Skip to content

מתלבשים על חזרה ל-80 אחוזי הצבעה בבחירות

התנועה לתקשורת חברתית מגייסת תרומות, כדי שיוכלו להמשיך להדפיס פוסטרים, להפיק סרטונים, לקדם את המסרים ברשתות החברתיות בשטח, לארגן הרצאות למצביעי פעם ראשונה וכל שאר פעילויות הקמפיין למען הגברת שיעור המצביעים, תחת הסיסמה - "תבחר/י! או שיבחרו בשבילך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יוגב, הלפלף המאויר של לשכת הפרסום הממשלתית, אמנם מזכיר לנו להצטייד בהודעה לבוחר בבואנו לקיים את חובתנו וזכותנו האזרחית, אבל קשה לומר שהוא מודל הזדהות נחשק. כל מפלגה מבזבזת מיליונים על תעמולה שנועדה לשכנע את הציבור לבחור דווקא בה, אבל אף אחת מהן, ומשום מה גם לא המדינה, לא תבזבז שקל על העלאת אחוז ההצבעה, שירד דרמטית בעשור האחרון (מ-80% בערך מתקופת קום המדינה ועד 1999 עד 65% עלובים מבחירות 2001 ואילך).

יוגב, דוגמן הבחירות של לשכת הפרסום הממשלתית (צילום מהטלוויזיה)

לשם השוואה, אחוזי הצבעה במדינות אחרות:
גרמניה – 86%
אוסטרליה – (שם יש קנס של 20$ אם לא מצביעים) – 95%
צרפת – 85%
הולנד (גם שם יש קנס) 83%

הבחירות הקרובות הן בעלות חשיבות מכרעת. נכון שנוהגים לומר את הקלישאה הזאת לפני כל מערכת בחירות, אבל הבחירות לכנסת ה-19 הן למעשה משאל עם על שלושה דברים:

1. תקיפה באיראן, גם ללא עזרת מעצמות המערב;
2. קיצוץ אדיר של 15 מיליארד שקל בתקציבי הרווחה, החינוך, הבריאות, הדיור (לא בהכרח בתקציב הביטחון);
3. תהליך השלום והבידוד המדיני שישראל שוקעת בו לעומק.

אפשר לדבר גם על דברים רבים אחרים, משלטון ההון ועד השחיתות בקרב נבחרנו, אבל הנקודה ברורה: האחריות נופלת עלינו, האזרחים, להביא לקלפי, אפילו באוזן, את יותר ממיליון האזרחים –  יותר משליש מבעלי זכות הבחירה – שנותרו בבית בבחירות האחרונות.

מייסדי התנועה לתקשורת חברתית. מימין: רגב קונטס, שיר נוסצקי, רועי נוימן

התנועה לתקשורת חברתית נוסדה ב-9.7.11 על ידי רועי נוימן (יחסי ציבור), שיר נוסצקי (מפיקה ראשית) ורגב קונטס (מנהל קריאטיב, במאי ואחראי רשתות חברתיות) כחלק מהתארגנות המוקדמת לקראת המחאה החברתית הישראלית, שהם היו בין יוזמיה, יחד עם דפני ליף. הקמפיין שיצרה התנועה, "ב' זה אוהל – לוקחים אוהל ונוקטים עמדה – העם דורש צדק חברתי!" – זכה בפרס דרור לקמפיין ציבורי לשנת 2011 היה שותף למחאה החברתית הגדולה ביותר בעולם בשנה זו (במספרים מוחלטים). יותר ממיליון איש השתתפו בעצרות בכל הארץ במשך חודש וחצי, כשבעצרת הגדולה ביותר נכחו 450 אלף איש. על פי בדיקות שעשו עיתונאים כלכליים, הקמפיין, שהושקעו בו מאות אלפי שקלים בודדים (חלקו הגדול מתרומות קטנות בציבור הרחב), הגיע לחשיפה בסך כולל של כרבע מיליארד שקל. 

ארגון הסעות לקלפי במקום ההסעות האינטרסנטיות של מפלגות

התנועה מגייסת תרומות, כדי שיוכלו להמשיך להדפיס פוסטרים, להפיק סרטונים כגון הסרטון הנ"ל ("מכנסיים לא עושים היסטוריה"), לקדם את המסרים ברשתות החברתיות בשטח, להמשיך לארגן הרצאות למצביעי פעם ראשונה בני 18 כפי שהם עושים כבר שנה (צעירים בני 34 ומטה, במיוחד חילוניים, מהמרכז נוטים שלא להצביע, מתוך ייאוש וניכור) וכל שאר פעילויות הקמפיין, ובמיוחד ארגון הסעות לקלפי במקום ההסעות האינטרסנטיות של מפלגות מסוימות ושאר פעולות שטח ביום הבחירות.

מכירת חולצות עם הסלוגן | הקמפיין באתר גיוס המימון מימונה

כל הרווחים מהקמפיין מוקדשים להפצת והעצמת הקמפיין שיביא את מיליון הישראלים האדישים שלא הצביעו בבחירות 2009 לקלפיות ב-22.1.13

[related-posts title="עוד בנושא הצבעה בבחירות 2013"]

1 Comment

  1. אחד העם
    3 בינואר 2013 @ 20:42

    "התנועה לתקשורת חברתית" – רגב קונטס, שיר נוסצקי, רועי נוימן – צדק חברתי פוליטי בלבד (שאלה בתמימות אמיתית וכנה)? מה שלום העם (מ"העם דורש…"), בבקשה??? מה שלומו????? ממתי בחירות \ מחאות סופר-מתוקשרות משנות מציאות? פערים חברתיים יש לצמצם – ולא רק לזעוק לגביהם. והכי חשוב: אין לעשות פוליטיקה ממצוקות של אחרים… אני מקווה שזה לא מה שעשיתם אז, בקיץ ההוא – יחד עם עוד "חברים" (שניים הצליחו לחדור אל המרוץ הריאלי להיות השלטון עלינו…)…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן