Skip to content

פרסום דוח המבקר על תע"ש נדחה בפעם הרביעית

החיסיון הוטל על ידי יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל. הטענה: פרסום הדוח יפריע לקדם את הליך הפרטת החברה. בפעם הראשונה אמור היה הדוח להתפרסם בתחילת חודש נובמבר שחלף. הדוח עוסק במעקב על הדוחות הכספיים של תעש בשנים 2003 - 2009
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

פרסום דו"ח מבקר המדינה על ההתנהלות הכספית של התעשייה הצבאית (תעש) שנקבע להיום אחר הצהריים נדחה ברגע ברגע האחרון, בפעם הרביעית, בטענה כי פרסום הדוח יפריע לקדם את הליך הפרטת החברה וכי הפרסום עלול לסכן את קיום המפעל הביטחוני הזה. על המשך חיסיון מלא על דו"ח תעש ללא הגבלת זמן החליט יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ אורי אריאל ללא קביעת מועד חדש. הוועדה לביקורת המדינה היא הגוף המוסמך להטיל חיסיון על דו"חות המבקר מטעמי ביטחון.

אלוף (מיל') יעקב עמידרור מחפש הסדר

לפני יותר חודש מונה ראש המועצה לביטחון לאומי, האלוף (מיל') יעקב עמידרור, מטעם ראש הממשלה, למצוא הסדר עם משרד הביטחון על הפרטת תעש. לבקשתו, הטיל היום אריאל חיסיון על פרסום הדוח, המחייב את כל הציבור, לרבות משרד מבקר המדינה. מדובר בסדרה חריגה מאוד של דחיות פרסום דוח המבקר על תעש. מן הראוי לציין, כי בדחייה הקודמת הביע מבקר המדינה את מורת רוחו מדחיית פרסום הדוח.

הדוח היה אמור להתפרסם בתחילת חודש נובמבר שחלף, למרות התנגדות הממשלה. פעם ראשונה הוא נדחה למחצית השנייה של נובמבר ואז בלחץ לשכת ראש הממשלה הוא נידחה לתחילת דצמבר, אז הוא נידחה להיום והיום הוא נדחה שוב. בכל הפעם טענו בתעש, במשרדי האוצר והביטחון, המהווים חלק מהליך ההפרטה, כי הפרסום יפגע בהתקדמות הפרטת תעש. גם עמידרור, טען את אותה הטענה.

מעקב כספי

לפרסום הדוח אין, כנראה, כל קשר להתקדמות הליך ההפרטה של תעש. הוא עוסק במעקב על הדוחות הכספיים של תעש לשנים 2003- 2009 והוא שופך אור על דרכי הניהול של החברה הביטחונית, המפסידה כבר הרבה שנים, שיש לה הון עצמי שלילי וחובות עצומים לממשלה, לבנקים. העיכובים בהפרטת תעש נעוצים במחלוקות בין משרדי האוצר והביטחון.

העיכובים בהפרטת תעש גורמים להמשך הזרמת כספים רבים מהממשלה לתעש כדי לשלם משכורות ולשמור על הון חוזר. מכנים את ההזרמה הזאת, המתנהלת כבר הרבה שנים כהלוואה, אך בפועל זה נחשב מענק.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן