Skip to content

נתניהו הורה לפנות את מאחז באב אל שאמס

כך הודיעה הערב לשכת ראש הממשלה. לשם כך תפנה הערב המדינה לבג"ץ בבקשה לבטל את צו הביניים שמעכב את הפינוי. אתמול נמסרו צווי פינוי לפעילי המאחז שנבנה בשטח E1 על ידי פעילים פלסטינים והם עתרו לבית משפט שהוציא צו ביניים האוסר על הפינוי. במקביל נמסר להם צו צבאי שמכריז על המקום - שטח צבאי סגור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לכוחות הביטחון לפנות לאלתר את "ההתקהלות הפלסטינית" בשטח שבין מעלה אדומים לירושלים. כך הודיעה הערב לשכת ראש הממשלה. לשם כך תפנה הערב המדינה לבג"ץ בבקשה לבטל את צו הביניים שהוציא בג"ץ ומעכב את הפינוי. עד להחלטה הורה ראש הממשלה לסגור את דרכי הגישה למקום כדי למנוע התקהלויות, ובשלב זה הוא מוכרז כשטח צבאי סגור.

בכוונת משטרת ישראל לפנות את "מתנחלי" מאחז באב אל שאמס שהוקם אתמול (שישי)  בשטח E1, סמוך למעלה אדומים. אתמול קיבלו תושבי המאהל צו פינוי מהמנהל האזרחי והמשטרה ופנו לבית המשפט, שנתן צו ביניים לעכב את הפינוי עד לדיון בעתירה. במקביל, הוציא אלוף  פיקוד מרכז צו צבאי המכריז על המקום כשטח צבאי סגור. על פי דין עליהם לפנות עתה את השטח אך לא את המאהלים והציוד. בכוונת משטרת ישראל לפנותם כנדרש. 

המשטרה תפנה. פעילי באב אל שאמס אתמול (צילום: PNN)
פעילי באב אל שאמס בשטח המחלוקת (צילום: PNN)

היום בבוקר ניסו חברת הוועד הפועל של אש"ף, חנאן עשראווי, ראש צוות המו"מ הפלסטיני, סאיב עריקאת, ושר העבודה הפלסטיני, אחמד מג'דלאני, להגיע למאחז באב א-שאמס, אך המשטרה מנעה זאת  מהם. ממשטרת אי"וש נמסר כי כניסתם נאסרה כי המקום הוכרז כשטח צבאי סגור והכניסה אסורה לכולם. יחד עם זאת נודע כי מוסטפה ברגותי, חבר בוועדת "היום שאחרי" הפלסטינית, ביקר במאחז הבוקר.

אתמול בשעת בוקר מוקדמת עלו כמאתיים פעילים פלסטינים, ועמם פעילים חברתיים בינלאומיים, על שטח שמיועד לבנייה על פי תכניות הממשלה ליצירת רצף התיישבותי של ישראל באזור המוגדר כשטח E1.

בהודעה שמסרו המארגנים נאמר: "אנחנו בונים את הכפר כי אנו לא יכולים לשתוק עוד על המשך בניית ההתנחלויות וגזילת אדמותינו, ואנו מאמינים בפעולה ישירה והתנגדות עממית להשגת מטרותינו. אנו מחויבים להיאחז בכפר זה בעיקשות, לא לפנותו ולא להתפנות ממנו, עד שיזכו הבעלים הפלסטינים של קרקע זו למלוא זכויותיהם עליה… באב אל-שמס הוא השער לעמידתנו האיתנה ולחירותנו. באב אל-שמס הוא השער שלנו לירושלים. באב אל-שמס הוא השער שלנו לשיבה".

בין המארגנים ישנם פעילים שהיו חלק מהפרובוקציה המתוקשרת של ההפגנה והכניסה לסניף הרשת של רמי לוי בשטחים.

אמש טענו ראשי מפלגת "עוצמה לישראל", ח"כ אריה אלדד ומיכאל בן ארי, כי על כוחות צה"ל לפעול מייד ולפנות את הפורעים הערבים "באותה נחישות שמפנים יהודים המנסים להקים יישוב בארצם". גורמים בצה"ל אמרו כי צה"ל איננו מעורב בנושא וכוחותיו לא נמצאים במקום.

 

 

 

1 Comment

  1. שולטי
    12 בינואר 2013 @ 21:46

    לא יעזור לכם נתניהו-בנט-כהנא, אם הפלשתינים ימשיכו לאמץ את דרכו של המהטמה, הם יזכו בחלק ממשי בארץ הזו
    פעולה ישירה לא-אלימה היא פעולה ישירה שאינה מתבססת על טקטיקות אלימות. כתביו של מהטמה גאנדי בנושא הסאטיאגראהא (כוח האמת) היוו השראה לרבים מחסידי הפעולה הישירה הלא-אלימה, על אף שהשימוש בפעולה ישירה לא-אלימה לא מרמז בהכרח על מחויבות אידאולוגית לפציפיזם. ב-1963, מנהיג מאבק האפרו-אמריקאים לשוויון זכויות בארצות הברית, מרטין לותר קינג, תיאר את מטרתה של הפעולה הישירה הלא-אלימה במכתבו מהכלא בברמינגהאם: "פעולה ישירה לא אלימה שואפת ליצור משבר ולייצר מתח שכזה, עד כדי כך שקבוצה אשר סירבה לפתוח במשא ומתן תהה מחויבת להתעמת עם הנושא המדובר. היא מחפשת לעשות דרמטיזציה לנושא כך שלא יהיה אפשר עוד להתעלם ממנו."

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן