Skip to content

סוכנות התעופה הפדרלית: לבצע ביקורות מקיפות במטוסי בואינג 787

הביקורות יתבצעו במערכות הקריטיות של המטוס ויכללו את התכנון, הייצור וההרכבה של המערכות האלה. מבואינג נמסר: "אנו סמוכים ובטוחים לחלוטין באמינות ובביצועים של 787"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

סוכנות התעופה הפדראלית (FAA), הורתה לבצע ביקורת מקיפה במערכות הקריטיות של מטוס בואינג 787 דרימליינר. הדגם המודרני של יצרנית המטוסים האמריקנית, המצוייד במערכות הטכנולוגיות החדישות ביותר. ההוראה ניתנה אחרי שאש שפרצה באחד המטוסים וגילוי של דליפות דלק במטוס אחד, בראשית השבוע שחלף בבוסטון ולאחר תקלות נוספות ביפן.

בואינג 787 דרימליינר: אחד המטוסים הנמכרים ביותר ואהוד על חברות התעופה. (צילום: בואינג)
בואינג 787 דרימליינר: אחד המטוסים הנמכרים ביותר ואהוד על חברות התעופה. (צילום: בואינג)

אנשי הסוכנות הצהירו במסיבת עיתונאים ביום שישי שחלף, כי הביקורת תכלול את התכנון, הייצור וההרכבה של המערכות האלה. מטוס 787 מסתמך יותר מכל מטוס מודרני אחר על אותות חשמליים, כדי לשלוט על כמעט כל דבר שהמטוס מסוגל לבצע. זהו גם מטוס בואינג הראשון המצוייד בסוללות ליתיום הנטענות מהר והמסוגלות לספק מתח תוך מרווח זמן מצומצם, לעומת סוללות אחרות. המטוס גם בנוי מחומרים מורכבים וקלים, במקום אלומיניום.

מבואינג נמסר, כי החברה פועלת עם ה-FAA, וכי הסוכנות לא הורתה להגביל, או למנוע ממטוסי 787 לטוס בזמן ביצוע הביקורת. "אנו סמוכים ובטוחים לחלוטין באמינות ובביצועים של 787", אמר דובר בואינג מארק בריטל, "אנו פועלים עם ה-FAA ולקוחותינו, כדי לוודא שנבין היטב את הסוגיות המקדמיות שהתעוררו. בעוד שאנו מתייחסים ברצינות לכל הנושא, אין שום דבר בשירות המטוס, הגורם לנו לפקפק ביכולותיו".

דרימליינר: הדגם המודרני של יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג. (צילום: בואינג)
דרימליינר: הדגם המודרני של יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג. (צילום: בואינג)

התקלות

אש פרצה ביום שני בשבוע שעבר בסוללה של יחידת כוח עזר (APU) של מטוס 787 של חברת ג'אפן איירליינס, שהיה ריק מנוסעים ועמד על מסלול נמל התעופה לוגן הבינלאומי בבוסטון. הכבאים עמלו כ-40 דקות עד שהצליחו לכבות את הדליקה. באותו השבוע גרמה דליפת דלק ממטוס 787 אחר של ג'פאן איירליינס להמריא מבוסטון לטוקיו.

ביום שישי דיווחה חברת אול ניפון איירווייס (ANA) על שתי תקלות חדשות במטוס 787. נזילת שמן זעירה ממנוע השמאלי של המטוס שהתגלתה בעת טיסתו ממיאזאקי (Miyazaki) נמל התעופה הדרומי ביפן לטוקיו. המטוס חזר לממיאזאקי ולאחר בדיקה התברר שאין סכנה בטיחותית לטיסתו לטוקיו. בטיסה אחרת למאטסויאמה באי שיקוקו, התגלה סדק בחלון תא הטייס. המטוס קורקע במשך כמה ימים לצורך תיקונים.

מוזמנים 800 מטוסים

בואינג ממשיכה לטעון, כי התקלות לא גרועות יותר ממה שחוו מטוסי 777 החדשים, בעת שיצאו לשוק באמצע 1990. החברה טוענת, כי ה-787 הוא עכשיו אחד המטוסים הנמכרים ביותר ואהוד על חברות התעופה. מסוף 2011 סיפקה בואינג עד כה 50 מטוסי 787, ויש לה צבר הזמנות ל-800 מטוסים נוספים. כדי לעמוד בלוח הזמנים של מסירת המטוסים בונה בואינג 10 מטוסי 787 בחודש אחד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן