Skip to content

צ'אבז נאבק בזיהום ריאות וכשל נשימה

ונצואלה רוחשת שמועות על מצב בריאות הנשיא ולא ברור האם יושבע בשבוע הבא לכהונת נוספת כנשיא
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מייחלים לשלום הנשיא
מייחלים לשלום הנשיא

הנשיא הוגו צ'אבז מאושפז בקובה מאז עבר ניתוח להסרת גידול סרטני ב-11 בדצמבר. הלילה, חמישי, הצהיר שר ההסברה של ונצואלה, ארנסטו וילגאס, בשידור טלוויזיה, כי הנשיא עובר טיפול מסובך ב"כשל נשימתי" שגרם הזיהום. הוא לא פירט את מהות הטיפול ואת הצפי להחלמה. כך מדווחת רשת CNN.

"זו תופעה רצינית במקרים רבים", אמר דוקטור אלמר הוארטה, אונקולוג שהיה נשיא "אגודת הסרטן האמריקנית". צ'אבז מונשם כנראה ומקבל מינון אנטיביוטיקה גבוה. המצב חמור יותר מאחר שהמערכת החיסונית שלו הוחלשה ממילא מפאת הסרטן.

אף שפקידי מדינה הזכירו קודם לכן את הזיהום וקשיי הנשימה ותיארו את מצבו הבריאותי של צ'אבז כ"עדין", ההודעה שנמסרה הלילה שונה מהודעות קודמות מטעם הממשלה, ציין הוארטה. "מכל 20 ההודעות שהם מסרו עד כה, זאת הראשונה המשתמשת באמת במונחים רפואיים", אמר. "הביטויים 'זיהום ריאות חריף' ו'קשיי נשימה' אומרים הרבה על חומרת מצבו של צ'אבז כרגע".

צ'אבז לא נראה בציבור מאז הניתוח, ודוברים רשמיים לא נקבו בסוג הסרטן שהוא נאבק בו. רק לפני שבועיים הם גילו שהנשיא סובל מקשיי נשימה. אז אמר וילגאס שהזיהום נמצא בשליטה. ביום ראשון השבוע אמר סגן הנשיא ניקולס מאדורו ש"סיבוכים חדשים" צצו כתוצאה מהזיהום.

אחרי שחשף את הפרטים הרפואיים, הזדרז וילגאס לגנות את מה שכינה "מלחמה פסיכולוגית" שהתקשורת הבינלאומית אסרה "ומטרתה הסופית היא לערער את יציבות ונצואלה". הוא דיבר על "אחדות ברזל" בין ממשלת ונצואלה, צבאה ועמה, "בנוגע למנהיגותו ולאידיאולוגיה הפוליטית של קומנדנטה הוגו צ'אבז".

שעות אחדות קודם לכן האשימו מאדורו ובעל ברית אחר של צ'אבז, נשיא האסיפה הלאומית, דיוסדדו קאבלו, את האופוזיציה בהפצת שמועות על אודות בריאות נשיא המדינה. "אל תלכו שולל אחרי שמועות האופוזיציה… כוונותיהם רעות בכל פעם שהם מתבטאים", אמר קאבלו. מאדורו הכחיש את טענות האופוזיציה שהממשלה מסתירה מידע, וציין שתריסרי הודעות פורסמו על מצב בריאותו של צ'אבז מאז הניתוח.

ביום רביעי קרא אחד ממנהיגי האופוזיציה, רמון גויירמו, לממשלה לפרסם פרטים נוספים על מצבו של צ'אבז ועל סיכויי החלמתו: "סודיות היא מקור השמועות המגבירות אי-ודאות וגורמות כאב", הוא אמר.

 

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן