Skip to content

ג'ון מקאפי: ריגלתי אחר בכירים בממשלת בליז

גורו התוכנה שנמלט לפני כחודשיים מהמדינה המרכז-אמריקנית לאחר שנחשד ברצח שכנו, גורש מגוואטמלה, נחת במיאמי ומשם פרסם את סיפורו המפתיע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

גורו התוכנה ג'ון מקאפי טוען כי הפעיל נשים יפות ומושכות במטרה לרגל אחר בכירים בממשלת המדינה המרכז-אמריקנית בליז. מקאפי סיפר על כך בפוסט שפרסם בבלוג שלו אתמול תחת הכותרת "סכנה ברורה ומיידית".

מקאפי (67) הוא חתיכת טיפוס. הוא התגורר שנים אחדות בבליז, לאחר שרכש בה חברת ספנות. בנובמבר האחרון נרצח שכנו, גרגורי ויאנט פאול, ומשטרת בליז הודיעה כי מקאפי דרוש לחקירה בחשד למעורבות ברצח. מקאפי ירד למחתרת, נמלט עם חברתו סמנתה לג'ולנגלים ומשם חצה את הגבול לגוואטמלה. הוא ביקש שם מקלט מדיני, אך גורש משם ולכן המשיך לארצות הברית והגיע למיאמי.

מקאפי נולד בבריטניה וגדל בארה"ב, עבד בצעירותו בנאס"א ובשנות ה-80 החל לעבוד כחברת המטוסים לוקהיד מרטין. בעבודתו שם גילה כמה מווירוסי המחשבים הראשונים שתקפו את מערכות החברה, ובעקבות תגלית זו החל לפתח תוכנות אנטי-וירוס ולאחר מכן פרש מעבודתו והקים את החברה הקרויה על שמו. חברת מקאפי היתה הראשונה שהציעה את תוכנת האבטחה מקאפי בחינם, מודל שהפך אותה להצלחה גדולה. ב-1994 עזב מקאפי את החברה ומכר את חלקו בה ב-100 מיליון דולר.

אז מה מספר מקאפי על פעילותו כמרגל? בבלוג שלו הוא מדווח כי ניהל את פעילותו הריגול שלו באמצעות תוכנת ניתור הקלדה וכך השיג מידע רגיש ביותר. לדבריו, התקין את התוכנה על גבי 75 מחשבים שאותם מסר לפקידי ממשלה, לאנשי משטרה ולבעלי עמדות מפתח נוספות בבליז. לדבריו, הכשיר באותה עת 23 נשים ושישה גברים להיות "פעילים" שלו, שהוא עבר ההכשרה לשימוש בתוכנה.הוא טוען כי פתח בפעילות הריגול שלו לאחר שהמשטרה המקומית פשטה על ביתו, באפריל אשתקד.

למקאפי יש סיפורים מרתקים על ממצאי רשת הריגול שלו. הוא טוען כי חשף ראיות לפרשיות מין, להזמנת רצח של אדם על ידי לא אחר מאשר ראש ממשלת בליז וגם לתוכניות של ארגון חיזבאללה להבריח אזרחים לבנוניים לתחומי ארצות הברית. "בליז היא בפירוש שחקנית מרכזית ברשת גדולה יותר שמטרתה להחדיר לארה"ב אנשים הקישורים לארגוני טרור", כתב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן