממשלה טמטם אותו.

אין יחד בעם הזה. כל אחד נובח לכיוון שלו בלבד

אני מסתכל על הבחירות האלו, ולא מוצא את עצמי. פתק לבן וזה רע עוד יותר, אני יודע. ולא שאין למי להצביע, יש, אבל למה? לתת להם "כוח" להיכנס לממשלת ביבי, לחבורת הלוזרים הזו, שזה כל עניינה ומטרתה? לתת קול למי שלא רוצה להנהיג את המדינה? אולי זו הבעיה בבחירות האלו, חוסר היכולת של האנטי-ביבי להתאחד, וזה לא משנה אם זה שמאל או מרכז. האגו שלהם הפיל את מדינת ישראל, בעיקר של לפיד ושל לבני, כי ליחימוביץ' יש מפלגה גדולה יותר, עדיין. האמת, לא כל כך חשוב היום מי היה עומד בראש מפלגת האנטי-ביבי, העיקר שהיו עושים יחד. אבל אין יחד בעם הזה. כל אחד נובח לכיוון שלו בלבד, ורק בשביל עצמו. רסיסי  דמוקרטיה שתסביר לנו שעה אחרי סיום ספירת קולות הימאים שהיא נכנסה לממשלת ביבי בשביל שר ללא תיק, בשביל "להשפיע מבפנים". ואין לי ברירה. חייבים להצביע, וחייבים עוד יותר נגד השלטון.

תגידו לי, מאיפה הקשישים ישלמו יותר על ארנונה?

אנחנו עם מוכה מיסים וגרעונות, חבוט וחבול משקרים ורמאויות של שרים על גבול ההונאה הפלילית, עם מובס ומעוך נפשית. תגידו לי, מאיפה הקשישים ישלמו יותר על ארנונה? עוד כמה שקלים על מים? על חשמל מתייקר ב-10% פעימה ראשונה? על אוטובוס שמתייקר? ניצולי שואה זה מעניין את מצביעי הליכוד ובנט? מה יהיה על אלפי המפוטרים בחודש האחרון, מאות אלפים בשנה האחרונה? מעמד הביניים שמגיש קפה ללפיד ויעקב פרי יראה שינוי? מה יהיה על שליש מילדי ישראל העניים? מה תגידו ביום לאחר הבחירות כאשר ביבי יגלה לכם בצחוק פרוע שאתם טיפשים כי הוא שוב מעלה את המיסים על הדלק ומוריד עשרות מיליארדים לחברים שלו? יש בישראל אדם אחד שיכול להצביע על מפעל אחד שהליכוד ושטייניץ בנו מאפס בארבע השנים האחרונות?

אי אפשר להשלים עם המצב הזה יותר! די כבר! צאו מהאדישות המטומטמת שלכם, תסתמו את האף מהצחנה ותצביעו נגד ביבי!

[related-posts title="עוד בנושא בחירות 2013"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן