Skip to content

שוק הקפה רווי? יוליוס מיינל עושה עלייה

ישראל נמצאת במקום ה-34 בדירוג צריכת הקפה העולמית • 43% מהציבור שותה כארבע כוסות קפה ביום, ו-17% שותים יותר מארבע כוסות קפה ביום • יוליוס מיינל מנסה לשכנע את הישראלים להתעורר לטעם חדש של קפה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לפני שנים מספר ויסוצקי התגאו בפנינו ש'כבר מאה ועשרים שנה' הם עושים אחלה תה. על אותו המשקל, יוליוס מיינל עושים אחלה קפה כבר מאה וחמישים שנה. ההבדל הוא שיוליוס מיינל, מותג קפה אוסטרי מכובד ואיכותי בעל שם עולמי, לא מוכר לישראלים מהסיבה הפשוטה שהוא לא נמכר בארץ. עד עכשיו…

דוכן הקפה אשר מתחיל לצוץ בחוצות העיר הגדולה (מקור: יוליוס מיינל)
דוכן הקפה אשר מתחיל לצוץ בחוצות העיר הגדולה (מקור: יוליוס מיינל)

אבל נשאלת האלה מי, בדעה צלולה, ייכנס לשוק הקפה העמוס לעייפה של ישראל, ועוד עם מותג עלום לחלוטין לציבור הישראלי. על מנת לסבר את האוזן, בארץ נמכרים כארבעים מותגי קפה לאספרסו. להיכנס לשוק עם ארבעים מתחרים מבוססים, כשאתה הילד החדש בבלוק, זה לא פשוט. זה אפילו קצת מטורף. אז על מה ולמה?

ליוני דבורקין, האשי שמאחורי יוליוס מיינל בישראל, יש תשובה פשוטה: "איכות". הוא מספר שכשהוא מגיע לפגישות עם לקוחות פוטנציאלים כל מה שהוא צריך לעשות זה לתת להם לטעום. לדוגמה, הוא מסביר על קפה ה'ארביקה' של יוליוס מיינל: "קשה מאוד להגיע ל-100% 'ערביקה' ולשמור על טעם ואיכות. חברות אחרות בדרך כלל מערבבות 'רבוסטה' בשביל הגוף והקרמה (ה'קצף' השומני הבהיר באספרסו). אנחנו לא, אנחנו מצליחים לייצר 100% ערביקה שעומד בסטנדרטים של עולם הקפה".

עם ישראל חי ושותה קפה

ישראל נמצאת במקום ה-34 בדירוג צריכת הקפה העולמית. 43% מהציבור שותה כארבע כוסות קפה ביום, ו-17% שותים יותר מארבע כוסות קפה ביום. זה הרבה מאוד קפה. אבל לא לשכוח שעדיין מדובר בישראל. בסקר שנערך לאחרונה על ידי חברת פאוזה, נשאלה השאלה "איזה קפה אתם מעדיפים לשתות בבית?", 37% ענו קפה שחור, ו-56% ענו קפה נמס על סוגיו (מיובש בהקפאה, אבקה, מגורען). אספרסו הגיע למקום אחרון, אפילו אחרי נטול-קופאין, עם 3% בלבד. מוזר, כי ל-18% מהישראלים יש מכונת אספרסו בבית.

אבל דבורקין לא מתכוון להתחרות בשוק הקפסולות המשגשג. הוא טוען שהקפסולה קטנה על יוליוס מיינל, שהוא מכוון לקהל שכן ישקיע את השתי דקות הנוספות בשביל להכין כוס קפה ראוייה, או יעדיף לסור לבית קפה שמגיש יוליוס מיינל.

בנוסף לכך, בשבועות הקרובים תתחילו לראות את ה'מוביל-קאפ', דוכן הקפה של יוליוס מיינל, בקניונים ואוניברסיטאות ברחבי הארץ, לצד בתי קפה, מסעדות ומלונות שהמירו את דתן למותג האוסטרי המכובד.

היכן ואיפה?

אדורה,כורסאל פטיסרי,רק בשר,זינגר'ס,אינגליש קייק, תמרה, מיסטיק רוז,סטלה מאריס ועוד. כמו כן, חנות הדגל של יוליוס מיינל בשדרות אבא אבן 8, הרצליה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן