Skip to content

משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן

הסרט על הרבי מלובביץ' (א', ערוץ 10) לא חידש הרבה, אבל הזכיר לכולנו, שאין זמן מתאים יותר להקרין אותו מאשר בתקופה זו, שבועיים לפני הבחירות, כאשר אנחנו זקוקים יותר מתמיד למשיח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
האם הוא המשיח? הרבי מלובביץ'. צילום מהמסך

מאז מותו של הרבי מלובביץ', ב-1994, לא נמצא לו מחליף – מנהיג חדש שיעמוד בראש תנועת חב"ד העולמית, שמרכזה בניו-יורק. רבים ממאמיניו של הרבי בטוחים שהוא הוא המשיח, שיגיע במהרה בימינו אמן. אחרים סבורים אחרת. בכל מקרה כולם מתגעגעים לאיש הכריזמתי, עם העיניים הכחולות והחיוך מאיר הפנים והזקן הגדול, שהצליח, ועדיין מצליח, 18 שנים לאחר שהלך לעולמו, לסחוף אחריו מיליוני יהודים בכל העולם באמצעות שליחיו הפזורים ברחבי תבל. בעצם, לא כולם מאמינים שהרבי מלובביץ' הלך לעולמו. מבולבלים? גם אני.

סרטו של יואב שמיר, "הרבי מלובביץ'", ניסה לפצח את סוד הקסם של האיש, שראשי המדינה ומפורסמים אחרים עלו אליו לרגל כדי לקבל את ברכתו (בסרט נראה גם בנימין נתניהו הצעיר מבקש בדחילו ורחימו שהרבי יברך אותו).  הסרט אכן עסק בתופעה ששמה הרבי מלובביץ', יותר נכון ב"מפעל" שהקים כפי שהגדיר זאת אחד מראשי חב"ד בניו-יורק. "זהו עסק לכל דבר", אמר. העסק הזה מגלגל מאות מיליונים כאשר המטרה היא אחת: להביא גאולה לעולם -"חיי נצח, בלי מלחמות, חיים שקטים".

 שמיר הציץ אל מאחורי הקלעים של "המפעל", ראיין את ראשי חב"ד בניו-יורק, אבל לא הצליח להוציא מהם דברים חדשים ובעלי משמעות. הסרט לא הצליח לפצח את סוד כוחו של הרבי ואת מקור האנרגיה שלו. ולמרות חסרונותיו הסרט היה מרתק כי אישיותו של הרבי מלובביץ' מרתקת. מי שהיה נהגו סיפר על אדם בודד, ללא משפחה, שהוא ורעייתו לא הביאו ילדים לעולם. לכן גם לא נמצא לו יורש טבעי.

העיתוי של הקרנת הסרט בא לנו ממש בזמן. שבועיים לפני הבחירות אנחנו זקוקים יותר מתמיד למשיח. בינתיים, עד כתיבת שורות אלה, משיח לא בא, משיח גם לא מטלפן.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן