Skip to content

81 מאבטחי שרים תובעים כעשרה מיליון שקלים

המאבטחים טוענים כי המדינה התקשרה עם חברה שהיא מפרת זכויות עובדים שיטתית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הוגשה תביעה של 81 מאבטחים של בתי השרים (זקיפים) נגד חברת מיקוד, המעסיקה הישירה שלהם, ונגד המדינה בגין שורה של הפרת זכויות עובדים ובסכום כולל של כעשרה מיליון שקלים.

על פי כתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד גל גורודיסקי, מומחה לדיני עבודה ופנסיה, בשנת 2007 החליטה המדינה לנסות להעביר את האחריות לתשלום שכרם של מאבטחי בתי השרים לחברת שמירה. מי שזכתה במכרז היא חברת מיקוד, שהיא "מפרת זכויות עובדים שיטתית, בשיטת מצליח, שניתנו נגדה עשרות פסקי דין על הפרת זכויות עובדים", כדברי כתב התביעה.

תביעה נגד החברה המעסיקה ונגד המדינה
תביעה נגד החברה המעסיקה ונגד המדינה

כך למעשה קלטה חברת מיקוד לשורותיה את מאבטחי בתי השרים, שמילאו תפקיד זה באותה עת ורשמה אותם כעובדיה למרות שלא היה שינוי בדפוסי העסקתם' כפי שנקבעו על ידי המדינה קודם לכן. בשנת 2011 זכתה מיקוד במכרז המשך להעסקת הזקיפים.

מאבטחי בתי השרים טוענים בתביעתם כי חברת מיקוד והמדינה מחשבות את הזכויות הנלוות לשכרם, לרבות הפקדות לפנסיה, צבירת ימי מחלה, צבירת ימי חופשה, דמי הבראה ותגמול עבור ימי מילואים, לפי שיעור המשרה המפורט בתלוש השכר שהינו שגוי. זאת מכיוון ששיעור המשרה כמפורט בתלוש השכר מחושב בחסר ואינו כולל שעות שבת, חג ותשלומים אחרים, שאותם יש לכלול בבסיס השכר המשמש לחישוב הזכויות הנלוות.

בין הרכיבים המפורטים בכתב התביעה' שבגינם לא בוצעו תשלומים כדין: דמי חפיפה בגין הגעה מוקדמת של רבע שעה לכל משמרת, ביצוע שעות נוספות בגין משמרות כפולות, שכר וגמול שעות נוספות בימי אימון, תשלום אש"ל, החזר תשלום רישיון נשק, החזר ניכוי בגין אספקת ביגוד, הפרשי נסיעות, אי תשלום על ימי מילואים, אי צבירת וותק לעובדים ותיקים, איפוס ימי מחלה וחופשה בניגוד לחוק והפרת התחייבות להעלאת שכר.

כמו כן נטען בתביעה, כי החל מחודש מרץ 2012 נדרשו התובעים לחתום על הסכם העסקה חדש, הכולל התניות על חוק העבודה המגן, והמהווה חוזה העסקה בלתי חוקי.

לדברי המאבטחים, חברת מיקוד והמדינה הפרו את זכויותיהם, העסיקו אותם בתנאים מנוגדים לדין ולא שילמו להם את התשלומים המגיעים להם בגין עבודתם. לדבריהם, "אחריות המדינה נובעת גם מכך, שלשם ביצוע אבטחת בתי השרים, התקשרה עם חברה שהיא עבריינית זכויות עובדים מועדת, המפרה את חוקי העבודה באופן שיטתי, מכוון ומתוכנן כלפי כל עובדיה, בשיטת מצליח".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן