Skip to content

ש"ס תסיר החל ממחר את תשדיר "כוכבית הגיור"

בתשדיר הבחירות מדגימה ש"ס כיצד כלה לא יהודיה ממוצא רוסי, שאי אפשר לטעות במבטא שלה, תקבל תעודת גיור באמצעות הפקס מתחת לחופה - אם ש"ס לא תקבל מספיק מנדטים. לבקשת יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, לא ישודר התשדיר הזה החל ממחר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תשדיר התעמולה של ש"ס – שבו נראית כלה ממוצא רוסי, כשהיא עוברת גיור באמצעות פקס מתחת לחופה – ישודר הערב בפעם האחרונה. זאת, לאחר שש"ס נענתה לבקשת של יו"ר ועדת הבחירות, השופט אליקים רובינשטיין, שמתח ביקורת על התשדיר.

תשדיר הבחירות של ש"ס,  – עורר סערה פוליטית. ח"כ נינו אבסדזה, ראש מטה העולים במפלגת העבודה, אף הגישה בקשה לוועדת הבחירות, לפסול את התשדיר של מפלגת ש"ס. ביחד אתה הגישה בקשה דומה גם משפחת אונגר מאשדוד, שראתה בתשדיר פגיעה בעולי רוסיה.

מתוך "תשדיר הגיוס" של ש"ס: "כוכבית גיור"
מתוך "תשדיר הגיוס" של ש"ס: "כוכבית גיור"

ח"כ נינו אבסדזה, הגיבה בסיפוק להחלטת השופט אליקים רובינשטיין להוריד החל ממחר את סרטון התעמולה של ש"ס בעקבות תלונתה: "אני מברכת על הפעולה המהירה והנחרצת של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין בנוגע לפסילת תשדיר תעמולת הבחירות של ש"ס, שהביאה לכך שממחר התשדיר המדובר יוסר ויושלך לפח האשפה", אמרה ח"כ אבסדזה. "לצערי הנזק לרגשות ציבור עולי חבר העמים כבר נגרם וחשף זווית ראיה גזענית של מפלגה שמוכנה לעשות שימוש מכוער להשגת קולות. עם זאת ולשמחתי, הדיון הציבורי שהתעורר בעקבות פניית מפלגת העבודה, הוכיח שרוב הציבור מגנה את העמדות המוצגות בסרטון".

מפלגת ישראל ביתנו, שנגדה בעיקר כוון המשדר, אמרה בתגובה: ״ש״ס נמצאת באיבוד עשתונות שמדרדר אותה להסתה וגזענות נגד חלקים שלמים בעם. ההכרה אצל ראשי ש״ס שיום לאחר הבחירות יחל שם המאבק הפנימי הבלתי-נמנע, שבסופו תתפרק ש״ס עוד לפני תום הקדנציה של הכנסת הבאה, גורר אותה למעשים המביישים אותה ואת ראשיה. לא מדובר בקידוש השם אלא בחילול השם. ישראל ביתנו, בניגוד לש״ס, תמיד היתה בעד יהדות בלי עסקנות, יהדות נטו ללא עסקנים ומתווכים שהפכו את היהדות למקור לכח אישי ולפרנסה. ישראל ביתנו, בפעולותיה למען גיור אלה שמוגדרים כלא יהודים, תרמה ליהדות ולאחדות העם יותר ממה שש״ס תרמה אי-פעם ונמשיך לפעול לשם כך עד להשגת הפתרון השלם והמלא לאלה שזקוקים לכך.״

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', פרסמה הבוקר בעמוד הפייסבוק שלה תגובה ובה נאמר: "גזענות היא אחת התופעות האנושיות היותר מסוכנות שיש. אתמול, באחד מתשדירי הבחירות של ש"ס, היא הרימה את ראשה נגד ציבור שלם של ישראלים שעלו לכאן מחבר העמים. אני מסתייגת מכל רעיון שעולה בו: הטלת הספק בזהות היהודית של קבוצה שלמה, הזלזול בתהליך הגיור הארוך והמתיש שנאלצים לעבור בארץ, והקלות בה נשללת מאדם הזכות להינשא במדינתו. אני תומכת בנישואים אזרחיים ונאבקת על זכותו של כל אזרח להינשא בישראל עם מי שהוא רוצה ואיך שהוא רוצה. זה תשדיר שהיה צריך להיפסל מלכתחילה".

 יו"ר התנועה, ציפי לבני, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה הבוקר: "תשדיר הגיור בפקס של ש"ס מקומם. כשראיתי אותו, נזכרתי במפגש שערכתי במכון גיור בצבא ואחד החיילים בהליכי גיור אמר לי: 'אם איהרג בצבא אני רוצה להיקבר ליד חבריי ואם אתחתן אני רוצה להתחתן כמוהם' . בישראל כשלוש מאות אלף עולים שחיים איתנו, משרתים, עובדים ותורמים לחברה ונאלצים לעבור הליכי גיור קשים, למרות שגם על פי ההלכה – אפשר אחרת. חמור מכך ומה שמכעיס אותי כאדם מסורתי הוא שבתשדיר השנאה הזה הפוליטיקה החרדית מרחיקה את המסורת מצעירים רבים במקום לקרב אותה".

מתוך "תשדיר הגיור" של ש"ס: גיור בפקס
מתוך "תשדיר הגיור" של ש"ס: גיור בפקס

יאיר לפיד הגיב בפייסבוק על תשדיר הבחירות הגזעני של ש"ס: "תשדיר החתונה הנלעג של ש"ס ששודר אתמול הוא דוגמה מובהקת של יהדות חשוכה המטיפה לשנאה. איך הם מעזים לעלוב כך בעולים מברית-המועצות לשעבר? איך אלה שאינם משרתים בצבא מעזים להשמיץ את אלה שילדיהם מתגייסים לצה"ל באחוזים גבוהים ומגינים על חייהם? איך אלה שהפכו את הבטלה לדת מעזים לפגוע באזרחים ישראלים שעובדים קשה וכספי המיסים שלהם מממנים את בחורי הישיבות? זוהי אינה יהדות, זוהי גזענות פשוטה ויש עתיד תלחם נגד כל נסיון לפגוע בעולים. אחינו הם".

הרב שי פירון (מספר 2 ב"יש עתיד"), אומר: "תשדיר הבחירות של ש"ס, שהשפיל מאות אלפי עולים מברה"מ לשעבר הוא ביטוי ליהדות חשוכה, גזענית, פוגענית ופולשנית. אם הם יקבעו מיהו יהודי, נאלץ לחיות במדינה גזענית הרודפת אחרי אזרחים נאמנים, הנושאים בנטל, ומשרתים את המדינה וערכיה באהבה ואמונה. אחרי שניסו לקושש קולות בעזרת חילוצו של השד העדתי ונכשלו, החליטו בש"ס להתעמר בציבור העולים.

הרב פירון הוסיף: "היהדות של ש"ס אינה היהדות שלנו. מי שמוכן להרוויח עוד קול וחצי במחיר השפלתם של יהודים כשרים ונאמנים, ראוי להוקעה ציבורית רחבה. הגיע רגע האמת ועל כולנו מוטלת החובה להכריע מי יוביל את ישראל בשנים הבאות. האם נתיר לאנשי ש"ס להמשיך ולזרוע זרעי שנאה ופירוד המחדדת את המגזרים הישנים והנוראיים או שמא נתגייס כולנו לחיזוקה של חברה בריאה".

יואל רזבוזוב (מספר 8 ב"יש עתיד"): "קמפיין השנאה הגזעני מדגיש את הצדדים החשוכים והזדוניים ביותר במפלגת ש"ס, אשר בצורה קבועה גוזלת את כספי מעמד הביניים לטובת מגזר צר, שלא משרת בצבא ולא לוקח חלק בנטל", אמר רזבוזוב והוסיף: "ציבור יוצאי בריה"מ משרת בצבא, עובד, לוקח חלק בנטל וכל צורת הצגתו בתשדיר מעוותת ובזויה. ש"ס מודעים לעובדה כי הישגיהם היחידים בממשלה האחרונה היוו משקולת על מעמד הביניים הישראלי, ולכן הם מתמקדים בקמפיין של שנאה וגזענות בכדי לקושש מנדטים".

ח"כ שלמה מולה (התנועה) שלח הבוקר מכתבים לחברי הליכוד ביתנו – אלו שעלו לישראל – וקרא להם להצהיר כי לא ישבו בממשלה עם ש"ס המסיתה לשנאה וגזענות. "אני מצפה מכם, חברי הרשימה,  אם נשארה בכם הגינות בסיסית וטיפת כבוד לבוחריכם ולאזרחי מדינת ישראל באשר הם, לגנות בפומבי את המסרים שמפיצה מפלגת ש"ס ולהצהיר כי לא תשבו עמם בממשלה", כתב ח"כ מולה. "אם לא תעשו כן, תהפכו שותפים למעשה הגזענות ולמסרי השנאה המופצים באמצעות קמפיין ש"ס כנגד אוכלוסיה שלמה התורמת תרומה חברתית, כלכלית ותרבותית למרקם החברתי. שאת חלקה כאמור אתם מתיימרים לייצג".

ח"כ אורית זוארץ (התנועה) אמרה בתגובה: "כגיורת שעברה גיור בישראל בילדותי, בתקופה שבה הרב עובדיה יוסף היה הרב הראשי לישראל והיה ידוע כפוסק מקל על הציבור, חשתי חלחלה, גועל ועלבון מתשדיר הבחירות הגזעני של ש"ס. הופתעתי שדווקא אנשי ש"ס שמבליטים בכל הזדמנות את הקיפוח העדתי כלפי הספרדים והמזרחיים, בחרו  בקמפיין הפתיחה שלהם בתוכן גזעני, המעצים את השנאה והפילוג כלפי ציבור העולים בכלל ונשים בפרט. הקו האדום נחצה -אני מוקיעה את השימוש העלוב בגזענות ובשנאה, תחת כסות של תעמולת בחירות לגיטימית, לצרכי הון פוליטי, כאשר בסרטון המקומם מוצגת העולה כמתחזה ליהודיה, משקרת לגבי זהותה, מעוררת גועל אצל בן-זוגה ופסולה לנישואין."

זוארץ הוסיפה: "לא רק שהממסד הדתי שנשלט ע"י ש"ס מכריח את העולים לעבור הליך גיור ארוך ומשפיל, בעזות מצח הם מקעקעים את תדמיתם כגרים ופסולים. השליטה האבסולוטית שלהם על שירותי הדת מרחיקה את הדת מן הציבור וגורמת לניכור וסלידה דווקא מהם".

 הרב שאול פרבר יו"ר מכון עיתים, מגנה את קמפיין הגיור של ש"ס וטוען כי הוא עושה שימוש ציני במערך הגיור של מדינת ישראל. לדבריו, הרב הראשי לישראל החתום על כל אישורי הגיור במדינת ישראל, מאפשר למפלגה שהוא משתייך אליה לזלזל באנשים שעברו גיור ממלכתי ובאנשים שנמצאים בתהליך גיור ונתקלים בסבך ביורוקרטי בלתי נסבל. מכון עתים תבע את הרבנות בבג"ץ לפני כשנתיים ולאחר מו"מ, הרב עובדיה אישר את כל הגיורים ולמרבה האירוניה כעת הוא מטיל שוב ספק בגיורים שהוא עצמו אישר.

הרב שאול פרבר: "בישראל היום למעלה מ-330 אלף אנשים שעלו ארצה מתוקף חוק הגיור והקמפיין הזה הינו שקרי ונותן להם סטירת לחי מצלצלת. כרב אורתודוקסי אני מזכיר שמצוין למעלה מ-36 פעמים בתורה את האיסור לזלזל בגר ולצערי ש"ס עוברים בנושא הטיפול בגיור על חוקי התורה. אנו קוראים לרב עובדיה יוסף לבטל את הקמפיין הזה, ומיד" – כך פרבר.

1 Comment

  1. רשעים,עלק חרדים
    9 בינואר 2013 @ 13:42

    התשדיר של ש"ס אסור לצפות בסרט הזה,הוא לא צנוע יש שם פריצות גדולה,וגדול המחטיא יותר מהחוטא,טפח מגולה בערוה במקום שדרכו להיות מכוסה אסור להסתקל שם,ומי שמסתקל שם אין לו חלק לעולם הבא,וגדול המחטיא יותר מהחוטא,זה מכשול בפני הרבים,עלק חרדים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן