Skip to content

אשכנזי: מברך על שנקבע כי לא ביצע פוטש נגד הדרג המדיני

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי מברך על כך שמבקר המדינה דוחה את ההאשמות הקשות שהוטחו בו זה תקופה ארוכה על ידי שר הביטחון וגורמים מקורבים לו. הוא מצטער על הביקורת הנמתחת על אל"מ וינר, קצין ערכי ורב זכויות, שנאלץ להתמודד מתוקף תפקידו עם המציאות הקשה והעכורה שהתקיימה ביחסים עם לשכת שר הביטחון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אשכנזי (צילום: דן בר דוב)
גם לא היה מעורב בהליך מינוי הרמטכ"ל או בביטול המינוי של גלנט. אשכנזי (צילום: דן בר דוב)

רא"ל (מיל.) גבי אשכנזי מברך על כך שבתום בדיקה מקיפה של משרד מבקר המדינה, משך יותר משנתיים, שכללה מאות עדים, אלפי מסמכים ועשרות אלפי שעות הקלטה של כל הטלפונים בלשכת הרמטכ"ל, מבקר המדינה דוחה את ההאשמות הקשות שהוטחו ברא"ל (מיל.) אשכנזי מזה תקופה ארוכה על ידי שר הביטחון וגורמים מקורבים לו.

מבקר המדינה קובע מפורשות, כי לא בוצע פוטש מצד הרמטכ"ל או סביבתו כנגד הדרג המדיני. מבקר המדינה קובע מפורשות כי רא"ל (מיל.) אשכנזי לא היה מעורב בהליך מינוי הרמטכ"ל או בביטול המינוי של אלוף גלנט. מבקר המדינה קובע מפורשות שרא"ל (מיל.) אשכנזי לא ביקש להאריך את כהונתו בשנה חמישית, ומותח ביקורת על שר הביטחון על כך שיצא בהודעה פומבית מיותרת. מבקר המדינה קובע מפורשות כי רא"ל (מיל.) אשכנזי וסביבתו לא היו מעורבים בכתיבת מסמך הרפז, בזיופו או בהדלפתו לתקשורת, ודוחה את הטענה כאילו רא"ל (מיל.) אשכנזי השתמש במסמך בתור מטען צד לסיכול המינוי של אלוף גלנט. בבדיקת המבקר גם לא נמצאו קשרים עסקיים בין רא"ל (מיל.) אשכנזי לבין הרפז.

אשכנזי אמר כבר בעבר כי הוא טעה בשיקול הדעת כאשר לא העביר את המסמך ליועץ המשפטי לממשלה לאחר קבלתו, ומקבל את הביקורת בהקשר זה.

רא"ל (מיל.) אשכנזי הפנה אל אל"מ וינר את הרפז, שפנה אליו בנושאים שונים, ובהם תכניות לכאורה על כוונת לשכת שר הבטחון לפעול נגדו. רא"ל (מיל.) אשכנזי ביקש מאל"מ וינר לעמוד בקשר עם הרפז, במסגרת תפקידו של עוזר הרמטכ"ל לעמוד בקשר מול גורמים רבים ובאופן אישי ועצמאי. רא"ל (מיל.) אשכנזי הודיע למבקר המדינה כי הוא נושא באחריות על הקשר בין אל"מ וינר להרפז, גם אם לעיתים גלשו השיחות לדברי רכילות מיותרים.

רא"ל (מיל.) אשכנזי מצטער על הביקורת הנמתחת על אל"מ וינר, קצין ערכי ורב זכויות שתרם רבות לביטחון המדינה, ואשר נאלץ להתמודד מתוקף תפקידו כעוזר הרמטכ"ל עם המציאות הקשה והעכורה שהתקיימה ביחסים עם לשכת שר הביטחון.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן