Skip to content

עשרות הרוגים בתקיפה על תחנת דלק בפרברי דמשק

לדברי פעילי אופוזיציה 70 בני אדם נהרגו במקום. בסך הכול נהרגו מאז ראשית ההתקוממות יותר מ-60,000 אנשים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הפיצוץ אירע כשאנשים רבים המתינו בתור לדלק
הפיצוץ אירע כשאנשים רבים המתינו בתור לדלק

על פי הדיווחים של פעילי האופוזיציה בסוריה, 70 איש נהרגו בתקיפה אווירית על תחנת דלק ליד דמשק. ה-BBC  מצטט תושבים שחזו בגופות שרופות ובמחזות אימים אחרי התקיפה ברובע מלייחה.

מאז ראשית ההתקוממות סובלים אזרחי סוריה ממחסור קשה בדלק, ונהגים ממתינים לעיתים במשך שעות ארוכות לתדלק את רכביהם. התקיפה אירעה זמן קצר אחרי שמכלי התחנה מולאו דלק ועשרות אנשים התקבצו במקום לתדלק את רכביהם. טיל אחד נורה ממטוס, פגע בתחנת הדלק וגרם לפיצוץ עצום ולשריפה גדולה שהרגו ופצעו עשרות בני אדם, לרבות נשים וילדים. לדברי כתבת ה-BBC, לינה סינג'אב, מלייחה אינה מעוז של המורדים, לכן מרבית הנפגעים היו אזרחים.

נכון לעכשיו, יותר מ-60,000 הרוגים במלחמת האזרחים

ראש סוכנות האו"ם לזכויות אדם, נאבי פילאי, חשפה מחקר חדש שעל פיו מספר ההרוגים עולה בהרבה על דיווחי המורדים. המספר החדש "מזעזע ממש" היא אמרה. לדבריה, ממחקר "מעמיק" של כל מקרי המוות בין ה-15 במרס 2011 ל-30 בנובמבר 2012 עולה כי 59,648 בני אדם נהרגו בין התאריכים.

"מאחר שהלחימה נמשכת בכול עוז, אנו יכולים להניח שיותר מ-60,000 בני אדם נהרגו עד ראשית 2013", אמרה פילאי. לדברי ארגוני המורדים מספר ההרוגים נאמד ב-44,000, אך הם כוללים רק אזרחים ולוחמי אופוזיציה. לא ברור האם במחקר של האו"ם נכללו גם אנשי כוחות הביטחון.

1 Comment

  1. יוני
    29 באוקטובר 2013 @ 12:52

    תחנת דלק יכולה להיות גם איזור קרבות

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן