Skip to content

לפיד יציע ללבני ויחימוביץ, להיכנס אתו ביחד לממשלת נתניהו

"שוחחתי הבוקר עם שלי יחימוביץ' וציפי ליבני", כתב הבוקר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "אמרתי להן שאשמח להיפגש איתן, כפי שאני שמח להיפגש עם כל בכירי המערכת הפוליטית מימין ומשמאל. יחד עם זאת אין לי עניין להצטרף לשום גוש חוסם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יאיר לפיד, ראש מפלגת "יש עתיד" דוחה את היוזמה להקים "גוש חוסם" לנתניהו – אך מוכן להפגש עם לבני ויחימוביץ', כדי להיכנס, ביחד אתן, לקואליציה בראשות נתניהו.

"שוחחתי הבוקר עם שלי יחימוביץ' וציפי ליבני", כתב הבוקר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "אמרתי להן שאשמח להיפגש איתן, כפי שאני שמח להיפגש עם כל בכירי המערכת הפוליטית מימין ומשמאל. יחד עם זאת אין לי עניין להצטרף לשום 'גוש חוסם', שכן איני נוהג להחרים אנשים ומפלגות. בפגישה אציע להן, שגם במקרה הסביר שנתניהו יקים את הממשלה הבאה – נצטרף אליה ביחד כדי שזו לא תהיה ממשלת חרדים וימין קיצוני ששוב תיקח את כספו של מעמד הביניים ותחלק אותו בישיבות ובמאחזים לא חוקיים".

קודם לכן נשאל לפיד, באירוע שבתרבות שבו השתתף, האם יענה לקריאתה של לבני מאמש לקיים פגישה עימה ועם שלי יחימוביץ ואמר: "בוודאי. אני נפגש ממילא עם כל גורם במערכת הפוליטית שמבקש להיפגש".

לא אוהב לפעול מלחץ. לפיד (צילם: דן בר דוב)
לא אוהב לפעול מלחץ. לפיד (צילם: דן בר דוב)

לפיד אמר עוד: "השבוע שתיתי קפה ושוחחתי ארוכות עם שלי יחימוביץ. אין פה שום דרמה גדולה. המערכת הפוליטית בנויה כך שראשיה נפגשים כל הזמן. בוודאי שאני שמח לבוא לכל פגישה ולשמור על ערוצי תקשורת פתוחים. אני לא אוהב שפועלים מלחץ, בעיני קצת מוזר שצריך היה להכריז על זה בטלוויזיה בהודעה דרמטית. אותי מעסיק דבר אחד – מעמד הביניים הישראלי. אנחנו ש"ס של מעמד הביניים. אנחנו לא רוצים שתהיה ממשלה שתעביר את כל הקופה הציבורית, את הכסף שלנו, לישיבות ולמגרון ד' מחוץ לגושי ההתיישבות. אני לא אשב כגלגל חמישי בממשלה של חרדים וימין קיצוני כי אין בזה טעם. אני רוצה שהמיליארדים ילכו לחינוך ולדיור ליוצאי צבא. זה מה שמעסיק אותי. פוליטיקה הרי עוסקת במכפלות של כוח. אם ליש עתיד יהיו מספיק מנדטים אנחנו נהיה לשון המאזניים ונדאג שהממשלה תפעל לטובת מעמד הביניים הישראלי".

באירוע שבתרבות ב"עד 120" – בית מגורים לגיל השלישי בתל אביב, אמרה לבני: "כל מי שמבין את גודל הרגע צריך להצטרף ולהתאחד סביב היוזמה שהצגתי על מנת להחליף את נתניהו. כאשר אנשים יראו אותי, את שלי, את יאיר, את מופז ואת כל מי שמבין שזו עת צרה, מאוחדים ביחד סביב המטרה של החלפת נתניהו – כל אותם אנשים שהתייאשו והרימו ידיים יצאו להצביע". כך אומרת ראשת התנועה, ציפי לבני.

לבני: "עת צרה לישראל". (צילום: דן בר דוב)
לבני: "עת צרה לישראל". (צילום: דן בר דוב)

"אנחנו צריכים לשבת שלושתנו, לפחות, ולנהל את הדיון בתוך החדר", אמרה לבני. "אני שמה את כל הענייניים האישיים בצד נוכח גודל השעה. קיבלתי לשמחתי תשובה משלי יחימוביץ' עוד אתמול. אני עדיין מחכה לתשובתו של יאיר. לא נכתב בכוכבים שנתניהו יהיה ראש הממשלה- ביחד אנחנו יותר גדולים מהליכוד ביתנו, שנמצאים בירידה. זו עת צרה לישראל וחייבים להתאחד אל מול ברית הקיצוניים של הליכוד ביתנו, החרדים והבית היהודי – ברית שמעדיפה את ארץ ישראל השלמה על פני המדינה היהודית ואת ההלכה על פני החוק.

"זו עלולה להיות סופה של הציונות ולכן אנו חייבים לפעול ועכשיו", אמרה לבני. "אם לא נפעל עכשיו ביחד – נקבל ממשלה עוד יותר קיצונית ביום שאחרי הבחירות. העולם כולו ממתין, האלימות בשטחים בהמתנה- יום אחרי הבחירות יהיה כאן סיכוי לחידוש המו"מ המדיני ולהוצאת ישראל מהבידוד. השאלה אם תהיה כאן ממשלה שתיכנס לחדר או שתהיה כאן ממשלה קיצונית שתטרוק את הדלת לאפשרות הזו. התגובות שאני מקבלת מאז אמש מעידות שיצרנו כאן לראשונה תקווה לקראת הבחירות האלה. מגיע לעם ישראל לדעת שאפשר גם אחרת, זה אפשרי".

מוכנה להפגש כבר הערב. שלי יחימוביץ. (צילום: ציפי מנשה)
מוכנה להפגש כבר הערב. שלי יחימוביץ. (צילום: ציפי מנשה)

גם יו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', התייחסה לנושא להקים גוש חוסם ולהודיע מפורשות שלא ישבו בממשלת נתניהו-ליברמן. יחימוביץ', שדיברה בתיאטרון הבימה בתל אביב, אמרה: "שמחתי מאוד על אמירתה של לבני כי היא מוכנה להפגש כבר היום, במוצ"ש. העברתי לה מיד בזמן השידור הודעה בזמן אמת, שבה הזמנתי אותה לבוא לפגישה בביתי הערב. גם אחרי השידור שוחחתי אתה ולצערי היא אמרה לי כי למרות שהצהירה בשידור על פגישה רצויה במוצ"ש, הדבר לא מתאפשר בשל לוח הזמנים שלה. לכן, לצערי, לא נקבעה פגישה. כמובן שאעשה הכל כדי שהיא תתקיים, מבחינתי היא יכולה להתקיים גם בשעות מאוחרות ביותר עוד הלילה".

עוד אמרה יחימוביץ': "הודעתי המפורשת ביום חמישי כי לא נשב בממשלת נתניהו-ליברמן וכי או שארכיב את הממשלה או שאנהיג את האופוזיציה יצרה גלים חיוביים ביותר בשטח, העירה את מערכת הבחירות, ואני מקווה שגרמה למפלגות המרכז להבין שאסור להרים ידיים, אסור להשלים עם בחירתם של נתניהו וליברמן לקדנציה נוספת, ושהחלפתו של נתניהו היא אפשרית במיוחד נוכח החולשה העצומה של הליכוד ביתנו".

יחימוביץ' שבה וקראה לכל מי שרוצה להנהיג כאן חברה צודקת, כלכלה הוגנת, תהליך מדיני, שלטון חוק ודמוקרטיה אמיתית לעשות כמוה ולהודיע כי לא ישב בממשלת נתניהו. "כל אמירה אחרת תיתפס כגמגום וכניסיון לרקוד בשתי חתונות בו זמנית. מהלך משותף של מפלגות המרכז ולא רק הן, אלא כל מי שמבקש להחליף את השלטון, יהיה אמיתי ומשמעותי רק אם מפלגות אלה ינהגו כמונו, יודיעו על הקמת גוש חוסם מול ביבי-ליברמן ויודיעו מפורשות שלא ישבו בממשלת נתניהו- ליברמן. אמירה נחרצת כזאת, כפי שאנחנו אמרנו, תיטע תקווה עצומה בליבו של הציבור ותאותת מסר חד משמעי ולא מתחמק ותתניע את השטח למאבק נחוש וחדור התלהבות".

תגובת הליכוד ביתנו: "הצטרפות לפיד למפגש השמאל של יחימוביץ ולבני מסירה את המסכות של מפלגות 'המרכז' ומוכיחה שמדובר במפלגות שמאל מובהקות שמנסות להתאחד כדי להפיל את נתניהו והמחנה הלאומי. הדרך היחידה להשאיר את הגה המדינה בידיים בטוחות היא הכרעה ברורה באמצעות הצבעה לרשימת הליכוד – ישראל ביתנו. זה או הליכוד – ישראל ביתנו או השמאל".

בליכוד ביתנו פתחו בקמפיין חדש שנועד להחזיר את המצביעים "הביתה". בליכוד ביתנו אומרים שלנוכח המגעים והעמדות של שלוש מפלגות השמאל, העבודה, התנועה, יש עתיד, הן תתאחדנה במוקדם או במאוחר, ויחד עם מרצ הן ימליצו בפני הנשיא על אחד מהם כמועמד גוש השמאל לראשות הממשלה. עקב כך, יש חשיבות גדולה עוד יותר לכמות המנדטים שתקבל רשימת הליכוד – ישראל ביתנו, כדי למנוע את הסיכון להנהגת המדינה ע"י גוש השמאל ולא ע"י המחנה הלאומי.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, כתב בדף הפייסבוק שלו: "אחרי שבת גשומה ורגועה אני פותח אינטרנט ומגלה שציפי ושלי מנסות ליצור 'גוש חוסם' של השמאל. שלי יחימוביץ' וציפי לבני ויתרו על האפשרות להקים קואליציה חברתית נדירה שיכולה לפצח את השוויון בנטל, את הורדת המחירים ואת צמצום הפערים, למען עוד סבב של שיחות סרק עם פלשתינים. חבל".

השר אריאל אטיאס, יו"ר מטה הסברה של ש"ס: "הניסיון לייצר גוש נגדי לנתניהו והצהרותיו של לפיד שלא ישב עם ש"ס בממשלה חייבים לעורר את כל מי שחושש ממראות ממשלת ליכוד-לפיד מודל 2003, ממשלה ללא שש"ס שפגעה בשכבות החלשות, קיצצה ללא חמלה בקצבאות לאמהות החד הוריות, לקשישים, ולילדים. זו הייתה ממשלה ללא נשמה, שפגעה גם בשירותי הדת במדינה והובילה יוזמות חקיקה אנטי דתיות".

לדברי אטיאס, "רק ש"ס גדולה וחזקה שתקבל תמיכה רחבה בפריפריה, מכל אלה שאין להם, וממי שאיכפת לו שלמדינה תהיה נשמה יהודית, תבלום מגמה מסוכנת זו".

אופיר פינס חוזר לעבודה

יו"ר קדימה, שאול מופז אמר הבוקר, בארוע שבתרבות בבאר שבע: ״אני בעד אחדות גדולה וחזקה שתחליף את הממשלה הימנית הזו. מוטב היה אם האיחוד הזה היה קורה לפני הגשת הרשימות אך עדיין לא מאוחר. אם מגמת הירידה במספר המנדטים של הליכוד ביתנו תימשך, אפשר להחליף את הממשלה הזו. הכל פתוח".

חוזר לעבודה. אופיר פינס (צילום: ויקיפדיה)
חוזר לעבודה. אופיר פינס (צילום: ויקיפדיה)

ובינתיים, התפתחות פוליטית נוספת: השר וח"כ לשעבר אופיר פינס שוחח הבוקר עם יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ והודיע כי הוא שב למפלגת העבודה ויתמוך בה בבחירות הקרובות.

אופיר פינס אומר: "אני מברך על הודעתה של יו"ר מפלגת העבודה, שבה קבעה כי יש רק שתי אפשרויות – ראשות הממשלה או הובלת האופוזיציה. ההודעה של יו"ר העבודה כי לא תשב בממשלת נתניהו, היא הודעה חשובה ובעלת משמעות ועכשיו התחילה מערכת הבחירות האמיתית".

יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ בירכה על שובו של אופיר פינס ואמרה: "זוהי תמיכה חשובה של נציג חשוב של מפלגת העבודה. אני מברכת מאוד על שובו ועל תמיכתו של אופיר פינס. זהו ביטוי בולט להתעוררות שאנו מרגישים בציבור בעקבות ההודעה שלשום. חייבים להציג אלטרנטיבה לשלטון ואנו עושים זאת באופן צלול וברור".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן