Skip to content

עימותים בגדה: 10 פלסטינים נפצעו ליד ג'נין

עתה מתחילים עימותים גם בין מתנחלי אש הקודש לבין הצבא והערבים ששבו לחרוש. אמש: עשרים מתנחלים פרצו לבית בכפר ג'אלוד, הכו תושבים והשליכו מקלות. שלושה בני משפחה נפגעו. החשש לפי גורם ביטחוני ישראלי: "ישנה התעוררות פלסטינית מסוימת וכבר נרשמה עלייה במספר המעצרים. מגמה זו צפויה להתרחב"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עשרה פלסטינים נפצעו בעימותים שפרצו בין צה"ל לבין צעירים פלסטינים סמוך לאזור התעשייה בג'נין. העימותים פרצו לאחר שכוח צה"ל פשט הבוקר על אזור התעשייה, תיחקר כמה מהעובדים במקום ולא התיר להיכנס או לצאת ממנו. במהלך העימותים השליכו הפלסטינים אבנים לעבר החיילים, ואלו השיבו בירי גז מדמיע. במקביל דווח כי כוח צה"ל עצר בג'נין את פעיל הג'יהאד האסלאמי חסן סעדי.

מתנחלים מאש קודש ליד כפר ג'אלוד (צילום: PNN)
מתנחלים מאש קודש ליד כפר ג'אלוד (צילום: PNN)

בשעה זו מתחילים עימותים בין מתנחלי אש הקודש לבין הצבא והערבים ששבו היום לחרוש.

מקורות פלסטינים מסרו, כי בשעות הערב אתמול פרצו כעשרים מתנחלים לכפר ג'אלוד המצוי מדרום לשכם, נפצו שמשות, זרקו אבנים ומקלות וכתוצאה מכך נפצעו שלושה בני משפחה מתושבי הכפר: פראח עבד, בן שנתיים, אביו ודודו. הילד הועבר על ידי הצלב האדום לטיפול בבית חולים. הפלסטינים אומרים כי המתנחלים נכנסו לאחד הבתים והכו פלסטינים.  

בצה"ל אישרו את הדברים ואמרו כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את האירוע, העלול לערער את היציבות הביטחונית באזור והמסיט את תשומת הלב של הכוחות ממשימתם העיקרית". בצה"ל עוקבים זה זמן רב אחרי עליית המדרגה בכמות האירועים האלימים בגדה המערבית והחשש מפני התדרדרות לאינתיפאדה שלישית גובר. 

התקרית אתמול ליד היישוב אש קודש
התקרית אתמול ליד היישוב אש קודש (צילום: אחמד טלעאת חסן)

הבוקר מתפרסמת ידיעה שמקורה בסוכנות הידיעות AFP, לפיה אמר גורם ביטחוני ישראלי כי "ישנה התעוררות פלסטינית מסוימת וכבר נרשמה עלייה במספר המעצרים. מגמה זו צפויה להתרחב בתקופה הקרובה". הצהרה זו מגיעה ימים ספורים לאחר שיחידת מסתערבים פעלה בכפר טמון, פעולה שגרמה לשורת התפרעויות ובעקבותיהן פציעת שני חיילים באורח קל ושמונה פלסטינים. הפלסטינים טענו כי כמאה מפגינים נפגעו משאיפת גז. 

על פי נתוני השב"כ, בחודש נובמבר האחרון עלה מספר הפיגועים (ברובם בקבוקי תבערה) באורח דרסטי מ-68 באוקטובר ל-166.

ברשות הפלסטינית אומרים זה זמן רב, כי העדר אופק מדיני והמשבר הכלכלי החמור בו נתונה הרשות מוביל למצב מסוכן. בהקשר זה התבטא לפני כשבועיים נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שאמר כי אם לא יראה איתות חיובי ופעולה ברוח זו מצד ישראל, הוא יגיע ללשכת נתניהו וימסור לו את מפתחות השליטה בשטחי הרשות. החמאס הגיב בתחילת השבוע לדברים ואמר כי הוא מציע לאבו מאזן למסור את השלטון בגדה לידי ממשל החמאס, שידע לפעול בהתאם.

בשבוע שעבר התייחס לנושא גם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שדיבר על היעדר מו"מ מול הפלסטינים והזהיר כי "אנו עומדים על סיפה של אינתיפאדה שלישית". דברים אלו נאמרו בכינוס מחוז תל אביב והמרכז של לשכת עורכי הדין. גם נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בכינוס שגרירים:"אני מכיר את אבו מאזן כבר 30  שנה. איש לא יקח ממני את דעתי עליו", ועורר עליו תרעומת של שרי הימין. פרס קרא לממשלה שתקום לפעול מייד ולשבת למו"מ רציני עם הרשות הפלסטינית. 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן