Skip to content

שיבושים והצפות. תנועת הרכבת הופסקה לשעתיים

הצפות, פקקי תנועה ורכבים תקועים בשלוליות, זו תמונת המצב אחרי שני ימי גשם בלבד. תנועת הרכבות שהופסקה התחדשה בהדרגה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
רכב ששקע במים ונוסעיו חולצו (צילום: דוברות כיבוי והצלה)
רכב ששקע במים ונוסעיו חולצו (צילום: דוברות כיבוי והצלה)

יומיים של חורף גשום הספיקו כדי להשבית את הרכבות ולשבש את התנועה ברחבי הארץ. תנועת הרכבות בין תל אביב לחיפה הופסקה היום (ראשון) לשעתיים בשני הכיוונים עקב הצפת המסילה באזור נתניה. לקראת 13:30 חודשה תנועת הרכבות בהדרגה ובאופן מוגבל. ברכבת ישראל מסרו כי הם פועלים לניקוז המים ולהשבת הרכבת לפעילות סדירה. תחנת הרכבת בהרצליה עדיין מוצפת.

בשעות בהן הופסקה התנועה העמידה הרכבת היסעים לטובת הנוסעים בין תחנות סבידור (מרכז), הרצליה ובית יהושע. בתחנת באר יעקב נחסם המעבר לרכבות היוצאות דרומה אך ברכבת דאגו שם לתחבורה חלופית באוטובוסים.

הצפות באזור נתניה (צילום: איתן אלחדף)
הצפות באזור נתניה (צילום: איתן אלחדז)

היום בבוקר נחסמה התנועה בנתיבי איילון צפון במחלף שבעת הכוכבים עקב הצפות רבות. בנתניה נתקעו ארבעה כלי רכב בשלולית ענק סמוך לקניון הדרים. שלושה בני משפחה שנסחפו עם מכוניתם לנחל שכם בעמק חפר חולצו ללא פגע. מכבי האש נתניה חילצו בשני המקרים את הנהגים. בחיפה נסגרו רציפי הכרמל והמזרחי בפני כניסת אוניות לנמל עקב גלים גבוהים וים הגועש.

בנהריה נחל הגעתון זורם ומתמלא אך עד כה לא עלה על גדותיו. בחרמון נמסר על מזג אוויר סוער וכי משעות הבוקר ירד גשם מעורב בשלג, אך למרות הקור העז לא הצטברו שלגים שיאפשרו את פתיחת האתר לגולשים.

עדיין לא הצטבר די שלג לגלישה. החרמון התחתון (צילום: מצלמות אתר החרמון)
עדיין לא הצטבר די שלג לגלישה. החרמון התחתון (צילום: מצלמות אתר החרמון)

כמויות הגשמים שירדו במהלך הימים האחרונים הביאו בשורה חיובית לכנרת. מיום חמישי עלה המפלס ב-6.5 סנטימטרים. גובהו של מפלס הכינרת עומד היום על -211.82 מטרים מתחת לפני הים. לדברי מומחי מקורות צפויים השבוע לזרום עוד כמויות נכבדות של מים מהגשמים הפוקדים את הצפון ואלו ימשיכו לזרום בנחלים גם לאחר שתסתיים מערכת הגשם הנוכחית.

לפי נתוני השירות המטאורולוגי, עד שעות הבוקר נרשמו 89.9 מ"מ בבית דגן, 85 מ"מ בתל מונד, 69 מ"מ בשערי תקווה, 68 מ"מ באריאל, 49 מ"מ בחרשים, 20 מ"מ בירושלים ו-4.7 מ"מ בבאר שבע.

ערפל כבד באזור זכרון יעקב (צילום: גרשון גירון)
ערפל כבד באזור זכרון יעקב (צילום: גרשון גירון)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן