Skip to content

יחידה אונקולוגית חדשה בהלל יפה

בחודש האחרון נפתחה במרכז הרפואי יחידה ייעודית לחולי אונקולוגיה בניהול ד"ר קטרינה שולמן, מומחית לאונקולוגיה קלינית. בתכנית: הרחבת השירות האונקולוגי שניתן עד כה, וכן יצירת בסיס שיתופי למחקר בתחום עם מחלקות המרכז הרפואי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בחודש החולף נפתחה במרכז הרפואי הלל יפה יחידה אונקולוגית בראשות ד"ר קטרינה שולמן, מומחית לאונקולוגיה קלינית, ששימשה עד כה כרופאה בכירה במערך האונקולוגי בבית החולים רמב"ם בחיפה. הצטרפותה של ד"ר שולמן לצוות בית החולים תאפשר הרחבה משמעותית של השירות האונקולוגי הניתן למטופלים הבאים בשערי בית החולים. זו בשורה חשובה לנוכח המחסור הקיים היום במיטות בתחום האונקולוגי בבתי החולים והעלייה במקרי הסרטן באוכלוסיה.

"עד היום ניתנו שירותים שונים לחולים אונקולוגים בהלל יפה במחלקות השונות: המטולוגיה, כירורגיה, פנימית ועוד, והייעוץ האונקולוגי נעשה עם רופא חיצוני", מסבירה ד"ר שולמן. "החל מהחודש לא רק שתוכנית טיפול במאושפז הנזקק לכך תכלול ייעוץ אונקולוגי צמוד בבית החולים, אלא שנוכל לספק שירותי מרפאה בתחום האונקולוגי ושירותי אשפוז יום נרחבים יותר".

הרחבת השירות. ד"ר שולמן (צילום: דוברות בית החולים)
הרחבת השירות. ד"ר שולמן (צילום: דוברות בית החולים)

יש לציין כי פעילות אונקולוגית היא בעיקרה פעילות המתבססת על מתן שירות אמבולטורי נרחב, כולל אפשרות למתן טיפולים משלימים לחולי סרטן, ביצוע מעקב מחלה ויצירת תוכנית טיפולים. ביחידה שש מיטות אשפוז לנוחות ביצוע טיפולים, ו/או אם נדרש אשפוז ייעודי.

בין התוכניות העתידיות של ד"ר שולמן נמצאים נושאים כגון המשך הרחבת השירות, גיוס כוח אדם נוסף בתחום, יצירת שת"פ קליני ומחקרי עם מחלקות בית החולים השונות, יצירת פורום רב תחומי בתחום האונקולוגי בבית החולים, כמו גם יצירת מרפאה רב תחומית בנושאים משיקים לאונקולוגיה. ד"ר שולמן גם מלמדת בפקולטה לרפואה בטכניון וממשיכה להיות שותפה במחקרים בתחומה עם בתי  חולים עמיתים בישראל.

פרופ' מאיר אורן, מנהל המרכז הרפואי הלל יפה מברך על פתיחתה של היחידה והצטרפותה של ד"ר שולמן לצוות המומחים של "הלל יפה", באומרו: "פתיחתה והפעלתה של היחידה לאונקולוגיה היא אבן דרך משמעותית וחשובה ביותר בהמשך פיתוח השירותים הרפואיים אותם מספק בית החולים לאוכלוסיית האזור. ברור לי שעם קליטתה של ד"ר שולמן, יקבל תחום זה תנופה שתאפשר הקלה משמעותית על החולים האונקולוגים באזורנו".

ד"ר קטרינה שולמן, בוגרת לימודי רפואה באוניברסיטה נובוסיבירסק, רוסיה. בשנת 1999 החלה סטאז' ברפואה בבית החולים רמב"ם, המשיכה להתמחות ברפואה אונקולוגית, ושימשה כרופאה בכירה במערך האונקולוגי הרמב"ם תוך דגש על גידולים במערכת העיכול. ד"ר שולמן משמשת כמנחה וכמרצה לסטודנטים בפקולטה לרפואה בטכניון ועוסקת במחקר בתחום האונקולוגי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן