Skip to content

מתנחלים פלסטינים הקימו את מאחז "באב אל שאמס"

קבוצה המונה לפחות 200 פעילים פלסטינים הקימו הבוקר מאחז בשטח E1 סמוך למעלה אדומים. הפלסטינים מוסרים כי אין בכוונתם להתעמת עם המשטרה או צה"ל. הבחירה במיקום באה לאחר הודעת הממשלה כי בכוונתה לבנות במקום
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

קבוצה של כמאתיים פלסטינים, מגובים בפעילי סולידריות בינלאומיים, הקימו החל משעות הבוקר היאחזויות משל עצמם בשטחי E1, סמוך למעלה אדומים. המאחז הפלסטיני שמכונה בשם "באב אל שאמס" (שער השמש) כולל 25 אוהלים שנבנו משעות הבוקר המוקדמות. לפי שעה, כוח מג"ב נמצא במקום אך לא מונע את הפעילות. גורמים בצה"ל אמרו, כי לפי שעה לצה"ל אין עניין מבחינה ביטחונית בפעילות הזו.  

משנים את כללי המשחק. מתנחלי "באב אל שאמס" (צילום: PNN)
משנים את כללי המשחק. מתנחלי "באב אל שאמס" (צילום: PNN)

הפלסטינים מסרו כי ההחלטה להקים את המאחז באה במסגרת השבת זכויותיהם של הפלסטינים על השטח והמאבק העממי של העם הפלסטיני לקיים זכות זו. יצוין כי לפני כחודש וחצי החליטה ממשלת ישראל בהנחיית ראש הממשלה בנימין נתניהו, לקדם את הליכי הבנייה בשטח E1, בתגובה להליכתו לאו"ם של אבו מאזן וקבלת פלסטין במעמד של מדינה משקיפה.

"אנו, בני ובנות פלסטין, מודיעים על הקמתו של הכפר באב אל-שמס בצו העם, ללא היתרים מהכיבוש. לא ביקשנו רשות מאף אחד, כי אדמה זו היא אדמתנו והזכות לבנות עליה היא זכותנו", מסרו דוברי הקבוצה לתקשורת. 

אחת הפעילות הסבירה: "אנחנו כאן במסגרת המאבק על זכויותינו על האדמה הכבושה והחלטנו להקים את המאהל במקום הזה לאור החלטת ממשלת ישראל לבנות בשטח E1, ונישאר כאן. באנו לכאן באווירה חיובית ובמצב הרוח מרומם".

ה"מתנחלים" הפלסטינים מצהירים כי אין בכוונתם להתעמת עם המשטרה או הצבא. על בחירת השם של הכפר החדש הם מסבירים כי נבחר לפי הרומן "באב אל שאמס", שכתב אליאס חורי, המגולל את סיפורם של פליטים פלסטינים בלבנון אחרי מלחמת העצמאות בשנת 1948.  "במשך עשרות שנים ממשלות ישראל  קבעו עובדות בשטח. הגיע הזמן לשנות את כללי המשחק", הם אומרים, "מהיום אנו קובעים עובדות על גבי האדמה שלנו".

בכוונת המארגנים לקיים בימים הקרובים סדנאות, דיונים ואירועי תרבות במתחם. "אנו מזמינים את כל בני ובנות עמנו להצטרף לכפר החדש ולתמוך באחיזתנו על הקרקע שממילא שייכת לנו", הם אומרים.  בצה"ל מפנים למג"ב לקבת תגובה אך במג"ב טרם הגיבו.  

 

1 Comment

  1. מירה
    14 בינואר 2013 @ 19:20

    פתאום עכשיו הם התעורר להתחיל ב'בנית הארץ'? השטח הזה היה ריק כל השנים, כולל תחת המנדט הבריטי והשלטון התורכי, ועכשיו, כשמדינת ישראל מכריזה עליו כעל אתר לבנית התישבות יהודית הם קמו לתחיה? המקריות הזאת עוד תהרוג אותנו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן