Skip to content

ערב הסעודית הוציאה להורג אומנת שהורשעה ברצח תינוק

האומנת טענה שהתינוק מת כתוצאה מתאונה. נשיא סרי לנקה התערב, ארגוני זכויות אדם התחננו - אבל הסעודים אטמו את אוזניהם. ראשה של ריזאנה ניפאק, בת 17 בזמן מות התינוק, נערף
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הוצאה להורג. האומנת מסרי לנקה, ריזאנה נאפיק (מקור: ויקימדיה).

סיום עגום לדרמה המשפטית שהתחוללה בערב הסעודית. משרד הפנים בריאד הודיע כי אתמול הוצאה להורג בעריפת ראש האומנת מסרי לנקה, שהורשעה ברצח תינוק. זאת, למרות שברחבי העולם כולו נשמעו קריאות לסעודים לעכב את ביצוע גזר הדין.

האומנת, ריזאנה נאפיק, חנקה למוות את תינוקה של מעסיקתה הסעודית, לאחר שבין השתיים פרץ ויכוח קשה באוקטובר 2005. ארגון זכויות האדם "היומן רייטס ווטש" הפציר בעבדאללה מלך סעודיה לדחות את הוצאתה להורג של נאפיק. הארגון הודיע שנאפיק, שהייתה רק בת 17 בזמן הרצח חזרה בה מהודאתה, שלטענתה הוצאה ממנה בכוח וסיפרה כי התינוק נחנק למוות שעה ששתה מבקבוק. הארגון הכריז גם על התנגדותו העקרונית לעונש מוות, מחשש שפגם בהליך המשפטי יוביל להוצאתם להורג של חפים מפשע.

נשיא סקי לנקה, מאהינדה ראג'אפאסקה, שיגר ביום ראשון פנייה למלך עבדאללה ובה ביקשה "עיכוב בביצוע ההוצאה להורג עד שניתן יהיה להשיג פשרה בין משפחת התינוק לבין ועדת פיוס סעודית".

זוהי ההוצאה להורג השנייה שהתבצעה השנה בערב הסעודית, לאחר שאזרח סורי הוצא להורג ביום שלישי, לאחר שהורשע בהברחת סמים. סוגנות הידיעות הצרפתית, AFP, העורכת מעקב אחר ההודעות הרשמיות מריאד מוסרת בשנה שעברה הוציאה להורג ערב הסעודית 76 בני אדם בעריפת ראש. ב"היומן רייטס ווטש" מוסרים מספר נמוך יותר, 69 מוצאים להורג.

ערב הסעודית מתנהלת על פי פרשנות מחמירה ביותר לחוקי השריעה האסלאמיים. על פי החוק הסעודי ניתן לפסוק דין מוות לכל אדם המורשע באונס, רצח, כפירה, שוד מזוין או סחר בסמים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן