Skip to content

"הופעת שרית חדד בכנס הליכוד ביתנו – הפרת חוק"

כך קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין. השופט העביר את החלטתו לעיונם של היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הופעתה של הזמרת שרית חדד, בכנס השקת מסע הבחירות של הליכוד ביתנו, הייתה הפרת חוק. כך קבע יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין. השופט רובינשטיין העביר את ההחלטה ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה.

החלטת השופט רובינשטיין באה לאחר שרשימת "יש עתיד" ורשימת "כולנו חברים" עתרו ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית – וביקשו לקבוע כי רשימת הליכוד ביתנו הפרה ביודעין ובכוונת מכוון את הוראות חוק הבחירות, בכך שהזמינה לכנס הפתיחה של המפלגה את הופעת הזמרת שרית חדד.

שרית חדד (מקור: יו טיוב)
"הופעתה עשויה הייתה למשוך אנשים לצפות בשידורי הכנס". שרית חדד (מקור: יו טיוב)

בהחלטתו קובע השופט רובינשטיין: "הופעתה של הזמרת שרית חדד בכנס השקת מסע הבחירות של המשיבות היא הפרה של הוראת סעיף 8 לחוק דרכי תעמולה. לפיכך, תועבר החלטתי זו בצירוף הבקשות ותגובת המשיבות ליועץ המשפטי לממשלה, על מנת שיפעל בהתאם לסעיף 17 לחוק דרכי תעמולה. החלטה תועבר גם לידי מבקר המדינה".

השופט רובינשטיין דחה את טענת הליכוד ביתנו, כי לא מדובר בתעמולת בחירות אלא בכנס פעילים פנימי ואמר: "הכנס זכה לחשיפה תקשורתית בהיקף נרחב. הופעתה של שרית חדד עשויה הייתה למשוך אנשים לצפות בשידורי הכנס – הן בזמן אמת, וגם לאחר מכן – בצפיות חוזרות או באתרי האינטרנט השונים". על הסכום ששולם לשרית חדד – 80 אלף שקל לשני שירים – כתב רובינשטיין, תוך מתיחת ביקורת מרומזת: "הואיל ואין בידי לבחון את נכונותם של הפרסומים, איני נדרש להיבטים השונים, לרבות היבטים ערכיים-מוסריים".

עוד כותב השופט רובינשטיין בהחלטתו: "לא נעלמה מעיני הטענה כי בעולם הפוליטי נוהגת הפרקטיקה של הזמנת אמנים לכנסי בחירות. צפיתי בסרטונים של הופעת זמרת (אפרת גוש – צ.ז.) בכנס של מפלגת העבודה ב-3.12.12 והופעת אמנים בכנס מרצ ב-10.12.12… ואולם איני יכול כמובן לקבל את הטענה כי פרקטיקה זו מכשירה את הפרת החוק, והפתרון הוא אכיפה שוויונית ולא התעלמות מהוראות החוק".

בתגובה, הגישה רשימת הליכוד ביתנו לוועדת הבחירות המרכזית תלונה כנגד מפלגת העבודה על הופעתה של הזמרת אפרת גוש בכנס של מפלגת העבודה. על פי העתירה מדובר בהפרה של סעיף 8 לחוק הבחירות דרכי התעמולה. בליכוד ביתנו מדגישים כי שהכנס והופעתה של הזמרת סוקרו בכלי התקשורת השונים .
בנוסף הגישו הליכוד ביתנו עתירה דומה כנגד מרצ שהזמרת רונה קינן  הופיעה בכנס של המפלגה  .

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן