Skip to content

נתניהו: איראן נעצרה כרגע, לפני הקו האדום שהתוויתי באו"ם

בראיונות שנתן נתניהו הבוקר לגלי צה"ל ולרשת ב' הוא תקף את דברי קודמו, אהוד אולמרט, שהאשים כי "ישראל בזבזה 11 מיליארד שקל על הזיות ביטחוניות שלא בוצעו ולא יבוצעו". לפי ראש הממשלה, השקעה בביטחון תושבי ישראל אינה בזבוז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מגדיר "תמוהים וחסרי אחריות" את דבריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ולפיהם בזבזה ישראל 11 מיליארד שקל על הזיות ביטחוניות שלא בוצעו ולא יבוצעו. בראיונות שנתן לגולן יוכפז ביומן הבוקר של גלי צה"ל ולאריה גולן בתכנית הבוקר הזה ברשת ב', אמר נתניהו כי השקעה בביטחון תושבי ישראל אינה בזבוז, וכי ישראל פיתחה יכולות התקפיות והגנתיות בזירות קרובות ורחוקות. עוד אמר, כי הממשלה השקיעה כספים גם בגדר הביטחון שעצרה את המסתננים ובמערכת כיפת ברזל.

"אמירה תמוהה וחסרת אחריות". בנימין נתניהו על אהוד אולמרט (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
"אמירה תמוהה וחסרת אחריות". בנימין נתניהו על אהוד אולמרט (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"זוהי אמירה תמוהה וחסרת אחריות ואני וודאי לא אכנס לפרטי הוצאות הביטחון שלנו", הגיב נתניהו לדברי אולמרט. "פיתחנו יכולות התקפיות והגנתיות בזירות קרובות ורחוקות. אני חושב שההשקעה הזאת חשובה למדינת ישראל כמו ההשקעה שהשקענו בגדר, בעזרתה עצרנו את המסתננים, וכמו ההשקעה בכיפות ברזל להגן על אזרחי ישראל בדרום ובמרכז, וחיזקנו מאוד את היכולות השונות של צה"ל, המוסד והשב"כ".

נתניהו סירב להכנס לפרטי תקציב הביטחון. "אני חושב שהדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות זה להיכנס לפרטי תקציב הביטחון אנחנו לא נהגנו כך ואסור שננהג כך", אמר ראש הממשלה, "אבל הכספים שהשקענו, ואני לא מתייחס לסכומים, הם למען מטרה נעלה". נתניהו אמר כי מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני: "זאת הייתה ותישאר המשימה מספר אחת שלי כראש ממשלה ומי שלא מבין שזה האיום החמור ביותר של ישראל, אני חושב שלא יכול להנהיג את ישראל". "האיומים לא נעלמים, אתה יודע, הם רק נערמים. ולמדינת ישראל היום, אחרי ארבע שנות כהונתי, יש יכולות שלא היו לה קודם".

על שאלת המראיין בגלי צה"ל, האם יכול להיות שגורמי ביטחון או אוצר, גורמים מכהנים, מדליפים מידע לראש ממשלה לשעבר, ענה ראש הממשלה: "אני לא יודע מה הם מדליפים. המספרים האלה אינם מדויקים וודאי שהקביעה איננה מדויקת. משום שזה אינו בזבוז, זה השקעה בביטחון ישראל. וראינו את זה כבר, ראינו את התפקוד של המערכות השונות, חלק בעמוד ענן וראינו פעולה התקפית טובה מאוד שנעשתה באחריות, לא בפזיזות. וראינו עכשיו שקט, אנחנו רואים עכשיו שקט בגבול עזה שלא ראינו שנים".

ראש הממשלה הוסיף: "אחד הדברים שאנחנו אומרים על עצמנו שיש לנו את הזכות המלאה להגן על עצמנו. אין זכות בלתי יכולת. אין דבר כזה שנהיה, נגן על עצמנו באופן כללי באיזה אמירה כללית, בלי שנפתח את היכולת, העוצמה והמוכנות. אתה יודע במזרח התיכון, אתה תשרוד פה רק אם אתה תהיה חזק. אתה תהיה חזק רק אם אתה מוכן, אנחנו בנינו מוכנות ועוצמה. בארבע שנים האחרונות אנחנו חיזקנו יכולות צבאיות ואחרות וגיסנו את העולם לסנקציות נגד איראן, ואני אגיד לך דבר אחד שאולי לא מובן – אני עשיתי שני דברים שלא היו קיימים במידה רבה כשנכנסתי לראשות הממשלה: גייסתי את העולם לסנקציות בינלאומיות נגד איראן ובניתי מוכנות.

"אבל אחד קשור בשני, משום שאין בירה שביקרתי בה ודיברתי עם המנהיגים שם ושכנעתי אותם כמיטב יכולתי להצטרף לסנקציות לאיראן ורבים מהם הסכימו, אם לא כולם, כיוון שהם ידעו שאנחנו מפתחים יכולת של תקיפה עצמאית. אם יש דבר אחד שהביא יותר מכל דבר אחר את העולם להטיל את הסנקציות החריפות על איראן זה הידיעה שאנחנו רציניים, שאנחנו נחושים להגן על עצמנו במקרה הצורך ביכולות עצמאיות".

בתשובה לשאלת המראיין בגלי צה"ל, מדוע שהעולם יאמין לישראל, אם היא לא תקפה בשנה שעברה, שהיתה "שנת ההכרעה", ענה נתניהו: "קודם כל, איראן נעצרה כרגע, לפני הקו האדום שהתוויתי באו"ם, והאתגר עוד לפנינו". עוד הדגיש נתניהו: "אני אף פעם לא אמרתי שהיעד הושג. אני אמרתי שפעלנו הרבה גם במוכנות עצמית וגם בגיוס העולם, אבל כולנו – ישראל, ארה"ב ומדינות אחרות – עומדים מול המשימה המשותפת לעצור את איראן מלהשלים את תוכנית הגרעין שלה".

בנימין נתניהו סרב להתייחס למינויו של צ'אק הייגל לשר ההגנה בארצות הברית. עם זה, הדגיש כי הנשיא אובאמה הביע מחוייבות שוושינגטון תמנע גרעין מאיראן, ושלישראל הזכות להגן על עצמה בכוחות עצמה נגד כל איום. לחצו על סמל הרמקול להאזנה לראיון עם נתניהו.

ראש הממשלה חזר על דבריו, גם בפתח ישיבת הממשלה. "בסוף השבוע היה מי שביקר את הממשלה בראשותי על ההשקעות שביצענו בביטחון", אמר נתניהו. "ובכן, בניגוד לממשלות שהשקיעו מיליארדים בהתנתקות, אנחנו השקענו מיליארדים בהתעצמות שנועדה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל. השקענו ונמשיך להשקיע בכיפות הברזל שעצרו את הטילים, גדר הביטחון בדרום שעצרה את המסתננים, במערך הסייבר וביכולות התקפיות והגנתיות של צה"ל, המוסד והשב"כ.

"היכולות הללו כבר באו לידי ביטוי בזירות שונות כולל בזמן מבצע 'עמוד ענן' שנוהל באחריות ובשיקול דעת והשיג את מטרותיו. לא במקרה המצב הביטחוני במדינה הוא הטוב ביותר מזה שנים רבות וזה מול טלטלה ביטחונית אדירה סביבנו ובאזורנו. אני רוצה לשבח את השרים שעסקו בנושא ואת הממשלה שגיבתה את הפעולות החשובות להבטחת ביטחונם של אזרחי ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן