Skip to content

ש"ס תסיר מאפליקציית מר"ן קבלת ברכה מהרב עובדיה

זאת, בעקבות עתירת חדו"ש - העמותה לחופש דת ושוויון - לוועדת הבחירות המרכזית, כנגד "אפליקציית מרן". החוק אוסר על שימוש בברכות, קללות וקמעות לשידול מצביעים, ואפשרות הברכה האישית הייתה הפיתוי העיקרי שהציעה האפליקציה לבוחרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות עתירת חדו"ש לוועדת הבחירות המרכזית כנגד "אפליקציית מרן", תסיר ש"ס את האפשרות לבקש ולקבל ברכה אישית מהרב עובדיה יוסף. החוק אוסר על שימוש בברכות, קללות וקמעות לשידול מצביעים, ואפשרות הברכה האישית הייתה הפיתוי העיקרי שהציעה האפליקציה לבוחרים.

לאחר שמיעת הצדדים הציע יו"ר ועדת הבחירות, שופט בית משפט העליון אליקים רובינשטיין, לנציגי ש"ס להסיר את ההזמנה והאפשרות  לברכה האישית באתרי הבחירות של המפלגה וברשתות החברתיות. נציג ש"ס בוועדה יהודה אבידן, ופרקליטם עו"ד נדב עשהאל קיימו התייעצויות עם ראשי המפלגה. בסופן חזרו עם הסכמה שחסכה את הצורך להגיע להכרעה שיפוטית.

לא יוכל לברך אישית את בוחריו - מר"ן (צילום: ויקיפדיה)
לא יוכל לברך אישית את בוחריו - מר"ן (צילום: ויקיפדיה)

בהחלטת יו"ר ועדת הבחירות, השופט רובינשטיין, נאמר ש"סוכם בהסכמה ומתוך רצון טוב, לפי הצעתי, כי באתרים וברשתות שעליהם נסובה הבקשה תחת המילים 'תוכלו לקבל ברכת מרן שליט"א' יבוא 'לשמוע (בכל עת) מדבריו של מרן שליט"א'… ובמקום 'שתפנק אתכם בברכות אישיות ממרן…' יבוא 'שתפנק אתכם בדברים ממרן"….

מנכ"ל חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, הביע סיפוק מההישג "שמחזק את האיסור שבחוק על שימוש בברכות וקללות לשידול מצביעים", ואמר כי הדבר "ייצור מערכת בחירות נקייה ורציונלית יותר". רגב אמר ש"גם ש"ס אינה מעל לחוק, ואין מקום במערכות בחירות לשימוש באבזרים ואמצעים מיסטיים, בצורת ברכות, קמעות וכדומה".

לדבריו, "השימוש האסור בברכות וקמעות, שאפיין כמה מערכות בחירות של מפלגות חרדיות, נעלם ממערכות הבחירות כשדרעי הודח ונאסר ב-1999 וחזר עתה כאשר הוא שוב עומד בראש מערכת הבחירות של ש"ס. חשוב היה לחזק את האיסור על אמצעים פסולים אלה".

בתלונה לוועדת הבחירות כתב רגב, כי בארבע מערכות בחירות בעבר, שלוש לכנסת ואחת לרשויות המקומיות, נעשה שימוש בסוגים של ברכות וקמעות בניגוד לחוק. "לפחות פעמיים היה אחראי לכך יו"ר ש"ס דאז, ומי שאחראי היום על מערכת הבחירות של המפלגה, דרעי".

רגב ציין שבחלק מהמקרים "עד שהסתיים הדיון בוועדת הבחירות, הסוסים ברחו מהאורווה" וכבר הופצו כמויות גדולות של קמעות למי שיבחר ש"ס או יהדות התורה. לכן", הדגיש רגב,  "יש חשיבות ודחיפות רבה לכך שלכלל המפלגות יובהר שאסורה כל פעילות לקידום הצבעה בעלת גוון של ברכות, קללות, קמעות או כל היבט מיסטי אחר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן