Skip to content

מדיפלומטים לתיירים: מלון יוקם במתחם משרד החוץ

חברת נצבא החזקות זכתה במכרז להקמת בית מלון במתחם משרד החוץ הישן בכניסה לעיר, שיכלול כ-250 חדרים. לפי נתוני משרד התיירות, כאלף חדרי מלון נמצאים בבנייה בירושלים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ירושלים ממשיכה בקידום הוספת חדרי מלון בעיר. לאחר תקופה של קמפיין שיווק מסיבי, בארץ ובחו"ל, בעלות של כ-200 אלף שקלים לקבלת הצעות במכרז, ולאחר שהוגשו חמש הצעות – אישרה באחרונה ועדת המכרזים של מנהל מקרקעי ישראל את זכייתה של חברת נצבא במתחם מלונאות בירושלים. מדובר בשטח בו עמד בעבר משרד החוץ, בכניסה לעיר, ועליו צפוי להיבנות מלון שיכלול כ-250 חדרים.

חברת נצבא תשלם תוספת של 11.2 מיליון שקל להוצאות פיתוח, בנוסף לעלות רכישת המגרש העומדת על כ-12.3 מיליון שקלים.

תיירים באוטובוס התיירים העירוני. העיר המתויירת ביותר. (צילום: עירית רוזנבלום)
תיירים באוטובוס התיירים העירוני. העיר המתויירת ביותר. (צילום: עירית רוזנבלום)

במתחם ששטחו כ- 4,585 מ"ר ייבנה בית מלון יוקרתי בשטח עם זכויות בניה בהיקף של 25,735 מ"ר, מתוכם שטחים עיקריים מעל מפלס הכניסה בהיקף של 13,555 מ"ר, שירות בהיקף של 775 מ"ר, ומתחת למפלס הכניסה 3,845 מ"ר שטח עיקרי, ועוד 7,560 שטחי שירות.

המכרז הוכן באמצעות מנהל מקרקעי ישראל,

העיריה והרשות לפיתוח ירושלים (הרל"י), בתמיכת משרד התיירות, פועלים מזה זמן למימוש הפוטנציאל המלונאי במספר אזורים מרכזיים בירושלים. מתחם הכניסה לעיר משלב בינוי אינטנסיבי של שימושים מעורבים לתעסוקה, מסחר, מלונאות ותרבות, בדגש על מרחב ציבורי איכותי בלב אזור מוטה תחבורה ציבורית.

בחודש אוגוסט 2012 אישרה עיריית ירושלים את תכנית רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים שיהפוך בשנים הקרובות למרכז עסקים, תיירות ותרבות. התכנית החדשה, שהועברה לאישור הוועדה המחוזית, כוללת בנייתם של 12 גורדי שחקים, אשר יוסיפו שטח של כמיליון מ"ר לעסקים משרדים ומסחר ויוסיפו 40,000 מקומות תעסוקה חדשים לעיר.

במסגרת התכנית, תוקם בכניסה לעיר קריית המחוזות הממשלתית, אשר בה ימוקמו משרדי הממשלה. בנוסף ייבנו  2,000 חדרי מלון חדשים, במטרה לספק מענה לגידול הניכר בענף התיירות לירושלים.

מרכז הקונגרסים בבנייני האומה יורחב וישודרג ויהפוך למרכז הקונגרסים המוביל בארץ. הסינמה סיטי החדש של ירושלים כבר נמצא בבניה ויהווה מרכז תרבות וקולנוע מוביל.

יו"ר הרל"י (הרשות לפיתוח ירושלים), רו"ח משה ליאון: "אנו מברכים על הזכייה, מדובר בשיתוף פעולה פורה בין מספר גורמים ביניהם, העירייה, משרד התיירות והרל"י, אשר השקיעו רבות בשיווק המכרז בארץ ובחו"ל. הפוטנציאל המלונאי של ירושלים הוא רב ואנו נמשיך לממשו עוד השנה בפרויקטים נוספים"

מלונות הצופים ל"אגן הקדוש"

בנוסף למלון בשטח הקודם של משרד החוץ, ממשיכים הגורמים השונים (העירייה, הרשות, משרד התיירות ומנהל מקרקעי ישראל) לפרויקט הבא באזור מלונות הרכס, הכולל מגרשים להקמת ארבעה בתי מלון בדרום ירושלים, הצופים לעבר "האגן הקדוש". מדובר בתוספת של כ-1,200 חדרי מלון.

תצפית מאתר עיר דוד. (צילום: עירית רוזנבלום)
תצפית מאתר עיר דוד. (צילום: עירית רוזנבלום)

בירושלים, העיר המתויירת ביותר בישראל, מעניק משרד התיירות ליזמים מענק ייחודי בגובה של כ- 28% מסך ההשקעה.

בשנת 2012, אישר המשרד מענק להקמתם של ששה מלונות חדשים בעיר, ולהסבתם של שלושה מלונות נוספים בהשקעה כוללת של כ-450 מיליון שקלים.

בין המלונות שקיבלו מענק: מלון קולוני המתוכנן להיבנות באזור המושבה הגרמנית בהשקעה של כ- 257 מיליון שקלים.

סך המענקים שאושרו בירושלים ב-2012, במגוון המסלולים אותם מפרסם המשרד, לרבות מענקים לשיפוצים, עומד על כ-168 מיליון שקלים, מתוך סך השקעה כוללת במלונות בירושלים השנה בסכום של כ-650 מיליון שקלים.

כמו כן, העיריה והרל"י גיבשו מתווה להתרת חסמים בירוקרטים ליזמים על ידי הקמת "המסלול הירוק", שיאפשר לכל יזם המעוניין להקים מלון בירושלים, מסלול מזורז ומקצועי שילווה על ידי פרוייקטור ייעודי צמוד לאורך כל הדרך עד קבלת היתרי בנייה.

לדברי מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר: "ירושלים היא העיר המתויירת ביותר בישראל ויש בה את המחסור הגדול ביותר בחדרי מלון. משרד התיירות נותן מענקים מוגדלים ליזמים הבונים מלונות בירושלים. בשלוש שנים האחרונות נפתחו בעיר למעלה מ-600 חדרים נוספים וכ-1,000 נמצאים בשלבי בניה שונים. המשרד ימשיך לפעול לבניית מלונות בירושלים, בהתאם לגידול המרשים במספר התיירים המגיעים לעיר מדי שנה".

במשרד התיירות אומרים כי קידומו המסיבי של תחום המלונאות בירושלים מהווה חלק משמעותי באסטרטגיה לקידום ירושלים כיעד תיירותי בינלאומי וכי בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בכמות התיירים הלנים בעיר.

1 Comment

  1. בנצי
    10 בינואר 2013 @ 3:07

    ואט אט אנחנו הופכים למדינת מלצרים מתייוונת כלומר כלכלה על הפנים

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן