Skip to content

הרשות הפלסטינית – מעתה אמרו "מדינת פלסטין"

הפלסטינים אינם מחכים: רק חודש לאחר קבלת ההכרה באו"ם, פועלת הרשות הפלסטינית לקידום שינויים בסמלי המדינה החדשה. לשם כך פועל הנשיא עבאס לשינוי התואר הרשמי של הפלסטינים ל"מדינה" במקום ל"רשות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (צילום: ויקימדיה)
מהיום תיקרא מדינה. הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס (צילום: ויקימדיה)

המדינה הפלסטינית לא עוצרת וממשיכה לפעול במרץ לקיום החלטת האו"ם מ-30 בנובמבר האחרון, לצרפה כמדינה משקיפה לא חברה. אתמול (ב') פורסם בעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס חתם על צו המורה לנציגויות הפלסטיניות בעולם להתחיל להשתמש בתואר "מדינה" בכל המסמכים הדיפלומטיים הרשמיים. מאז החתימה על הסכם אוסלו בשנת 1993 ועד כה, השתמשו כל הנציגים הפלסטינים בתואר "רשות".

סוכנות הידיעות הגרמנית ציטטה את דבריו של שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, המבקש מהנציגויות והמוסדות הפלסטיניים בעולם לעדכן את המדינות שבתחומן הם פועלים על שינוי השם ולבקשן לעדכן את הפרוטוקול שלהן בהתאם לו.

על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "וופא", החליט אתמול הנשיא הפלסטיני עבאס להנפיק דרכונים, תעודות זהות, רשיונות רכב ובולי דואר הנושאים את השם"מדינת פלסטין". מטרת המהלך היא הקמה דה פקטו של מדינה "שמחוזותיה מאוחדים והיא צועדת בנחישות לעבר דרך חדשה של עצמאות לאומית למדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן