Skip to content

פיצוץ מבוקר: מאמצים לנטרל פצצה בת רבע טון במארסיי

מה קורה כשמגלים פצצה במשקל רבע טון במים הגובלים בפרויקט בנייה גדול ומורכב במיוחד? חייבים לנטרל אותה בדחיפות. איך עושים את זה? מפנים שטח סטרילי ברדיוס משמעותי ודואגים ששום נפש חיה לא תיפגע. צרפת ממתינה לפיצוץ המתקרב מאת: עמית מנדלזון (מארסיי) נפל מהפצצה אווירית אמריקאית מזמן מלחמת העולם השניה, פצצת במשקל 250 קילו (מתוכם 126 […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מה קורה כשמגלים פצצה במשקל רבע טון במים הגובלים בפרויקט בנייה גדול ומורכב במיוחד? חייבים לנטרל אותה בדחיפות. איך עושים את זה? מפנים שטח סטרילי ברדיוס משמעותי ודואגים ששום נפש חיה לא תיפגע. צרפת ממתינה לפיצוץ המתקרב

מאת: עמית מנדלזון (מארסיי)

פצצה למרגלות החומות. מבצר סנט ז'אן במארסיי (צילום: עמית מנדלזון)

נפל מהפצצה אווירית אמריקאית מזמן מלחמת העולם השניה, פצצת במשקל 250 קילו (מתוכם 126 קילו חומר נפץ) שנתגלה במים, למרגלות מבצר סנט ז'אן במארסי, לפני כשלושה שבועות, עומד במרכזו של מבצע לוגיסטי מורכב במיוחד. המבצע, המעורר בצרפת סקרנות תקשורתית רבה, אמור להסתיים בפיצוצו המוצלח של הנפל ובהשמדתו.

הפצצה התגלתה במהלך עבודות המתקיימות בכניסה לנמל מארסיי לצורך בניית קומפלקס שיכלול מוזיאון, מרכז קניות ובתי נתיבות למעבורות המפליגות לצפון אפריקה. מאחר ואין כל דרך סבירה להעביר את הפצצה ממקומה ללא סיכון של התושבים המתגוררים בסמוך לאזור, הוחלט לפנות שטח ברדיוס של 800 מטר מן המקום בו היא נמצאת ןלפוצץ אותה באופן מבוקר. טרם הפיצוץ, יועברו 4500 איש באוטובוסים לבתי ספר בסביבה ולבניין עירית מארסיי, במטרה להבטיח את שלומם. 8500 תושבים נוספים המתגוררים בסביבה, יאלצו להיום ספונים בבתיהם עד גמר המבצע.

נמל מארסיי. אתר בנייה מורכב במיוחד (צילום: עמית מנדלזון)

המורכבות הלוגיסטית קשורה גם לרצון להבטיח שלא תתקיימנה תופעות לוואי של הפיצוץ שיפגעו בפרנסת דייגי העיר. לפיכך, ייערכו פיצוצים יזומים קטנים בים במרחק של כ-30 ק"מ מהחוף על מנת להבריח את הדגה. רק אז, כשכולם יפונו, בני אדם ודגים כאחד, תיגרר הפצצה למקום המיועד לה מתחת לפני הים ויוחל בתהליך הפיצוץ.

אתר הבניה המדובר הוא פרוייקט הבניה הגדול ביותר והמורכב ביותר בשנים האחרונות. מיקומו מחייב, בין היתר, חסימה של כל התעבורה הימית שכן הוא ממוקם בפתח מעגן המעבורות, כמו גם בפתח הנמל הישן של העיר. במקביל, העבודות מצריכות חסימה מוחלטת של שלוש המנהרות העוברות מתחת לנמל ומהוות עורק תחבורה עמוס במיוחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן