Skip to content

בחרמון המושלג מצפים מחר לאלפי מבקרים

אתרי האירוח ברמת הגולן עמוסים לעייפה בהזמנות, במיוחד היישובים הסמוכים לחרמון. אגף התנועה בצפון נערך לקליטת כמויות גדולות של מבקרים ולשם כך תוגבר מערך הניידות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
חוסמים את הכביש ומפנים את השלג בגולן (צילום: מתנ"א, משטרת ישראל)
חוסמים את הכביש ומפנים את השלג בגולן (צילום: מתנ"א, משטרת ישראל)

למרות השלג הכבד שירד הלילה (חמישי) והבוקר וכיסה את החרמון, האתר עדיין סגור לתנועת מבקרים. השלג באיזור הרכבל התחתון הגיע כבר לגובה של מטר ויותר ובאתר העליון טרם נמדד בשל תנאי מזג האוויר הסוערים והקושי בגישה אליו. הנהלת  האתר מקווה לפתוח את המקום מחר ובשבת, ימים בהם צפויים להגיע המוני מטיילים וגולשים.

אתרי האירוח ברמת הגולן עמוסים לעייפה בהזמנות, במיוחד היישובים הסמוכים לחרמון. השלגים הרבים כיסו גם את צפון הרמה ומרבית הכבישים נחסמו לתנועה. השלג לא פסח על צפת וכיסה חלקית גם את מעלות בגליל המערבי. הכבישים כוסו במעטה דק של כפור והנהגים הוזהרו לנוע בזהירות מרבית מחמת סכנת החלקה.

ניידת בפעילות בצפון המושלג
ניידת בפעילות בצפון המושלג (צילום: משטרת ישראל)

מפקד המחוז הצפוני, סנ"צ קובי ביטון, מסר כי נכון לעכשיו נפתחו למעשה כל הכבישים לתנועה למעט מספר כבישים שיפתחו לתנועה בשעה הקרובה. מדובר בכביש 89 שנחסם לתנועה מצומת חירם ועד מירון ומעין זיתים לכיוון צפת; כביש 90 נחסם לתנועה באזור נחל בזק לשני הכיוונים; כביש 91 חסום מצומת השריון עד עין זיון; כביש 98 בצומת הבשן חסום לשני הכיוונים; כביש 99 באזור מסעדה ובניאס חסום גם כן, וכך גם כביש 804 באזור נחל חילזון.

לקראת סוף השבוע נערך אגף התנועה בצפון לקליטת כמויות גדולות של מבקרים ולשם כך תוגבר מערך הניידות בצפון ל-30 ניידות שייתפרשו על פני הצמתים ודרכי הגישה.  ביטון קורא לציבור הנהגים להימנע מעצירות בשולי הכבישים ולהישמע להוראות השוטרים. "אנו ערוכים למתן שירות לכלל הציבור כדי שיוכל להגיע מהר לאתרי היעד בצפון ולחזור הביתה בביטחון וללא בעיות", הוא אמר.

שלג במעלות (צילום: שלמה שרביט, עיריית מעלות תרשיחא)
שלג במעלות (צילום: שלמה שרביט, עיריית מעלות תרשיחא)

בעיריית מעלות, שנערכה מבעוד מועד לסופה, ציינו בסיפוק כי ההיערכות לפינוי צירים מעצים וחפצים שנפלו הוכיחה את עצמה בשטח ולא נרשמו תקריות מיוחדות בעיר.

אגם המונפורט, שהתמלא בשעות ספורות והציף את סביבתו, גם הוא כבר נוקז ומוכן לקליטת מבקרים במהלך סוף השבוע הקרוב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן