Skip to content

ראלי דקר: היום הרביעי הארוך והמייגע

תקלות טכניות, התהפכויות, פציעות ונזקים הם מנת חלקם של כמה וכמה מהמתמודדים כבר ביום הרביעי לראלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראלי דקר השנה הוא תחרות של קפיצה ישר לתוך "המים הקרים" או יותר נכון הדיונות החוליות. כל מרוצי הראלי דקר התאפיינו בימים ראשונים של התחממות האתגר ועלייה בקושי, כאשר השיא היה תמיד בימים האחרונים לתחרות.

השנה הפכו המארגנים את הסדר ולראשונה – כבר ביום השלישי ובעיקר הרביעי צפויה למתמודדים תחרות קשה ויום ארוך ומאתגר, עם עלייה לגבהים של 2,100 מטרים וחזרה למישורים הקרובים לאוקינוס ולחוף הפסיפיק בגובה פני הים. חולות ודיונות מצד אחד ומשטחי אבנים וסלעים מצד אחר.

מסלול יום 4 ( אתר ראלי דקר )

והתוצאות לא איחרו לבוא. גורדון מצא עצמו מתהפך על הגג, כמה אחרים ריסקו כלי רכב, טרקטורון ואופנועים. סה"כ, אחרי ארבעה ימים בלבד, יש כבר 25 אופנועים שפרשו וכגם חמישה טרקטורונים ו-12 מכוניות שנאלצו לסיים את המרוץ כבר כעת.

דירוג האופנועים היומי:
1. הספרדי ברדה בורט ( BARREDA BORT ) מס' 5 על אופנוע הוסקוורנה בזמן של 3:41:09 שעות.
2. מס' 9, פיין הצרפתי עם 8:23 דקות פיגור עם הימאהה.
3. קסטו הצרפתי גם הוא על בהפרש של 10:42 דקות מהמנצח היומי.
דספרה הגיע רק למקום ה-14 ביום הרביעי לראלי עם הפרש של 17:35 דק' .

דירוג האופנועים המצטבר:
1. פיין מוביל בזמן 10:10:38.
2. קסטו בהפרש זמן של 2:24 דקות.
3. דספרה ( 3:09 + דק' ) הוא ה- KTM הראשון שמופיעה בצמרת.

דירוג מכוניות יומי:
1. אל-עטיה עם 3:28:46 שעות.
2. צ'צ'רי בפיגור מזערי של 36 שניות.
3. פטרהנסל ( 1:17+).
רובי גורדון, האמריקני הצבעוני עם ההאמר הכתום, עשה טעות והתהפך, עובדה שגרמה לו לאבד זמן רב ודירדרה אותו לסיים במקום 92 היום ובפער של יותר מחמש שעות מידידו לשעבר, אל-עטיה.

דירוג מכוניות מצטבר:
1. פטרהנסל 9:04:29 שעות.
2. אל-עטיה ( 5:16+ דק')
3. דה וויליה ( 33:22+ דק')
4. נוביצקי ( 33:48+ דק')
5. נני רומה ( 39:06+ דק')
גורדון התדרדר למקום 43 ועם פער (5:51:39 שעות) שיקשה עליו לחזור לצמרת.

דירוג הטרקטורונים המצטבר משאיר את התמונה בה פטרונלי מוביל ואחריו חוסייני הארגנטינאי עם 14:06 דק' הפרש ואילו המקום השלישי נמצא כבר בפער של יותר משעה.

היום החמישי לראלי דקר 2013 הוא יום מאתגר נוסף אולם קצר יותר. היום יסתיים בעיר הגבול הצ'ילאנית, אריקה. עוד יום מדברי ומאתגר בשני מסלולים שונים לכלי הרכב מסלול מנהלתי ארוך, שיסתיים באתגרי תחרותי בעוד האופנועים והטרקטורונים יתחילו מיד בתחרותי קצר וימשיכו בדרך מנהלתית ארוכה לצ'ילה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן