Skip to content

ריבלין: "השקפת הייגל משנה את האסטרטגיה"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הוא היחיד שהגיב עד כה למינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה האמריקני: "תפיסת 'הבדידות המזהרת' של הייגל צריכה להדאיג את ישראל אך לא להפחיד אותה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הכנסת ראובן (רובי) ריבלין הביע הבוקר את דעתו על מינויו הצפוי של צ'אק הייגל כשר ההגנה של ארצות הברית. לדברי ריבלין: "הדאגה אינה רק דאגה ישראלית ואף אינה קשורה לעמדתו האישית של הייגל ביחס לישראל. מינויו של הייגל לא משפיע על ישראל בלבד, אלא על מאזן הכוחות האסטרטגי העולמי. תפיסת ה'בדידות המזהרת' שמשקף הייגל בעמדותיו משנה את האסטרטגיה האמריקנית בעולם ולפיכך היא בעלת השפעה גם על ישראל".

"צריך להדאיג את ישראל". צ'אק הייגל (צילום: ויקימדיה)
"צריך להדאיג את ישראל". צ'אק הייגל (צילום: ויקימדיה)

ריבלין הוסיף כי: "תפיסה זו צריכה להדאיג את ישראל אך לא להפחיד אותה. חשוב שישראל תדע להתמודד איתה ותהיה מסוגלת להבהיר את עוצמת הסכנות בעולם שהוא כפר גלובלי. אי אפשר לנתק את ביטחון ארצות הברית מביטחון ויציבות המזרח התיכון, ואיומיה של אירן מהווים סכנה גם לארצות הברית".

ריבלין הוסיף כי: "אדם אחד לא קובע מדיניות ואין במינויו סכנה ליחסים האסטרטגיים בין ישראל לארצות הברית. מערכת הביטחון של ישראל והעומדים בראשה יידעו לפתח דו-שיח חיובי ובונה עם הייגל ועם ראשי מערכת הביטחון האמריקנית".

בריאיון לסוכנות הידיעות AP אמר ריבלין כבר אמש כי "בגלל הצהרותיו בעבר אנחנו מודאגים" אך הוסיף כי יחסיהן האסטרטגיים של ישראל וארצות הברית חזקים, וכי אדם אחד אינו מכתיב מדיניות.

בשלב זה ריבלין הוא האישיות הישראלית הבכירה היחידה המתבטאת בעניין מינוי הייגל. מינוי הייגל הוא נושא המעסיק מאוד את קובעי המדיניות בישראל, אך לשכת  ראש הממשלה, לשכת שר הביטחון ומשרד החוץ עדיין ממלאים פיהם מים ומסרבים להתבטא בעניין בשל רגישותו – וכדי שישראל לא תצטייר כמנסה לטרפד את המינוי. מי שמכיר היטב את הייגל הוא שר הביטחון, אהוד ברק, אך גם הוא מסרב להתבטא בנושא זה.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן