Skip to content

הכדור הוא הכל4#: סיכום השבוע של יוסי חלילי

הטור השבועי נפתח עם מגוון חוליים, מהניהול בהפועל תל אביב ועד מקומה של ישראל בטבלת ההגינות, אבל נגמר עם תומר חמד והקלאסיקו, שלא תלכו לישון עצובים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הטור השבועי נפתח עם מגוון חוליים, מהניהול בהפועל תל אביב ועד מקומה של ישראל בטבלת ההגינות, אבל נגמר עם תומר חמד והקלאסיקו, שלא תלכו לישון עצובים

מאת יוסי חלילי

"אני פשוט קבצן של כדורגל טוב. אני מטייל בעולם, כובעי בידי, וכשאני מגיע לאצטדיון אני מתחנן: 'רק מהלך יפה אחד, בשם אלוהים'. וכשהכדורגל היפה זוקף את ראשו, אני מודה על הנס שהזדמן בפניי, זאת מבלי שאכפת לי באיזו קבוצה מדובר או איזו מדינה הציעה לי אותו" (אדוארדו גלאנו)

למרות המשתמע משמו, הטור הזה הוא לא (רק) טור על כדורגל. התשוקה ליופי עומדת במרכזה של כל אמנות וכמו בכדורגל גם במוסיקה אנו מחפשים תמיד את הניצוץ, הריגוש, אותו האלמנט שמחבר אותנו באופן מושלם לרגע אחד טהור. את התשוקה הזו ננסה למצוא כאן, בעזרת סקירה של רגעים נבחרים ממגוון הליגות וההתמודדויות של עונת 2011/12, שיתובלו בקטעי מוסיקה חדשים וישנים. המשחק יוצא לדרך.

שריקת הפתיחה

משבוע לשבוע הולך והופך הכדורגל עצמו להיות עניין משני בליגה הישראלית, שמספקת גם הפעם את הסקנדל התורן. אחרי פיטורים מבזים של מאמנים, אלימות ביציעים, גובים מהשוק האפור שמגיעים לאימונים, חקירה של יו"ר ההתאחדות בנוגע להתערבות בשיבוצי שופטים ועוד כהנה וכהנה, נחשפת השבוע ההתנהלות המביכה של הפועל תל אביב עם התפטרותם של היו"ר, המנכ"ל והדובר. מי שנחשבו לחברים קרובים של הבעלים אלי טביב ומונו על ידו לתפקיד, מפנים לו עורף בשל חוסר שביעות רצון מדרכו ומהדרך בה קורים הדברים במועדון, ונראה שזוהי רק ההתחלה, שכן בינתיים כבר מתפזרים להם אט אט רסיסי מידע על התנהלות שאינה חוקית לכאורה. טביב, שמסוכסך גם עם חלק מאוהדי הקבוצה, לא מתרגש ומביתו שבמיאמי ממשיך להרכיב את הפאזל המתפרק של הפועל, יחד עם צוות המאמנים החדש שלו ניצן שירזי ושביט אלימלך. את המבחן הראשון הם לא עברו, כשהפועל חיפה, האקסית של שניהם, מנחילה לאדומים מתל אביב הפסד צורב בדמות שלישיית שערים. כשהפער מהמוליכה קריית שמונה עומד כבר על 12 נקודות, אליפות הופכת להיות בהחלט מילה גסה.

מחצית

ובכל זאת, בין סקנדל לפסטיבל, זכינו לראות קצת כדורגל. הטוענת לכתר ממשיכה בשלה עם ניצחון חוץ חשוב בסכנין, כשסגניתה מ.ס. אשדוד מסתפקת בתיקו מאופס עם הכתומים משכונת התקווה. החבורה הלא ברורה של מכבי תל אביב חוגגת עם רביעייה על חשבון הפועל באר שבע, שיורדת לה אל מתחת לקו האדום בעקבות הניצחונות של שכנותיה בית"ר ירושלים והפועל חיפה. מי שלא חוגגת בכלל היא האלופה מכבי חיפה, שעד לא מזמן היתה אימת הליגה והיום משמשת כתחנה לאיסוף נקודות יקרות לכל קבוצה במשבר. אחרי תיקו אפס עם עירוני רמת השרון נראה שזה כבר מעבר לשליטתם של המאמן או הבעלים. מכבי חיפה איבדה את האמונה. וכשזה קורה, כל שנשאר לעשות הוא להתחיל להתפלל שהיא תחזור.

וכאילו לא מספיקה רמת הכדורגל הבינונית, ההתנהגות הביזיונית של הקהל, היעדר התרבות וחוסר הכבוד בין אנשי הענף (ובעצם, אולי דווקא בגללם), מתפרסמת השבוע טבלת ההגינות של אופ"א שממקמת את הכדורגל הישראלי במקום ה-44 מתוך 53 התאחדויות שנבדקות במדד ההגינות. הניקוד אם שאלתם, ניתן על ידי משקיפי אופ"א במשחקי הקבוצות השונים, על פי פרמטרים כמו כבוד לשופטים, כבוד ליריבה, מספר כרטיסים צהובים ואדומים, התנהגות הקהל ומשחק חיובי והוגן. זוכרים את הנעל של יואב זיו מתעופפת אל עבר הקוון במשחק מול סטוק סיטי? אז זה לא ממש תרם. כתמריץ לפייר פליי הנחשק, מחלקת אופ"א שלושה כרטיסים נוספים למשחקים במסגרות האירופאיות לשלושת ההתאחדויות המובילות. אז מילא הכרטיסים בחינם שכבר לא נקבל, אבל מה עם קצת יותר אהבת חינם?

זמן פציעות

אחרי כל כך הרבה תלונות נסיים דווקא חיוביים, עם תומר חמד שמתגלה כחמד של חלוץ וממשיך לעשות חיל במאיורקה הספרדית. אחרי צמד בגביע מול ריאל סוסיאדד, הוא כובש השבוע את שער השדה הראשון שלו (שלא מהנקודה הלבנה) בליגה, ועוד מול ריאל מדריד. לצערו זה לא עזר למאיורקה, שהפסידה לבסוף אחרי מהפך מרשים של הבלאנקוס, אבל אם הוא ימשיך ככה, יכול להיות שבקרוב הוא כבר לא יצטרך לנצח את ריאל, אלא לעזור לה לנצח.

ואגב ריאל מדריד, אתם יודעים מה קורה ברביעי בערב נכון?

הטור "הכדור הוא הכל" מתפרסם במקור באתר קול הקמפוס

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן