Skip to content

הסרטים שהכי כדאי לראות ב-2013

פנטזיה, אקשן, מדע בדיוני וגיבורי על – אלה הסרטים שיכבשו את המסכים השנה. שי שגב עושה סדר וממליץ על הלהיטים שלא כדאי להחמיץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מבחר גדול של סרטים מבטיחים ומסקרנים אמורים לעטר את מסכי הקולנוע במהלך 2013. הרבה מאוד פנטזיה, אקשן, מדע בדיוני וגיבורי על. סרטי הדרמה, הקומדיה והריאליזם לא זוכים בשלב זה להרבה יחסי ציבור, כך שיתכן שהסרט שהכי תאהבו בכלל לא נמצא ברשימה, או שאפילו טרם שמענו עליו. בינתיים, אלה הסרטים שכדאי לחכות להם:

ג'אנגו ללא מעצורים

קוונטין טרנטינו משיק מערבון בסגנון חדש: "ג'אנגו ללא מעצורים" – על פרשת העבדות בארה"ב לקראת סוף המאה ה-19. העלילה מתרחשת בדרום ארה"ב, בימים שלפני מלחמת האזרחים. ג'יימי פוקס מגלם עבד שחור בשם ג'אנגו, שאירועים עקובים מדם עם בעליו הקודמים מביאים אותו לשרת צייד ראשים יליד גרמניה בשם ד"ר קינג שולץ (כריסטוף וולץ, "ממזרים חסרי כבוד").

שולץ מנסה להתחקות אחר האחים בריטל המסוכנים, ורק ג'אנגו יכול להוביל אותו בעקבותיהם. שולץ, שפועל בשיטות לא-שגרתיות, מבטיח לג'אנגו לשחרר אותו כאשר יתפוס את האחים בריטל – חיים או מתים. כאשר דג'נגו עומד בהבטחתו, גם שולץ מקיים את דיברתו ומשחרר אותו, אך דרכיהם לא נפרדות והם ממשיכים בעסקיהם המשותפים כאשר לדג'נגו יש מטרה אחת: למצוא ולהציל את אישתו ברומהילדה (קרי וושינגטון), שנלקחה לעבדות במקום לא ידוע.

התלאות של שולץ וג'אנגו יחד מובילות אותם אל בעלי הקנדילנד, קלווין קנדי (ליאונרדו דיקפריו) שמטפח עבדים לקרבות ספורטיבים, עם המאמן אייס וודי (קורט ראסל). אחד העבדים הנאמנים של קנדי, סטפן (סמואל ל. ג'קסון), חושד בכוונת ביקורם האמיתית של שולץ ודג'נגו הקשורה באחת הנשים במתחם הקנדילנד, וכל צעד של השניים נבחן מעתה בזכוכית מגדלת ומקשה על שחרורה של ברומהילדה. בכורה בישראל: 17 בינואר,2013.

כוננות עם שחר

קתרין ביגלו, שהפתיעה בטקס האוסקר עם סרטה "מטען הכאב", יוצאת בחודש הבא עם הסרט "כוננות עם שחר": סיפור מצוד, שמתפרש על פני עשור שלם, אחרי מנהיג ארגון הטרור "אל-קעידה", אוסמה בן לאדן, החל מהתקפות ה-11 בספטמבר ועד מותו בידי לוחמי הקומנדו הימי האמריקני במאי 2011.

הביקורות אולי מהללות, אבל ראש סוכנות הביון (ה-(CIA לא מרוצה מהאופן שבו הוצגו בסרט סצנות עינויי האסירים והמשקל שניתן להן במצוד אחר בן לאדן. לדבריו, "לא מדובר בדוקומנטרי". בכורה בישראל: 31 בינואר, 2013.

עלובי החיים

מיטב השחקנים של הוליווד מתאחדים ומככבים במחזמר הקלאסי, שעתה עולה לאקרנים: "עלובי החיים". ז'אן ולז'אן יגולם על-ידי יו ג'קמן, משחקים ושרים גם ראסל קרואו, סשה ברון כהן, אן הת'אוויי, הלנה בונהם קרטר ועוד.

העלילה מספרת על ז'אן ולז'אן, שגנב לחם כדי להציל את אחותו ונידון למאסר מתמשך בכלא. אחרי שחרורו ויחס האוכלוסייה כלפיו, הוא הופך למריר ביותר עד שפוגש בהגמון טוב לב, שמעצב את אישיותו מחדש והופך את ולז'אן לאיש צדיק שמנסה לעזור לעלובי החיים. אמנדה סייפריד מגלמת את קוזט, הצעירה, שולז'אן מציל מידי משפחת נוכלים אכזרית ומתעללת, והופך לדמות אב בשבילה. בכורה בישראל: 7 בפברואר, 2013.

איירון מן 3

חובבי הקומיקס בוודאי מחכים ליום צאת הסרט "איירון מן 3", שבו רוברט דאוני ג'וניור שב לגלם את המיליונר, טוני סטארק, הנלחם בפשע.

ההפקה שומרת בקנאות סודית את עלילת הסרט, ונכון להיום, אין עדיין תאריך הקרנה בישראל.

האויב בתוכנו – סטאר-טרק

חובבי המדע הבדיוני יהיו מאושרים עם פרק נוסף של מסע בין כוכבים, והפעם "האויב בתוכנו – סטאר-טרק", בו קפטן קירק וספוק אפלים מתמיד. הסיפור כרגיל, כאשר צוות האנטרפרייז מגלה כוח מאיים ובלתי ניתן לעצירה, שמגיח מתוך הארגון שלו.

קפטן קירק מוביל מצוד אחרי הכוח, שמוביל אותם לעולם שנמצא במלחמה כדי להשיג נשק להרג-המוני, שיכול להיות בשימוש של אדם אחד בלבד.  מועד הקרנה בישראל: 13 ביוני, 2013.

סופרמן: איש הפלדה

בהמשך לחובבי גיבורי העל, אל נשכח את החזק מכולם, הלוא הוא "סופרמן: איש הפלדה" בכיכובו של ז'אק סניידר, שאמור להציל את העולם, כנראה בזכות גנים טובים – אימא שלו היא איילת זורר.

גם בסרט זה אתחול מחדש של העלילה – מיום היוולדו, ועד רגע לפני סוף העולם. מועד הקרנה בישראל: 20 ביוני, 2013.

ההוביט: ישימון סמאוג

הפנטזיה לא מסתיימת כאן, כיוון שסאגת ההוביט לא מסתיימת כלל, ונצא להמשך המסע עם הפרק "ההוביט: ישימון סמאוג". נקווה שהסרט הנוכחי בן השלוש שעות יהיה טוב מן הראשון. מועד הקרנה בישראל: 13 בדצמבר, 2013.

 וולברין

אנו עדיין רחוקים מלסיים את שלב המדע הבדיוני, ובמסורת אקס מן מגיע אלינו גם "וולברין" – פרק נוסף בו האדם זאב מחזיק בחרבות במקום בציפורניים. הסיפור: "הוולברין" מוצא את לוגאן, הלוחם הנצחי והזאב המתבודד, ביפן. שם, פלדת הסמוראים תתנגש עם האדמנאטיום, כשלוגאן מתעמת עם דמות מסתורית מעברו, בקרב שישנה אותו לעד. מועד הקרנה בישראל: 25 ביולי, 2013.

מלחמת העולמות Z

בנימה קצת יותר אופטימית אפשר לחכות לסרט "מלחמת העולמות Z" בכיכובו של בראד פיט.

הסיפור לא משעשע: עובד של האו"ם (בראד פיט) נמצא עם משפחתו במרוץ נגד הזמן, לעצור מגיפת זומבים, שמתפשטת כמו אש בשדה קוצים ומפילה צבאות, ממשלות, ובכלל, מאיימת להכחיד את המין האנושי כולו. מועד הקרנה בארץ: 27 ביוני, 2013.

 משחקי הרעב: התלקחות

עיבודים לספרי מדע בדיוני עדיין בשיא האופנה, ובהחלט כדאי לחכות ל"משחקי הרעב: התלקחות" – שוב משחק בו האוכל מהווה בסיס לסיבה שילדים יהרגו אחד את השני. העלילה: קטניס אוורדין חוזרת הביתה בבטחה לאחר שזכתה במשחקי הרעב השנתיים, ה-74 במספר, עם חברה לשבט פיטה מלארק.

משמעות ניצחונם היא שעליהם לעזוב את משפחתם ואת חבריהם הקרובים ולצאת ל"מסע ניצחון" במחוזות השונים. לאורך הדרך קטניס חשה שמתוכנן מרד, אבל הקפיטול עדיין בשליטה, כשהנשיא סנואו מתכונן לתחרות משחקי הרעב ה-75 – תחרות שעשויה לשנות את פאנם לנצח.

 "משחקי הרעב: התלקחות" מבוים על ידי פרנסיס לורנס. הספר עליו מבוסס הסרט השני בטרילוגיה מכר יותר מ-36 מיליון עותקים בדפוס בארצות הברית לבדה. מועד הקרנה בישראל: טרם פורסם.

המשחק של אנדר

גם ספר המדע הבדיוני הקלאסי "המשחק של אנדר" עובר עיבוד קולנועי ונזכה לראות אותו לקראת סוף השנה הבאה. הסיפור נהדר: 70 שנה אחרי מלחמה נוראה של בני האדם בחייזרים, ילד חריג נשלח לבית ספר צבאי מתקדם בחלל כדי להכין אותו לפלישה נוספת. אין עדיין מועד הקרנה בישראל.

פסיפיק רים

במסגרת החזרה לריאליזם אולי כדאי גם להזכיר את הרובוטים הענקיים ומפלצות חסרות המימד בסרט "פסיפיק רים" של הבמאי הספרדי גיירמו דל טורו.

חשבתם על סיפור מקורי? כשמתקפת חייזרים מאיימת להשמיד את כדור הארץ, רובוטים ענקיים בשליטתם של בני אדם נשלחים להציל את המצב. בכורה בישראל: 18 ביולי, 2013.

 בית ספר למפלצות

חברת פיקסאר של דיסני נשארת בקו האופנה ויוצאת בסרט "בית ספר למפלצות". המשך לסרט ההנפשה המשעשע שהוקרן בבתי הקולנוע לפני כעשור, רק הפעם המפלצות כבר לומדות באוניברסיטה. יוקרן בישראל ב-20 ביוני, 2013.

 מהומה רבה על לא דבר

לבסוף, הפתעה: במאי הפנטזיה, ג'וס ווידון, מי שיצר את סרטי הגיבורים "הנוקמים" ו"באפי", הולך על ריאליזם אמיתי, ומעבד את "מהומה רבה על לא דבר" של שקספיר, ומביא את העלילה לתקופה המודרנית. הסיפור המקורי היה קומדיה, ובמרכזה שני זוגות: קלאודיו והרו, בנדיק ובאטריצ'ה. בין בנדיק ובאטריצ'ה מתקיימת מלחמה מילולית מתמדת, וכל אחד מהם מכריז עד כמה הוא מתעב את רעיון הנישואים. קלאודיו והרו, לעומתם, מאוהבים זה בזה. גורמים שונים מתערבים לשינוי היחסים בכל אחד משני הזוגות, ולאחר תהפוכות המחזה מסתיים בסוף טוב – בני הזוג נישאים. הסרט יוקרן בארץ לקראת סוף יוני 2013.

שנה קולנועית מהנה ומוצלחת.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן