Skip to content

צוותי חילוץ של 669 חילצו לכודים עקב הצפות

כוחות ההצלה פעלו ברחבי הארץ לחילוץ נהגים, נוסעים ולכודים בבתיהם. בבקה אל גארביה נלכדו אנשים שחולצו במשך שעתיים על ידי מסוק. בנחל אלכסנדר חילץ מסוק נוסף לכודים. שhרות בתי הסוהר פינה את כלא שאטה לאחר שהוצף. סיכום חלקי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חיל האוויר הפעיל הערב (שלישי) את יחידת החילוץ 669, כדי לחלץ 15 לכודים בבניין שהוצף בבקה אל גארביה, וצוות מוטס נוסף חילץ שבעה אנשים בנחל אלכסנדר שנפגעו מכוויות קור. שירות בתי הסהר פינה את אסירי כלא שאטה באזור בית שאן לאחר שהוצף.

בצה"ל ובמשרד הביטחון החליטו לפתוח הערב את מערך הבקרה והשליטה לשעת חירום. ראשי המחוזות שהוזעקו להפעילו נדרשו לתת תמונת מצב עדכנית על מצב הרשויות בישראל נוכח הגשמים הכבדים ואלו הצפויים לרדת. משטרת ישראל נערכת לסגירת האיילון הלילה מחשש להצפות נוספות ובירושלים הוכן מערך של כמאה כלי רכב, הכולל מפלסות שלג, מפזרות מלח וכלים כבדים, לפינוי וחילוץ לקראת השלג הצפוי הלילה להיערם בבירה.

עמוד חשמל שקרס בסערה (צילום: ציפי מנשה)
עמוד חשמל ברמת גן שקרס בסערה (צילום: ציפי מנשה)
הירקון עולה על גדותיו (צילום: ציפי מנשה)
הירקון עולה על גדותיו (צילום: ציפי מנשה)
חניון כלי רכב שהוצף באזור גן יבנה (צילום: משטרת ישראל)
חניון כלי רכב שהוצף באזור גן יבנה (צילום: משטרת ישראל)
רכב נסחף בשיטפון באזון מודיעין עלית. הנהג חולץ על ידי המשטרה (צילום: משטרת ישראל)
רכב נסחף בשיטפון באזון מודיעין עלית. הנהג חולץ על ידי המשטרה (צילום: משטרת ישראל)

שני צוותי חילוץ מיחידת  669 של חיל האוויר הוטסו הערב לחלץ 15 לכודים בבניין שהוצף בבקה אל גארביה. כל ניסיונות החילוץ של מכבי האש וכוחות ההצלה לא הועילו וחיל האוויר הוזעק. עד לשעה זו פינה המסוק אדם אחר אדם ובמשך שעתיים וחצי פונו כולם. מצבם הגדר כ"טוב ללא בעיה רפואית מסוימת".

במקביל הוטס צוות נוסף לנחל אלכסנדר, שם נתקעו שבעה בני אדם ברכב אחד. הם חולצו כשהם סובלים מכוויות קור ופונו לבית החולים בלינסון בפתח תקווה ולבית חולים מאיר בכפר סבא.

מסוק נוסף של חיל האוויר הוזנק לסייע לארבעה חיילים שנתקעו בשטח החטיבה המרחבית מנשה שליד ג'נין, אך לפני שהגיע המסוק הם הצליחו לפנות את עצמם ולהיחלץ בכוחות עצמם.

בטייבה חולץ אדם נכה שביתו הוצף והמים הגיעו לגובה של מטר בתוך הבית. בערוץ נחל עינב בשומרון נלכדו שלושה אנשים עם רכביהם וחולצו על ידי מגן דוד ירקון וכוחות ההצלה שומרון. עוד שלושה בני אדם חולצו ללא פגע מנחל בזק מדרום לבית שאן לאחר שהרכב בו נסעו נסחף בשיטפון.

בשטחי יהודה והשומרון הוצפו חלקים רחבים וכבישים לאחר שנחלי קנה ושכם עלו על גדותיהם. בבקעת הירדן עלה על גדותיו נחל בזק וחסם את הגישה ליישוב שדי תרומות. בעקבות ההצפות בשטחים החליט  צה"ל לסגור את המעבר במחסום בזק בין שטחי ישראל לרשות הפלסטינית.

מרכבת ישראל נמסר כי תנועת הרכבות ברחבי הארץ תופסק הלילה בין חצות לחמש בבוקר, על מנת לאפשר לצוותי תחזוקה לבדוק את פסי הרכבת והציוד האלקטרוני ולטפל בתחזוקתם.

משרד החינוך הודיע, כי הלימודים ברחבי הארץ יתקיימו מחר (רביעי) כסדרם, למעט מקומות שמזג האוויר יחריף ולא יאפשר זאת. במקומות בהם לא יתקיימו לימודים תופעל מערכת לימוד מרחוק על ידי משרד החינוך. הורים יכולים להתעדכן על אודות מערך הלמודים במקומם על ידי פנייה לחדר מצב של משרד החינוך בטלפון 6222211 02, או על ידי פנייה למוקד העירוני באזור מגוריהם.  

גולני ערוכים לשלג (צילום: דו"צ)
גולני מגדוד 51 בגליל העליון ערוכים לשלג (צילום: דו"צ)

בירושלים הודיע ראש העירייה כי מחר בחמש בבוקר תיערך הערכת מצב לגבי היתכנות הלימודים בעיר לנוכח השלג והקרה הצפויים בבירה.  

במנהל המים בכינרת צופים עלייה נוספת של 20 ס"מ במפלס המים שבאגם הלילה. ברמת הגולן החל לרדת שלג הערב: מנווה אטיב ואלרום לכיוון צפון התנאים קשים מאוד וקיימת סכנת החלקה. משטרת ישראל מבקשת מהנהגים לא להגיע לאזור.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן