Skip to content

מידרוג חותכת את דירוג אלביט הדמיה

מידרוג הורידה את דירוג סדרות האג"ח של חברת אלביט הדמיה • הסיבות נובעות בין היתר, משחיקת יתרות הנזילות של החברה, ירידה בערך מניות פלאזה סנטרס וקושי של החברה ביצירת תזרים מזומנים מהשקעות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת דירוג האשראי מידרוג פירסמה אתמול דו"ח, שבו היא מורידה את דירוג סדרות האג"ח של אלביט הדמיה בע"מ, סדרות א' – ז' וסדרה 1, מ-Baa3 באופק שלילי לדרגה B2. כמו כן, מוסיפה מידרוג בדו"ח, כי היא מכניסה את סדרת האג"חים שבמחזור למעקב עם השלכות שליליות.

הסיבות להורדת הדירוג

מוטי זיסר - מנכ"ל ונשיא החברה (מקור: אתר החברה)
מוטי זיסר - מנכ"ל ונשיא החברה (מקור: אתר החברה)

ראשית, אלביט הדמיה זקוקה עתה ליתרות מזומנים על מנת לפרוע את התחיבויותיה. בדו"ח מציינים, כי בשנה הקרובה אמורה חברת אלביט הדמיה להזרים הכנסה של 200 מיליון שקל מהשקעות בנדל"ן ומלונאות, אך מנגד התחייבויות החברה עומדות על 600 מיליון שקל.

סיבה נוספת להורדת הדירוג, כפי שעולה מהדו"ח, טמונה בהשקעת חברת אלביט הדמיה בהודו ובחברת אלביט מדיקל, וכן הירידה בשווי האחזקות במניות חברת פלאזה סנטרס. במידרוג מציינים, כי השקעות בהודו ובחברת אלביט מדיקל הינם השקעות בעלי מאפייני סיכון גבוהים, שלא הכניסו לחברת אלביט הדמיה כל רווחים משמעותים עד כה.

בדו"ח שפורסם, מידרוג מעריכה כי קיים החשש שחברת אלביט הדמיה תתקשה להפיק תזרים מזומנים מהנכסים שבבעלותה ולפרוע בזמן את התחייבויותיה.

מידרוג מדגישה, כי היא יכולה לשנות את דירוג סדרת האג"ח של אלביט הדמיה אילו יקרו שני דברים: האחד, דירוג סדרות האג"ח יכול לעלות אם יווצר תזרים מזומנים בין היתר ממכירתם של נכסים נדל"נים שבבעלותה, וזאת כנראה על מנת לפרוע את התחייבויותיה. השני, הדירוג יכול לעלות אם אלביט הדמיה תכניס שותף עסקי בעל הון מספק, שיוכל להכניס כסף לקופת החברה ולשפר את יתרות המזומנים שלה.

אלביט הדמיה בע"מ נוסדה בשנת 1996 והיא בבעלותו של איש העסקים, מוטי זיסר. חברת אלביט הדמיה בע"מ הינה חברת אחזקות שבין אחזקותיה ניתן למצוא מרכזי קניות, מלונות ונדל"ן, חברות הנותנות שירותים רפואים וחברות קמעונאיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן