Skip to content

נמשכים קידוחי הניסיון לרכבת הקלה במטרופולין ת"א

חברת נת"ע תחל ביום א' הקרוב לבצע קידוחי ניסיון לקו הירוק של הרכבת הקלה בכיכר רבין וברחוב הדסה בתל אביב-יפו. הקו הירוק ייצא בשתי זרועות מחולון ומראשל"צ דרך מרכז תל אביב מתחת לפני הקרקע והוא יגיע להרצליה ולקריית עתידים בתל אביב. הקו מתוכנן לפעול בשנת 2021
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חברת נת"ע ממשיכה בקידוחי הניסיון לקו הירוק של הרכבת הקלה באזור רחוב אבן גבירול בתל אביב-יפו. בבוקר יום ראשון הקרוב, 13 בינואר 2013, תחל החברה בקידוחים בכיכר רבין וברחוב הדסה בעיר. זאת לאחר שהחברה כבר ביצעה שני קידוחי ניסיון באזור הרחובות יהודה המכבי ופנקס.

הקידוחים נועדו לבדוק את טיב הקרקע לפני התחלת תכנון הקו, והם יבוצעו לעומק של 45 מטרים, מתחת למי תהום. הקידוח מבוצע בטכניקה מיוחדת, בה דואגים שדפנות הבור לא יפלו, שמפלס מי התהום לא ירד ושהמים לא יזדהמו. תוך עשרה ימים אמורה חברת נת"ע לסיים עוד חמישה קידוחי ניסיון באזור.

פיר הרצל בת"א (מתוך אתר נת"ע)
פיר הרצל בת"א (מתוך אתר נת"ע)

התושבים והסוחרים הנמצאים בסביבת מקומות הקידוח קיבלו על כך התרעה מראש והם נמצאים בקשר ישיר עם מחלקת ההסברה וקשרי הקהילה בנת"ע וכן עם מנהלת הרכבת הקלה בעיריית תל אביב-יפו. זאת, כחלק מחזון חברת נת"ע, שדוגל בשיתוף ושמירת קשר אישי עם כל תושב ובעל עסק באזור העבודות של הרכבת הקלה, במסגרתו אף מפעילה החברה קו ישיר (*4575) לכל פנייה.

מנכ"ל החברה, יצחק זוכמן, רואה בקידוחים האלה המשך ישיר של הפעולות הרבות שנעשות בקו הראשון של הרכבת הקלה, הקו האדום: "רק השבוע קיימנו כנס בינ"ל למכרז הקרונות בהשתתפות 22 חברות מהגדולות בעולם מתשע מדינות. החברות האלה יתמודדו על הזכות לספק לנו 90 קרונות בשלב הראשון ועוד 30 קרונות מאוחר יותר, לקו האדום, שייצא מפ"ת לבת ים. כבר היום פנינו לעבר הקו הבא, הקו הירוק. רק רכבת קלה יכולה למנוע את התמונות הקשות של פקקי הענק שראינו השבוע, ואם לא נעשה זאת במהרה, זאת תהיה המציאות היום יומית שלנו. אני רוצה להודות לשר התחבורה והתשתיות הלאומיות ישראל כץ שדוחף ללא לאות את הפרויקט הענק הזה ובלעדיו לא היינו היום במקום בו אנו נמצאים כעת".

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי מסר כי הוא שמח על כל התקדמות בביצוע הרכבת הקלה שכה חשובה במטרופולין מרכזי כמו תל אביב יפו. "עיריית תל אביב-יפו מקדמת ודוחפת שנים רבות את נושא הקמת הרכבת הקלה בתל אביב וברחבי גוש דן ומסייעת ככל הניתן, באמצעות המנהלת העירונית, אשר כל תכליתה לקדם את ביצוע הפרויקט. אני מקווה שהעבודות המתבצעות בימים אלו מביאות אותנו לנקודת האל-חזור ושסוף סוף יזכו תושבי העיר ומטרופולין גוש דן להינות מרכבת תחתית, בדומה לכל עיר מתוקנת אחרת בעולם".

הקו הירוק של הרכבת הקלה בגוש דן ייצא בשתי זרועות, מחולון ומראשל"צ, ימשיך דרך מרכז תל אביב-יפו, מתחת לפני הקרקע ויסתיים גם כן בשתי זרועות: הרצליה וקריית עתידים בתל אביב.

אורכו של הקו הירוק 39 ק"מ, כ-4.5 מהם מתחת לפני הקרקע, בעיקר באזור רחוב אבן גבירול בת"א. יהיו בו 58 תחנות, חמש מהן מתחת לפני הקרקע, והוא אמור להסיע 65 מיליון נוסעים בשנה. העבודות על הקו מתוכננות לשנת 2016 ובשנת 2021 אמור הקו הירוק להתחיל בנסיעה.

לפני כחצי שנה נחתם הסכם בין עיריית תל אביב-יפו ומינהל מקרקעי ישראל למימון התוואי התת קרקעי של הקו הירוק, תמורת זכויות בנייה בעיר, בהיקף של שני מיליארד שקל, תוואי אותו תבצע חברת נת"ע.

הקו הירוק יהיה הקו השני של הרכבת הקלה בגוש דן, כאשר העבודות על הקו הראשון, הקו האדום, מפ"ת לבת ים, דרך בני ברק, ר"ג ות"א-יפו, כבר בעיצומן. קו זה אמור להתחיל בנסיעות מבחן בסוף 2017 ושנה לאחר מכן להתחיל בנסיעה מסחרית.

בקו האדום צפויים לנסוע 240 אלף נוסעים מדי יום, שהם 70 מיליון נוסעים בשנה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן