Skip to content

הירוקים נגד הדרת המפלגות הקטנות בטלוויזיה

מפלגת הירוקים מתקוממת נגד אפלית המפלגות הקטנות בטלוויזיה. בעתירה לוועדת הבחירות המרכזית דורשת המפלגה למנוע את שידור תכניתו של יעקב אילון עם אריה דרעי, הערב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעתירתה טוענת תנועת “הירוקים והצעירים למען עתיד מדינת ישראל" כי אילון אירח בתכניתו "בחירות אישיות" עד כה, נציגים של המפלגות הגדולות בלבד: שלי יחימוביץ, ציפי לבני ונפתלי בנט. מרואיינים אלה זכו, לטענת הירוקים לבמה נרחבת . היום, כאמור, אמור להיות מוקרן ראיון עם אריה דרעי מש"ס.

הירוקים (גם) נגד סתימת פיות

"סעיף 5 (א) (1) לחוק הבחירות (דרכי תעמולה) התש"ט 1959 קובע:
'על אף האמור בכל דין אחר, בשידורי רדיו או טלויזיה…. לא תהא תעמולת בחירות בתקופת 60 הימים שלפני הבחירות'. " מנמקים הירוקים את עתירתם: “אין זה ראוי שתחנת שידור כערוץ 2 תתן במה אך ורק לנציגים של מפלגות גדולות, בניגוד גמור לעיקרון השיוויון לעניין תעמולת בחירות", אומר עו"ד עמיר מלצר, ראש רשימת "הירוקים" לכנסת. “בערוץ 2 חושבים כנראה שהציבור מטומטם ולכן חושב שיש רק שש מפלגות שרצות לכנסת. ליכוד, עבודה, התנועה, יש עתיד, ש"ס והבית היהודי", אמר מלצר.
“מדובר בפגיעה בציבור הישראלי, בערכי הדמוקרטיה ובהליך התקין של הבחירות. מי שיש לו כסף, יכול לקנות גדודים של יחצ”נים, להפיץ שקרים וסקרים ולהנות מתשומת הלב של התקשורת חובבת הפרובוקציות והרכילות".
הירוקים מזכירים כי בעקבות פנייתם, יצא לפני מספר ימים יצא יו"ר ועדת הבחירות, השופט אלייקים רובינשטיין, בקריאה לעיתונים ולכלי התקשורת הדיגטליים,  לפעול למימוש עקרון השיוויון בתקופת בחירות: "גם ערך השיויון, וגם – לא פחות – ערך ההגינות, מצדיקים כי יינתן יחס ראוי לכלל הרשימות המתמודדות לכנסת באמצעי התקשורת".
עתה, כאמור, יידרש רובינשטיין לטענת הירוקים- וזאת, לאחר שראשי תנועות העבודה, התנועה והבית היהודי כבר זכו לחשיפה במסגרת התכנית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן